Direktlänk till inlägg 26 mars 2019

Lånar ut Cindy

Av Sirpa - 26 mars 2019 14:14

Idag ska min bil iväg till min dotter och barnbarn. Hennes egen behöver in på verkstad för att repareras inför besiktningen på fredag.
Det blir jag som besiktar den då hon själv kommer att vara hos läkaren nästan samma tid.

Min dotter mår ju väldigt dåligt sen hotet från Försäkringskassan återigen kommit om att hon skall utförsäkras.
Hon orkar knappt ta sig ur sängen vissa dagar och kämpar konstant mot sin utmattning, ångest och smärtor i hela kroppen.
På detta så hotet från Fkassan.

Nu kan hon ha min bil iallafall. Jag cyklar till jobbet då jag utgår från Västerås resten av veckan.

Jag försöker hjälpa henne så gott jag bara hinner och orkar.
Det är hemskt att som mamma se på hur ens barn kämpar med ohälsa och ingen hjälp finns att få.
Sjukvården räcker inte till.
Varken för att hjälpa henne eller mitt barnbarn.

Vårt samhälle krackelerar mer och mer.
Pengarna går åt till annat än våra egna som behöver hjälp och stöd, vård och omsorg.

Hennes ekonomi är i botten då sjukpenningen hela tiden minskas ner.
Spelar ingen roll att hon är ensamstående mamma.

Önskar jag vann några miljoner så vi kunde be Fkassan dra nåt gammalt över sig och söka privat vård.
Nu finns inte pengarna...

Att leva som hon gör, i ständig rädsla över att x maken återkommer och skadar henne än mera eller rent av tar hennes och dotterns liv.
Han är en sjuk individ och går lös som alla andra kvinno/barn och djurmisshandlare

Inget skydd finns för min dotter.
Endast hennes egen familj som gör så gott vi kan.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 27 mars 10:25


På Torsdag bär det iväg till Örebro. Dottern får köra mig dit då bilen behövs hemma. Hennes bil står där den står, helt opålitlig. Senast förra veckan vägrade den gå igång. Sen kan det gå nån timme och den startar utan problem. De tre verkstäde...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 08:57


Igår Måndag efter att jag kört båda mina barnbarn till skolan och handlat lite på Maxi så var det dags för den tredje behandlingen hos min Kiropraktor. Träffade på en kollega som går och tränar hos en annan Kiropraktor i samma hus. Vi gamla bussc...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 06:12

I Söndags hade jag en körning från Köping med Innebandygrabbar som skulle till Norberg och spela säsongens sista match. Småkillarna som var i 9 års ålder och även några föräldrar som var med var så imponerade av bussen. Tydligen hade det varit ön...

Av Sirpa - Måndag 25 mars 20:05

Idag blev det fest på eftermiddagen när jag hämtat barnbarnet från skolan. Jag fixade smet av Mandeldryck, smält veganskt margarin, vetemjöl, bakpulver, lite salt och vaniljsocker. Dessa blev till frasiga goda Wåfflor som sedan avnjöts med fär...

Av Sirpa - Lördag 23 mars 15:49

Igår hade jag en liten körning då jag utgick från Tuna Trafiks depå i Eskilstuna. Körde tom till Arlanda och väntade in ett plan från Frankfurt som landade 23.50. Hela dagen blev väldigt lång då jag gick upp tidigt i vanlig ordning och tänkte att...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards