Direktlänk till inlägg 22 mars 2019

Min femte fastedag

Av Sirpa - 22 mars 2019 20:24

Vaknade imorse riktigt pigg och utsövd.
Så skönt efter de två energifattiga dagarna jag hade innan.

Frukost till Nova och kaffe till mig själv.
Packade ner de två måltider jag behövde idag på jobbet.
Åkte iväg för att köra samma sväng som dagen innan. Sura, Ramnäs, Virsbo och åter samma väg.
Solig och fin morgon, lite kallt och bitvis jättehalt.

Körde sedan bussen till depån.
In i tvätthallen och tvättade av den, tankade först. Skönt få det klart.
Hade druckit min frukost på bussen.
Pratade om Lördagens körningar och sedan åkte jag hem några timmar.

Hämtade en kartong från gamla förrådet med grejer som jag gärna har framme.
Nån tekanna, gamla kaffepannor och en del kopparsaker.
Packade upp och diskade allt.
Det var så dammigt och solkigt efter att ha varit nedpackade i flera år.

Tog en tupplur på soffan efter lunchsoppan som idag fick bli sparris.
Skönt med lite vila för sedan var det full fart.

Åkte till jobbet för dagens sista skolkörning.
Satt och fikade när det kom fram att morgondagens körning blir vid ett lerigt område.
Tog ur mattorna ur min favvis Nallen, dubbeldäckaren. Inte det enklaste direkt.
De är lika långa som golvet i bussen.
Två våningar. Jobbade mig genomsvettig.
Lättare att göra rent golv än mattor om det är lerigt.


När jag körde mina skolbarn så besiktigades Nallen och kom sedan tillbaka så jag kunde städa ur den.
Var mycket smuts, grus och annat under mattorna.
Höll på länge. Dammsög, skurade, borstade och dammsög igen.
Mattorna lämnade gummi efter sig på vissa ställen och det var jättesvårt att få bort.

Med mig imorn på beställningen ska det med mackor och vattenflaskor.
Lastade in allt och körde ut honom till sin plats. Redo för jobb nästa dag.

Trött och svettig satte jag mig i bilen.
Åkte till Willys i Surahammar och handlade.
Sedan till dotter och barnbarn i Ramnäs.
Handlade åt dem då båda är sjuka.
Tog en kaffe där innan jag åkte hem
Hade köpt nötfärs åt Nova som hon fick direkt.
Frös in resten i småportioner till henne
Tog en dusch och plockade fram det som behövs imorgon.
Ska upp 3 för att hinna med att få bussen klar.
Den måste tankas och jag vill se över golvet en gång till.

Har körning först från Eskilstuna till Katrineholm.
Sedan åter Västerås. Städa bussen och sedan bär det iväg till Uppsala Studenternas och bandyfinalen, med supporters från ABB Arena Bandystugan.
Vi kommer vara många bussar som åker dit.
De flesta blir kvar där men jag åker tillbaka hem igen.
Full dubbeldäckare dit, lämna av och snabbt hem igen.
En annan förare tar över bussen och då måste den vara städad och redo för nästa körning.

Min dag blev lång.
Tog mig tomatsoppa till kvällsmat
Så idag har det blivit ca 600 kalorier.
Var trött när kvällen kom.
Inte så konstigt med allt jag hunnit med idag.

Spännande dag väntar imorgon.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 23 april 04:50


Nu är det tidig Tisdag morgon och jag vaknade efter en natt med djup, nästan medvetslös sömn. Natten innan var det svårt att komma till ro då jag anlände rätt sent och skulle upp tidigt. Det blev slarv med matintaget också igår och det gjorde nog...

Av Sirpa - Måndag 22 april 05:06

Söndagen bjöd på jättefint somigt väder, men hu så kyligt. Men kylan märkte jag inte av där vid bussratten. Hann äta frukost denna morgon innan det bar iväg till Kristinehamn för lastning av tågresenärer till Karlstad och Oslo. Jag fick med mång...

Av Sirpa - Söndag 21 april 06:41

Kände mig trött och hungrig när jag gick ut till bussen och hämtade laddsladden till min mobil. Passerade receptionen på hotellet och kunde inte motstå att köpa mig en Linssallad med handskalade räkor och kokt ägg som kostade 89:- Har köpt nåt...

Av Sirpa - Lördag 20 april 17:33

Vaknade jättetidigt i husbilen. Det bar minusgrader ute och det kändes inne hos mig där i bilen. Pannan gick igång ofta. Bryggde på gott starkt kaffe och låg sedan kvar i söngvärnen en stund. Hörde hur kollegor hämtade sina bussar. Jag fick ...

Av Sirpa - Lördag 20 april 05:45

Måndagen började jag med att haltande av smärta kliva upp tidigt och få igång kroppen innan det var dags att köra barnbarnet till skolan och direkt därefter åka och besiktiga min lilla bil. Jättetrevlig besiktning. Dekra i Svista hemma i Eskilstun...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards