Alla inlägg den 24 mars 2019

Av Sirpa - 24 mars 2019 18:55

Äldsta dotterns ståtliga och vackra häst.
Så jag har många pälsklädda barnbarn också :)
Häst, hundar, katter, höns, ankor, kaniner.
Massor med underbara barnbarn :)

Av Sirpa - 24 mars 2019 18:00

Imorse vaknade jag hos min äldsta dotter på landet.
Solen var redan uppe när jag gick upp.

Älskar så att vara på landet, i lugnet och tystnaden.
Den klara friska luften.

Efter kaffet gick jag ut och öppnade åt hönsen. Fyllde på deras vattenautomat.
Nöjda traskade de ut i solen och kacklade belåtet, pickade och sprätte.

Senare när jag skulle åka hemåt så tog jag foton på lite vårblommor som tittar upp varje vår.
Har ju stått på denna gård med min husvagn och njutit av vårens ankomst några gånger.

Det är drömmen för mig att någon gång få bo landet.
Skulle vilja köpa ett litet hus.
Trädgård med några frukträd, bärbuskar och mängder med blommor.
Där skulle jag vilja ha flera katter.
Håller ögon och öron öppna.
Vem vet, min dröm kanske blir sann nångång.

Tänk att få uppleva alla årstiderna på landet.

Av Sirpa - 24 mars 2019 17:16

Som jag skrev tidigare så var jag energifattigare idag.
Försökte göra lite härhemma och där fick det stanna. Diskade och plockade.
Gav mig på balkongen men då sa orken stopp.
Tog en lång varm dusch.
Satte mig i soffan och såg på tv, bloggade och Nova kom upp till mig.
Hon lade sig nära och värmde mig, spann och somnade.

Somnade gjorde jag också.
Sittande!
Satt och sov i nästan en timme.
Jösses!!!
Vaknade av att höger ben hade domnat och det värkte i ryggen.
Tv: hade stängt av sig.
Förstod inte ens vart jag befann mig först.

Tråcklade loss kroppen från den obekväma sovställningen.

Himmel vad trött jag måste varit när jag somnade sittande.

Vet ju att gårdagen var i tuffaste laget.

Den tuppluren var en riktig powerboost för efter det kunde dagen fortsätta igen.
Vattnade blommorna.
Plockade fram det som ska med imorgon.
Har en lång dag.
Eckerökörning.
Börjar jobba 4.45

Längtar så efter att få ordning på balkongen.
Har ju så mycket växter som behöver komma på plats.
Nu har det blivit varmare, blåser en hel del och detta påverkar mig också när jag grejar på balkongen.
Jobbigt när det rycker och sliter när jag balanserar på en stol för att få upp nätet.
Nova sitter innanför och ser ut sorgset.
Hon är van att kunna gå som hon vill på balkongen i den förra lägenheten.

Av Sirpa - 24 mars 2019 14:30

Den 6:e dagen i min fasta var energifylld.
Var ju igång från jättetidigt till sen kväller.

Drack mina måltidsersättningar i vanlig ordning. Även fast dagen stundtals var krävande så räckte energin till bra.

Idag den 7:e dagen är det lite sämre.
Förmiddagen gick hur bra som helst.
Jag tog lite Modifast Coffe till frukost.
Hade då varit uppe ett tag och diskat, plockat tvätt och vattnat blommor hos dottern.
Sov väldigt gott hela natten hos henne.
Dagen innan blev ju så grymt lång så sömnen var viktig.
Behövde verkligen den återhämtningen.

Senare på förmiddagen åkte jag hem.
Sparrissoppa till lunch.
Försökte påbörja uppsättningen av nät på balkongen så Nova kan vara där.
Gjorde två försök men gav upp då jag var yr och vinglig.
Försökte fästa övre delen på stagen till grannen ovanförs balkongräcke.
Stod på stol och vinglade.
Det gick inte bra.
Var tvungen att avsluta.
Mina energier är alldeles för fattiga denna söndagseftermiddag.
Tog en varm dusch och sedan Yokebe jordgubb, blandat i vatten.
Ser nu på tv och avser inte göra något mera idag.

Säkert är jag piggare imorgon måndag.
Kör Eckeröturen då från Köping.

Jag pressar mig lite för hårt.
Kör på som vanligt och lite till fast jag inte dricker mer än 600-700 kalorier per dag.

Av Sirpa - 24 mars 2019 12:43

Min älskade husvagn står ju sen i höstas på förvaring i en loge.
Alfred är sjuk efter att det i somras uppdagades att han hade en fuktskada.
Hade tänkt att sälja honom till min sons familj
Så blev det nu inte.
Alfred är kvar hos mig och det är jag jätteglad över idag då livet tog en helt annan vändning än planen var.

Klart jag vill ha min älskade husvagn kvar.
Nova och jag kommer att tillbringa många somrar med Alfred på någon camping någonstans.
Det var inte meningen att han skulle bort från mig.

Just då när detta med fuktskadan uppdagades blev jag bestört och besviken.
Rev upp allt och såg hurpass det var
Helt klart gick det att fixa, men jag hade varken tid, råd eller lust att göra det då.
Så min svärson ordnade en plats där han kan stå inomhus tills jag har möjlighet att lämna in honom.

Idag åkte jag för första gången sen i höstas, ut till honom för att se hur allt stod till.
Min äldsta dotter följde med.
Jag blev glatt överaskad då han var helt intakt.
Allt såg ut som jag lämnat det då när vi i brådska körde dit honom jag och min svärson i höstas.

Skadan hade jag ju rivit upp.
Inget luktade illa och det kändes till stora delar torrt i området för skadan.
Var rädd att det möglat eller att det boade myror där.
Men det var ingen fara alls.

Så han får stå kvar där tills jag har råd att få ordning på honom.
Vill gärna få det gjort under vintern så jag nästa vår kan använda honom igen.

Lätt om hjärtat åkte vi därifrån
Alfred stod kvar bakom lås och bom.

Av Sirpa - 24 mars 2019 12:28

Klev ur sängen redan klockan 3.
Gjorde mig klar och for till jobbet.
Skulle köra Nallen denna dag i två olika körningar.

Fixade bussen klar för dagens äventyr.
Tankade, städa toan och grejade.
Åkte till Eskiltuna vid 4.30
Hade hämtning av gymnasieelever som skulle till Katrineholm på en mässa.
De var själva utställare, därav den tidiga resan.
Trötta ungdomar som fick baguett och vattenflaska vid ombordstigningen.
Detta hade jag med mig på beställning.

Kom iväg lite sent och det gav mig lite stress inför nästa körning.
Behövde tiden för att efter Katrineholm åka åter depån i Västerås, städa ur bussen och ha rast. Var över 30 minuter sen.
Även hinna förbereda nästa körning.

Hade sedan tillsmmans med flera kollegor körning för VSK Bandy till finalen i Uppsala.
Vi var många bussar.
Varje buss hade förarens namn i framrutan och tjänstemobilnummer för logistikens skull.
Jag och två till lastade vid Bandystugan.
Sedan full fart till Uppsala.
Där var det mycket igång.
Avspärrningar, avsmalningar och massor med vakter och funktionärer överallt.

Många bussar blev kvar där men jag åkte tom tillbaka till Västerås.
Hade redan jobbat många timmar och skulle göra rent bussen till nästa förare.
Bytte namn i framrutan och lämnade över tjänstemobilen.
Vid det laget var jag jättetrött då klockan redan var 13.30
Jag hade varit igång många timmar.

Jätterolig, småtuff och härlig arbetsdag.
Gillade lugnet på morgonen och sedan full fart och massor med fordon och människor vid Bandyfinalen.
Bra variation.

När allt var klart åkte jag trött hem till Nova
Gav henne mat, gos och mys.
Packade ner övernattningsprylar och åkte till min dotter i Eskilstuna.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards