Alla inlägg den 28 mars 2019

Av Sirpa - 28 mars 2019 04:50

Den här morgonen är jag seg som ett tuggummi under skon.
Hade lite för högt tempo under gårdagen för att riktigt palla med under de fattiga kostförhållanden jag nu lever med.

Gick upp 3.30 på morgonen för att göra mig klar för jobbet.
Min bil var utlånad till dottern och jag hade tänkt åka buss.
Men redan kvällen innan gick tankarna till att det vore skönt med en promenad på morgonen.

Så blev det.
Jag traskade ut klockan 4 och styrde stegen mot depån på Bäckby.
Det var kyligt men inte så kallt att jackan måste vara på.
Har ju ingen vår/höstjacka ännu, utan bara tjocka sköna vinterjackan.
Den hängde på armen.
Ryggan på axeln.
Det var en jätrefin morgon,vårfåglarna redan vakna och i full gång med sitt kvittrande.
Väldigt lite folk ute.

Trottoarerna sopade och sköna att gå på.
Tiden gick fort och jag anlände ca 50 minuter senare till jobbet.
Startade värmaren i bussen och gick in på depån.
Eckerökollegan redan igång, han skulle köra från Etuna.
Fixade mig klar, gick ut och kollade olja, kylvätska och att allt stod rätt till med min buss.
Startade och fick igång värmen.
Kände mig lite kulen då tröjan var lite för lite till de få minusgrader som var ute.
Tog på jackan och gosa in mig i bussen.

Körde till Sura.
24-7 ringde att min motorlucka var öppen.
Fixade den. Låsningen hade kärvat.
Körde så till Ramnäs, Virsbo och sedan åter med mina stammisar.
Fick på min lilla älskling i Ramnäs, mitt eget älskade barnbarn.
Hon skulle till skolan.
Körde alla dit de skulle.
Sedan åter depån Västerås.
Då var klockan 8 och denna körning var klar.

Min dotter hämtade mig med min bil.
Körde henne till sjukhuset, hon hade tid där.
Åkte ut till Björnön med Ludde basset.
Vi tog oss en promenad där och väntade in hans matte.
Hämtade henne när hon var klar en timme senare.

Vid det laget hade jag gått över 10 tusen steg.

Åkte hem till mig.
Fikade och jag tog kaffe samt Modifast.
Vilade kort och sen bar det iväg igen.
Tog med mig en färdig blandning för nästa måltid.
Dottern körde mig till jobbet innan hon åkte och hämtade lillan från skolan.

Jag körde en skolkörning och sen ungdomar från idrott till sin destination i stan.
En körning som inte var våran egentligen.
Bortlejd från annat bolag i stan.
Slutade straxt efter 3 men först busstädning.

Vi skulle vänta in dotterns bil som skulle bli klar idag på verkstaden.
Jag gick till Hammarby, tog bussen ner på stan. Ringde verkstaden upprepade gånger.
Kom till sist i kontakt.
Bilen var klar.
Jag köpte sms biljett och tog bussen till Surahammar.

Möttes upp av dottern där som hämtat sin bil och jag kunde ta hem Cindy.
Vid det laget var jag helt färdig.
Hade problem innan bussresan då orken hotade ta helt slut

Kom hem vid 18 tiden och satte genast igång med soppa.
Sparrissoppan var god och gav energi åter, lagom så jag kunde fixa disk och ta hand om Nova.

Hann med mycket denna dag och lite till
Låg redan i sängen vid 19.30 tiden och somnade nog innan 20.

Många steg, kringflackande och litet intag av kalorier blev det denna dag.
Lite för mycket men det gick.
Mår ju jättebra annars.
Överskattar kanske min ork emellanåt.

Idag blir det lugnare tag tänkte jag mig.
Vi får se.
Åker bil till jobbet iallafall.

Stegen igår totalt fick duga gott

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards