Direktlänk till inlägg 18 mars 2019

Kväll dag ett

Av Sirpa - 18 mars 2019 19:35

Nu har jag faktiskt lagt mig i sängen och bara tillåter mig att slappna av.

Efter jobbet blev jag hämtad av en god vän och vi åkte till min vän och kollega för att hämta hem löpbandet jag köpte för några veckor sedan.
Fick äntligen hjälp med frakten av den.
Den är för stor för att hantera ensam.

Vänner sluter upp när det behövs.
Det är jag oerhört tacksam för.
Vi bar in den i hissen hemma och sen kunde jag fixa resten ensam.
Drog in den i lägenheten.
Bestämde mig för att matrummet vid fönstret blir en bra plats.
Där är den inte så mycket i vägen heller.

Den går ju att fälla ihop och rulla undan när det behövs. Nu kommer jag använda den och då står den bra där.




Torkade av den då den stått i ett förråd och dammat ett tag.
Var bara tvungen att prova den och känna efter.
Den är toppen! Precis det jag ville ha.
Ett riktigt löpband som håller.

Kände hur trött jag var så det fick bli potatis och purjosoppa till middag.

Totalt har jag fått i mig ca 450 kalorier idag.
Det känns på orken.
Magen är tyst och nöjd.
Inte alls så uppsvullen och bullrig som den brukar om kvällarna.

Denna fasta blir en paus för magen oxå.

Tre lågkalorimåltider blev det idag.
En hård och tuff start och det känns bra.
Imorgon är en ny dag.
Jag är ledig så den är helt min den dagen
Gör det jag vill och orkar.

Tycker att jag fixade denna första fastedag mycket bra. Har ju orkat det jag behöver och lite till

Nu ska jag straxt sova en välbehövlig sömn.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Lördag 20 april 05:45

Måndagen började jag med att haltande av smärta kliva upp tidigt och få igång kroppen innan det var dags att köra barnbarnet till skolan och direkt därefter åka och besiktiga min lilla bil. Jättetrevlig besiktning. Dekra i Svista hemma i Eskilstun...

Av Sirpa - Fredag 19 april 16:38

Under vecka 15 blev det till att jobba med Tågpassning först åt Let's Go i Örebro under Onsdagen. Tog min husbil dit och installerade den utanför depån för att sedan köra tågersättning Örebro, Kumla Hallsberg på eftermiddagen. Var på väg tillbaks...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards