Direktlänk till inlägg 18 mars 2019

Lunchdags

Av Sirpa - 18 mars 2019 11:39

Gick upp 3.15 imorse och tog mig dagens första kopp kaffe.
Min fastevecka är igång så ingen fast föda alls under hela veckan, bara flytande och minimalt med kalorier i intaget.

Körde min Brukslinje/Skolkörning i regn och snöblask.
Hade en buss som inte riktigt ville jobba som den skulle.
Nåt inande ljud lät hela tiden som gav mig huvudvärk efter nån timme.
Sånt där ljud som riktigt biter in i själen.

Körde åter till depån efter passet.
Ställde bussen och tog mig sedan en första måltidsersättning för denna dag.
Jordgubbssmak.
Blandade i vatten så det blev inte mycket kalorier.
Lagom för att stilla hungern som då var kännbar.

Åkte så hem för jag måste bli av med huvudvärken.
Hade en delad dag så det funkade ju fint.
Bytte om, drack lite vatten och lade mig i soffan.
Straxt kom Nova upp och beslutsamt klev hon upp på min bröstkorg. Lade sig tillrätta på min hals och satte nos och en tass mot mitt huvud.
Hon skruvade på full värme i sin kropp, spann tyst och straxt somnade jag.

Vaknade en stund senare av att Trafikledningen ringde. Huvudvärken var nästan borta och Nova jättenöjd.
Hon hade hjälpt mig igen när jag hade så ont.

Klev snart upp och bar sedan över två vändor med grejer från gamla förrådet.
Det är inte så jättemycket kvar nu.
Kände att det tog rejält på krafterna så det fick bli kaffekopp i soffan efteråt.
Tillför ju så lite energi så min kropp är förbryllad.
Jag kommer ju att tvinga den till att börja äta av fettdepåerna.

Är väl medveten om att det är jobbiga dagar jag har framför mig.
Varje dag är en seger och steg i rätt riktning.
Får jag en vecka att gå så flyter det på utav bara farten sedan.

Straxt dax att åka till jobbet igen.
Fick en extra körning innan det jag redan hade. Det var telefonsamtalets innehåll.
Fråga om jag kunde ta den.
Självklart gör jag det.

Kommer att skriva ikväll igen och berätta hur jag mår.
Likaså vad jag stoppat i magen och hur det känns, mängden kalorier och kroppens reaktioner

Tufft men viktigt för mig och mitt framtida mående i träning och hälsa

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 27 mars 10:25


På Torsdag bär det iväg till Örebro. Dottern får köra mig dit då bilen behövs hemma. Hennes bil står där den står, helt opålitlig. Senast förra veckan vägrade den gå igång. Sen kan det gå nån timme och den startar utan problem. De tre verkstäde...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 08:57


Igår Måndag efter att jag kört båda mina barnbarn till skolan och handlat lite på Maxi så var det dags för den tredje behandlingen hos min Kiropraktor. Träffade på en kollega som går och tränar hos en annan Kiropraktor i samma hus. Vi gamla bussc...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 06:12

I Söndags hade jag en körning från Köping med Innebandygrabbar som skulle till Norberg och spela säsongens sista match. Småkillarna som var i 9 års ålder och även några föräldrar som var med var så imponerade av bussen. Tydligen hade det varit ön...

Av Sirpa - Måndag 25 mars 20:05

Idag blev det fest på eftermiddagen när jag hämtat barnbarnet från skolan. Jag fixade smet av Mandeldryck, smält veganskt margarin, vetemjöl, bakpulver, lite salt och vaniljsocker. Dessa blev till frasiga goda Wåfflor som sedan avnjöts med fär...

Av Sirpa - Lördag 23 mars 15:49

Igår hade jag en liten körning då jag utgick från Tuna Trafiks depå i Eskilstuna. Körde tom till Arlanda och väntade in ett plan från Frankfurt som landade 23.50. Hela dagen blev väldigt lång då jag gick upp tidigt i vanlig ordning och tänkte att...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards