Alla inlägg den 22 mars 2019

Av Sirpa - 22 mars 2019 20:24

Vaknade imorse riktigt pigg och utsövd.
Så skönt efter de två energifattiga dagarna jag hade innan.

Frukost till Nova och kaffe till mig själv.
Packade ner de två måltider jag behövde idag på jobbet.
Åkte iväg för att köra samma sväng som dagen innan. Sura, Ramnäs, Virsbo och åter samma väg.
Solig och fin morgon, lite kallt och bitvis jättehalt.

Körde sedan bussen till depån.
In i tvätthallen och tvättade av den, tankade först. Skönt få det klart.
Hade druckit min frukost på bussen.
Pratade om Lördagens körningar och sedan åkte jag hem några timmar.

Hämtade en kartong från gamla förrådet med grejer som jag gärna har framme.
Nån tekanna, gamla kaffepannor och en del kopparsaker.
Packade upp och diskade allt.
Det var så dammigt och solkigt efter att ha varit nedpackade i flera år.

Tog en tupplur på soffan efter lunchsoppan som idag fick bli sparris.
Skönt med lite vila för sedan var det full fart.

Åkte till jobbet för dagens sista skolkörning.
Satt och fikade när det kom fram att morgondagens körning blir vid ett lerigt område.
Tog ur mattorna ur min favvis Nallen, dubbeldäckaren. Inte det enklaste direkt.
De är lika långa som golvet i bussen.
Två våningar. Jobbade mig genomsvettig.
Lättare att göra rent golv än mattor om det är lerigt.


När jag körde mina skolbarn så besiktigades Nallen och kom sedan tillbaka så jag kunde städa ur den.
Var mycket smuts, grus och annat under mattorna.
Höll på länge. Dammsög, skurade, borstade och dammsög igen.
Mattorna lämnade gummi efter sig på vissa ställen och det var jättesvårt att få bort.

Med mig imorn på beställningen ska det med mackor och vattenflaskor.
Lastade in allt och körde ut honom till sin plats. Redo för jobb nästa dag.

Trött och svettig satte jag mig i bilen.
Åkte till Willys i Surahammar och handlade.
Sedan till dotter och barnbarn i Ramnäs.
Handlade åt dem då båda är sjuka.
Tog en kaffe där innan jag åkte hem
Hade köpt nötfärs åt Nova som hon fick direkt.
Frös in resten i småportioner till henne
Tog en dusch och plockade fram det som behövs imorgon.
Ska upp 3 för att hinna med att få bussen klar.
Den måste tankas och jag vill se över golvet en gång till.

Har körning först från Eskilstuna till Katrineholm.
Sedan åter Västerås. Städa bussen och sedan bär det iväg till Uppsala Studenternas och bandyfinalen, med supporters från ABB Arena Bandystugan.
Vi kommer vara många bussar som åker dit.
De flesta blir kvar där men jag åker tillbaka hem igen.
Full dubbeldäckare dit, lämna av och snabbt hem igen.
En annan förare tar över bussen och då måste den vara städad och redo för nästa körning.

Min dag blev lång.
Tog mig tomatsoppa till kvällsmat
Så idag har det blivit ca 600 kalorier.
Var trött när kvällen kom.
Inte så konstigt med allt jag hunnit med idag.

Spännande dag väntar imorgon.

Av Sirpa - 22 mars 2019 10:44

Torsdagen bjöd på ett mycket positivt inslag.
Jag hade utvärderingssamtal med min närmaste chef om tiden som provanställd.
Vi satt över en timme och pratade.

Det hela resulterade i att jag lite senare skrev på papper för fastanställning hos Björks Buss.
Eller som det heter nuförtiden, Tillsvidareanställning.

Kändes jättebra!!!

Nu är jag en äkta Björkare :)

Efter min rast åkte jag till Coop och köpte bullar och kakor för att fira med kollegorna.
Många grattisar, välkomnanden och glada ord.

Så det var med en härlig känsla jag åkte hem med igår.
Jättetrött, glad och lycklig.

Av Sirpa - 22 mars 2019 10:34

Denna fjärde dag i min fasta var tuff.
Vaknade på morgonen riktigt orkeslös.
Kändes att kroppen stretade emot allt vad den kunde för att inte behöva ta energi från fettdepåerna.

Nu var det bara så att jag är fast besluten att genomföra detta och tänker inte fe upp.
Sålänge jag inte är yr, svimfärdig eller farlig på annat vis för min omgivning så kämpar jag på.

Huvudvärk fixar jag. Det kommer säkert från sockerabstinensen.
Kroppen får inte den drogen längre och det är kännbart.

Tog min morgonkopp med kaffe och packade väskan för dagen.
Jag visste att det var lite extra på jobbet denna dag
Tog med en dryck som jag smuttade på redan i början på min körning, för att få ork.
Det hjälpte.

Hela dagen var jag knäsvag och lite darrig.
Såg till att få frukost och lunch.
Hade ett möte med min närmaste chef och det tar jag i ett eget blogginlägg.
Mycket positivt möte.

Var hemma några timmar och sov faktiskt en timme på soffan efter en skål med sparrissoppa i magen.
Iväg och körde de sista vändorna
Sopade och skurade bussen jag hade.

Åkte direkt hem för att då komma till vila så snart som möjligt.
Orkade inget mera helt enkelt.
Softade hela kvällen för att lägga mig tidigt.

Detta är värsta dagen i en fasta då kroppen kämpar emot omställningen.
Den dagen ska man egentligen inte göra nånting.
Men det går ju inte för mig som har ett jobb att sköta.

La mig redan vid 20 tiden och somnade helt färdig

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards