Direktlänk till inlägg 17 mars 2019

Då var det dags

Av Sirpa - 17 mars 2019 07:32

Som jag skrivit om tidigare så har det varit en tuff tid under några år med jobb, hälsa och till sist ett kraschat förhållande som gjort att tillvaron varit en en lång uppförbacke.

All energi har gått åt till att bara försöka orka med det som livet bestått av.
Självklart inte i allt men de stora bitarna som ändå tar dygnets flesta timmar i anspråk.

Nu kan jag känna att gnistan för ett bra liv tänts igen.

Jag har ett fantastiskt arbete som jag trivs jättebra med, en arbetsgivare som är den jag sökt i flera år.

Jag har nyss flyttat till en lägenhet som känns toppen.
Har fått till grunderna i den struktur som behövs i mitt liv
Bra jobb, bra boende.

Nu tar jag så nästa steg för att komma till ett välmående med mig själv.
Hälsan är bra.
Så det finns inga hinder längre för att jag ska kunna träna upp min kropp till den form jag en gång var i och mådde toppen med.

Kilon ska bort och träningen ska igång i samma veva. Sakta men säkert kommer jag att omvandla fettet tillmuskler.
Kilon ska bort och träningen skall återigen bli en naturlig del av mitt liv.

Känns jätteskönt att ha kommit så långt.
Har ju gjort tappra försök att ta bort vikt men det har hela tiden kommit något emellan som gjort att jag tappat motivationen och orken.

Nu finns heller ingen man i mitt liv som energin går åt till att passa upp på.
Jag är helt fri att styra över min egen tid, precis så som jag själv vill.

Löpbandet jag köpt hämtas hem i veckan.
Min cykel står redo i källaren för att användas.
Nya löparskor har varit klara sen ett bra tag tillbaks.
De gamla duger ännu till kortare pass.
Träningsskåpet är rensat och iordningställt för att vara praktiskt.
Allt är klart för att köra igång.

Idag äter jag vanlig onyttig mat för sista gången och kör imorgon igång med en rejäl omläggning.
Kör först av allt en vätskefasta den första veckan. För att vänja magen vid att det inre kommer ner en massa kolhydrater och socker.

Jag har fastat förr och vet att det är tufft första dagarna men att det sedan lossnar det och går jättelätt
Min kropp fungerar så.
Det viktiga kan jag känna, är att jag samtidigt smyger in träningen
Promenader, powerwalk, cykelturer och rörelse i alla dess former.

Detta är ett tufft beslut jag tagit men som växt fram vartefter jag känt att livets pusselbitar lägger sig tillrätta.

Gillar inte min feta, slappa och otränade kropp. Kläder som sitter illa och en hel garderob med kläder jag älskar som jag inte kan ha.
Så beslutet är inte svårt
Allt ska ställas tillrätta
Jag ska i den form där jag trivs med mig själv och mår bra i.
Vill kunna se mig i spegeln igen och känna att det är ok.

Bilden jag lägger ut här är mitt mål.
Så såg jag ut för 4 år sedan.
Dit vill jag och ska jag tillbaka
Där mådde jag jättebra och träningen hörde till mitt liv.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 27 mars 10:25


På Torsdag bär det iväg till Örebro. Dottern får köra mig dit då bilen behövs hemma. Hennes bil står där den står, helt opålitlig. Senast förra veckan vägrade den gå igång. Sen kan det gå nån timme och den startar utan problem. De tre verkstäde...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 08:57


Igår Måndag efter att jag kört båda mina barnbarn till skolan och handlat lite på Maxi så var det dags för den tredje behandlingen hos min Kiropraktor. Träffade på en kollega som går och tränar hos en annan Kiropraktor i samma hus. Vi gamla bussc...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 06:12

I Söndags hade jag en körning från Köping med Innebandygrabbar som skulle till Norberg och spela säsongens sista match. Småkillarna som var i 9 års ålder och även några föräldrar som var med var så imponerade av bussen. Tydligen hade det varit ön...

Av Sirpa - Måndag 25 mars 20:05

Idag blev det fest på eftermiddagen när jag hämtat barnbarnet från skolan. Jag fixade smet av Mandeldryck, smält veganskt margarin, vetemjöl, bakpulver, lite salt och vaniljsocker. Dessa blev till frasiga goda Wåfflor som sedan avnjöts med fär...

Av Sirpa - Lördag 23 mars 15:49

Igår hade jag en liten körning då jag utgick från Tuna Trafiks depå i Eskilstuna. Körde tom till Arlanda och väntade in ett plan från Frankfurt som landade 23.50. Hela dagen blev väldigt lång då jag gick upp tidigt i vanlig ordning och tänkte att...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards