Alla inlägg den 15 mars 2019

Av Sirpa - 15 mars 2019 17:01

När jag var nästan klar idag med att stök härhemma så ringer en god vän och kommer över på fika och trevlig pratstund.
Vi har varit vänner i många år och han får mig alltid lugn och glad med sin blotta närvaro.

Satt och pratade jobb, gamla minnen och en massa annat tok som vi skrattade gott åt.

När han åkt bytte jag om och åkte till syrrans viloplats för att tända ljus och prata lite med henne.
Gick en promenad där på kyrkogården och bara lät tankarna flöda.

Tänkte på vilka som finns för mig när livet har tagit en helt annorlunda vändning än det var tänkt för några år sedan.
Vilka som är mina sanna vänner.
Det är inte många.

Bestämde mig där jag gick att mitt liv ska förändras ännu mera.
Min träning ska igång och det så snart som möjligt.
Jag ska få hjälp nästa vecka och hämta hem löpbandet jag köpt.
Fixar det inte ensam, den är för tung.
Min form måste iordning innan jag känner att jag verkligen lever så som jag själv trivs och mår bra av.

Åkte sedan till Plantagen.
Skulle köpa blommor till mina fina, ljusa rum.
Det blev orkideer, ormbunke, påskliljor till balkongen och lite annat.

Jag älskar blommor.

Tittade in på Jysk om jag skulle hitta en skohylla till hallen.
Sedan Willys.
Åkte hem med det jag handlat.
Fixade mat och åt vid tv:n.
Har nu massor med kanaler plötsligt när jag installerat digitalboxen

En bra dag hade jag helt klart idag.
Mycket gjort, goda samtal och nya tag inför framtiden.

Jobbarhelg framför mig

Av Sirpa - 15 mars 2019 10:33

Passar på att fixa och dona härhemma med detaljer nu när jag har ledig dag från jobbet

Skruvade upp hyllor.
Installerade digitalboxen till tv:n.
Tog en lång skön dusch.

Plockar med saker som får sina egna platser. Mycket ligger ju bara nedstoppat i lådor för att få undan dem från flyttkartongerna.
Hittar en praktisk struktur i min lägenhet.
Har egna skåp till jobbkläder och träningskläder.
Bra med ordning och reda.

Annars är kläder och skor alltid ett pussel.
Nu är det huller om buller bland mina privata kläder. Har inte riktigt fått till hur upplägget blir med förvaringen
Känner också för att rensa ur en massa kläder som jag aldrig mera kommer i.
Har ingen ambition att ta bort så många kilon från min kropp.

Hämtade lite från gamla förrådet.
Fick äntligen en början på den plan jag har för nya förrådet.
Det ät litet. Mycket mindre än förra.
Så en urrensning måste till
Tror att några köksstolar ryker.
Vansinne att spara på sånt.
Har ju nu 6 stolar till det bord som står i matrummet.

Sen står ju alla möbler till mitt förtält i förrådet. Samt solstolar.
Grillen och det stora fina glasbordet.
Dessa ska alla till Öland över campingsäsongen till min dotters vagn.

Nåja, det löser sig.
Det får ta den tid som behövs.
Är ju ingen brådska att tömma förrådet.
Det är bara så att jag gillar ordning.
Men nu måste jag ta lite i taget för att orka
Varje dag är fylld av någonting.
Antingen jobb i mängder med timmar eller så fixa med hem, förråd och balkong.
Jag är då inte sysslolös.

Nova väntar otåligt på att jag ska fixa balkongen så hon kan vara där.
Ska ta det så fort jag har ordentlig ledighet och det är torrt väder.
Idag snöblaskar det för fullt.



Av Sirpa - 15 mars 2019 05:26

Inte för att jag behöver få det bekräftat då jag vet själv redan :)
Valet av arbetsgivare är bara så himla rätt.

Björks Buss Årets företagare 2018 i Västerås.
Vi är en stor härlig familj som kämpar tillsammans.

Jag har nu snart varit med i 6 månader och avser att stanna kvar sålänge jag kommer att arbeta.
Det lär ju bli 10 år till skulle jag tro.
Inte tar jag ut pension vid 65 heller.
Busskörning är ju så stor del av min livsstil.

Känns toppen!
Nu har jag fått landa i någonting tryggt och hållbart.
Äntligen är den jobbiga resan över.
Har hittat hem :)
Till min härliga Björksfamilj.

Grattis Alan och Malin.
Ni är så värda detta pris.

Bästa!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards