Direktlänk till inlägg 16 mars 2019

Tidigt vaken

Av Sirpa - 16 mars 2019 02:56

Nova och jag var trötta igår kväll efter en lång dag fylld av många sysslor.
Jag lade mig redan vid 20 tiden då jag skulle upp 3.30

Hörde att Nova tog sig en lekstund med full fart ute i kök och matrum innan hon kom och lade sig.
Hon hade fått tag i en påsförslutare, en sån där tunn ståltråd som har plasthölje, från förpackningen med tv boxen.
Den far hon omkring med och bär i munnen, jagar, kastar iväg och morrar åt.

Sedan sov vi som stockar båda två.
Vet inte riktigt vad som väckte mig vid 1.30 tiden men jag kunde inte somna om.
Hade väl sovit klart.
Natten innan fick jag ju mängder med timmar för återhämtning.
Sov säkert 8-9 timmar den natten och det oavbruten sömn.

Den är så skön den här lägenheten då det är så tyst. Inget som låter eller stör.
Hör bara hissen lite svagt och det är inget som stör alls.
Jag har ju min egen våningsplan. Ingen granne annat än under och ovanför.
Inga alls på sidorna.
Detta var precis vad jag behövde efter den oroliga trean jag flyttade ifrån.
Säkert därför min sömn är så trygg också.
Slipper stinkande, rökande grannar och det ständiga oväsendet från nån som borrade, slipade eller spelade musik så det skallrade i tavlorna på väggen.

Lämnade all den negativa energin som sög kraft, kvar där när jag flyttade.
Det livet var verkligen inte menat.
Inser detta för fullt nu när jag känner harmonin här.

Här skapas positiva tankar i min hjärna.
Mer och mer vartefter jag boar in mig.
När allt får min och Novas prägel.
Singellivet är helt klart det som gäller för mig.
Anpassa mig efter andras vilja och tycke får vara för min del.
Allt innanför dessa väggar är mitt och här har jag mitt eget slott.
Min trygghet och fristad.
Detta ändrar jag inte på något mera.

Halva Mars har redan gått.
Idag den 16/3 fyller mitt äldsta barnbarn år.
Stor tjej har hon blivit.
Vi får se om familjen avser fira dessa födelsedagsbarn som varit många under februari.

Då mitt liv faller på plats mer och mer så kommer jag att ta tag i detta med vikten, träning och kosthållning på allvar.
Med början på Måndag.
Kompisen och jag hämtar ju hem löpbandet i veckan så då blir även det lättare.
Styrs inte av väder och temperatur utan kan ta mig en gång/jogg eller löptur på bandet.

Jag vet ju vad som fungerar för mig med viktnedgången.
Måltidsersättningar under strikt diciplin.
Det varvat med träning och sömn.
Har lite sådant hemma som jag kan starta med och kommer nog att beställa nåt på nätet för det fortsatta.
Ska se till att komma igång först.
Hittills har det hela tiden avbrutits pga att min motivation försvunnit.
Har varken haft den rätta styrkan eller viljan att hålla i det jag påbörjat.

Nu kommer jag ha möjligheten att skapa min egen vardagsrutin med allt.
Sätta träningen i första rummet och sedan styra allt därefter.
Veckan som kommer blir en bra startvecka då jag har i stort sett samma arbetstider hela veckan
Jag ska inte tillåta att något stör mitt beslut nu utan ser till att komma igång ordentligt.
Vet också att efter ett par veckor går allt av bara farten när jag känner att förändringen ger resultat.
Bara av att känna hur orken ökar och jobbyxorna sitter bättre räcker för mig som framåtdrivare.

Idag Lördag har jag Eckerökörning.
Ska åka till Hallstahammar och hämta ut buss där. Kör sedan till Köping för att ta med första gästerna.
Ska bli kul att jobba. Räcker gott med en ledig dag. Kör även Söndagen så hela helgen blir jobb.
Har blivit rätt mycket så för mig på senare tid.
Det gör inte mig något. Behöver inte vara ledig just under helger.
Skönt med lediga vardagar också.

Idag ska jag äta något riktigt gott på båten.
Unna mig innan det är dags för mitt strikta leverne.
Kanske ta nåt extra till kaffet också
Nån god kaka eller så.
Vi får se vad jag känner för.
Låter kroppen styra.

Dagen kommer att vara lång. 15 timmar i arbete.
Vet att jag kommer vara riktigt trött ikväll när jag kommer hem igen
Har sedan inte körning förrän Söndag eftermiddag, så tid för vila finns.

Behöver plantera om de fina blommorna jag köpte igår. Iallafall ormbunkarna behöver komma i större krukor med mera jord så de får plats att växa och frodas.
Det kan jag pyssla med på söndag innan jobbet.

Klockan är snart 3 och jag ska åka hemifrån vid 3.45 tänkte jag.
Vill hinna göra iordning bussen innan avfärd.
Jag har mina egna rutiner och dem mår jag bra av.
Sånt ska man hålla sig till.
Det som gör att livet känns behagligt och givande.




Fotot jag valde idag är taget av min dotter.
Jag sitter och petar med alkomätaren innan körning
Vi har ju såna i varje buss.
En trygghet för våra gäster tycker jag.
De vet att personen bakom ratten inte har alkohol i systemet
För mig är inte detta något problem då jag aldrig nyttjar alkohol.
Det har jag vuxit ifrån för många år sedan

Mitt yrke och alkohol hör inte ihop.
Sen hur andra gör det angår inte mig.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 27 mars 10:25


På Torsdag bär det iväg till Örebro. Dottern får köra mig dit då bilen behövs hemma. Hennes bil står där den står, helt opålitlig. Senast förra veckan vägrade den gå igång. Sen kan det gå nån timme och den startar utan problem. De tre verkstäde...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 08:57


Igår Måndag efter att jag kört båda mina barnbarn till skolan och handlat lite på Maxi så var det dags för den tredje behandlingen hos min Kiropraktor. Träffade på en kollega som går och tränar hos en annan Kiropraktor i samma hus. Vi gamla bussc...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 06:12

I Söndags hade jag en körning från Köping med Innebandygrabbar som skulle till Norberg och spela säsongens sista match. Småkillarna som var i 9 års ålder och även några föräldrar som var med var så imponerade av bussen. Tydligen hade det varit ön...

Av Sirpa - Måndag 25 mars 20:05

Idag blev det fest på eftermiddagen när jag hämtat barnbarnet från skolan. Jag fixade smet av Mandeldryck, smält veganskt margarin, vetemjöl, bakpulver, lite salt och vaniljsocker. Dessa blev till frasiga goda Wåfflor som sedan avnjöts med fär...

Av Sirpa - Lördag 23 mars 15:49

Igår hade jag en liten körning då jag utgick från Tuna Trafiks depå i Eskilstuna. Körde tom till Arlanda och väntade in ett plan från Frankfurt som landade 23.50. Hela dagen blev väldigt lång då jag gick upp tidigt i vanlig ordning och tänkte att...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards