Alla inlägg den 26 mars 2019

Av Sirpa - 26 mars 2019 20:08

Passade på att hälsa på gamla mamma idag innan jag skulle med dottern och lämna in bilen hennes.
Vi hann sitta och prata en timme iallafall.

Hade med en Kalla till henne.
Med gula blommor.
Det har jag aldrig sett förut.

Passade bra tycker jag såhär inför Påsk.

Av Sirpa - 26 mars 2019 14:14

Idag ska min bil iväg till min dotter och barnbarn. Hennes egen behöver in på verkstad för att repareras inför besiktningen på fredag.
Det blir jag som besiktar den då hon själv kommer att vara hos läkaren nästan samma tid.

Min dotter mår ju väldigt dåligt sen hotet från Försäkringskassan återigen kommit om att hon skall utförsäkras.
Hon orkar knappt ta sig ur sängen vissa dagar och kämpar konstant mot sin utmattning, ångest och smärtor i hela kroppen.
På detta så hotet från Fkassan.

Nu kan hon ha min bil iallafall. Jag cyklar till jobbet då jag utgår från Västerås resten av veckan.

Jag försöker hjälpa henne så gott jag bara hinner och orkar.
Det är hemskt att som mamma se på hur ens barn kämpar med ohälsa och ingen hjälp finns att få.
Sjukvården räcker inte till.
Varken för att hjälpa henne eller mitt barnbarn.

Vårt samhälle krackelerar mer och mer.
Pengarna går åt till annat än våra egna som behöver hjälp och stöd, vård och omsorg.

Hennes ekonomi är i botten då sjukpenningen hela tiden minskas ner.
Spelar ingen roll att hon är ensamstående mamma.

Önskar jag vann några miljoner så vi kunde be Fkassan dra nåt gammalt över sig och söka privat vård.
Nu finns inte pengarna...

Att leva som hon gör, i ständig rädsla över att x maken återkommer och skadar henne än mera eller rent av tar hennes och dotterns liv.
Han är en sjuk individ och går lös som alla andra kvinno/barn och djurmisshandlare

Inget skydd finns för min dotter.
Endast hennes egen familj som gör så gott vi kan.

Av Sirpa - 26 mars 2019 08:44

En dryg vecka har nu gått med min fasta.
Jag intar endast flytande och det i form av måltidsersättningar.
Max 700 kalorier per dygn.

4 måltider per dag och om jag känner mig orkeslös tar jag en extra

Nu är det tisdag vecka 2.
Dag 9.
Väcktes lite för tidigt av Nova denna morgon.
Jag är ledig från jobbet och somnade rätt sent igår då jag kom hem från jobbet på kvällen.

Nova var hungrig och det gick en stund med hennes ivriga hojtanden innan jag pallrade mig upp
Tog kaffe själv och livsandarna vaknade.

Nu är jag i en fas då jag verkligen måste komma ihåg att dricka mina måltider.
Känner ingen hunger eller något sug.
Lite törst ibland bara och det är ju bra för då kommer jag ihåg att dricka.

Kroppen känns lättare och bukigheten är borta. Tarmarna är ju tomma så det är en del i det hela.
Känner att kläderna sitter lösare för varje dag.

Stegen är lättare och att röra mig är inte längre jobbigt utan börjar känna igen min gamla kropp.

Energifattig stundtals men det är också bra för då påminns jag om att det är dags att få i mig nåt.

Skönt att veta att jag får i mig alla näringsämnen kroppen behöver.

Så fastan går bra och jag fortsätter.

Tränar inget ännu då jag vill komma ner i vikt mera för att skona knän och höfter.
Rör mig väldigt mycket om dagarna ändå.
Bara att städa och tvätta buss ger en allsidig bra träning

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards