Direktlänk till inlägg 19 mars 2019

Dag två gick bra

Av Sirpa - 19 mars 2019 20:09

Ligger nu under mitt varma täcke.
Dagen har gått bra och jag kännermig nöjd med det som ändå presterats, fast jag vilat en hel del.

Ramat in foton, skruvat ihop saker i lägenheten som dingla lösa, rensade sopskåpet. Låg kvar gammalt efter de som bodde innan. Snart är de bortstädade och jag kan boa in mig i min rena lägenhet.

Pratade med x:et om hur vi löser hans bilskuld till mig. Bra att få klart allt sånt så vi båda kommer vidare.
Annars har vi inget som ligger kvar från vårt liv. Skönt få färdigt.
Vi är ju ändå vänner så det är inga problem.
Det kommer snart ordna sig.

Jag har ingen lust att bråka om nåt utan vi fixar till allt på bästa sätt och lever sedan vidare i de liv vi har.
Jag är tillfreds med mitt liv iallafall.
Bra lägenhet, toppenjobb och jag saknar honom inte ens längre.
Mitt liv är fyllt ändå utan att en man måste finnas med i bilden.
Den tiden är över.
Aldrig mera att jag tar in en man i mitt liv.
Det räcker gott med den sista satsningen jag gjorde med honom.

Nu gör jag precis vad jag vill med mina dagar. Sover gott i min säng utan nån som snarkar och väcker.
Kommer och går precis så som jag vill.
Jag är så nöjd med att vara själv.
Träffar såna mängder med människor i mitt jobb så ensamheten hemma är en rofylld tid.

Nova och jag har vårt. Vi saknar inget.
Möjligtvis en lite bättre ekonomi och våran husvagn som inte är frisk.

Nu när min hälsa är helt ok och det är fritt för träning och möjligheten, tiden och motivationen till ett sundare liv och kilon bort, så är allt på väg åt rätt håll.

Snart fyller jag 60 och det känns toppen.
Får se hur jag kommer att fira det.
Troligtvis bjuder jag barn och barnbarn på mat härhemma.
Har inte råd med några som helst utsvävningar i övrigt.
Ingen resa eller nåt annat extra.
Äldsta dottern får fixa tårtan, det är hon duktig på.

Mitt mål är att på min 60 årsdag så ska jag kunna ha på mig nån av mina älsklingsklänningar. Det är knappt 2 månader dit så än finns det stora chanser att formen hinner bli bra.

Nu är jag trött. Ska upp 4.30 imorgon för att jobba. Nova har redan somnat i sin grop mellan mina vader, på täcket.
Hon var upp och pussade mig godnatt först.

Jag åt Sparrissoppa till middag.
Det var mättande och gott.
Har idag fått i mig ca 700 kalorier.

Känns tomt i magen nu, men inte hungrig.
Behaglig känsla bara.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 27 mars 10:25


På Torsdag bär det iväg till Örebro. Dottern får köra mig dit då bilen behövs hemma. Hennes bil står där den står, helt opålitlig. Senast förra veckan vägrade den gå igång. Sen kan det gå nån timme och den startar utan problem. De tre verkstäde...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 08:57


Igår Måndag efter att jag kört båda mina barnbarn till skolan och handlat lite på Maxi så var det dags för den tredje behandlingen hos min Kiropraktor. Träffade på en kollega som går och tränar hos en annan Kiropraktor i samma hus. Vi gamla bussc...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 06:12

I Söndags hade jag en körning från Köping med Innebandygrabbar som skulle till Norberg och spela säsongens sista match. Småkillarna som var i 9 års ålder och även några föräldrar som var med var så imponerade av bussen. Tydligen hade det varit ön...

Av Sirpa - Måndag 25 mars 20:05

Idag blev det fest på eftermiddagen när jag hämtat barnbarnet från skolan. Jag fixade smet av Mandeldryck, smält veganskt margarin, vetemjöl, bakpulver, lite salt och vaniljsocker. Dessa blev till frasiga goda Wåfflor som sedan avnjöts med fär...

Av Sirpa - Lördag 23 mars 15:49

Igår hade jag en liten körning då jag utgick från Tuna Trafiks depå i Eskilstuna. Körde tom till Arlanda och väntade in ett plan från Frankfurt som landade 23.50. Hela dagen blev väldigt lång då jag gick upp tidigt i vanlig ordning och tänkte att...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards