Direktlänk till inlägg 30 mars 2019

Skadade två tår

Av Sirpa - 30 mars 2019 05:03

Igår kväll när jag skulle gå till badrummet, innan läggdags såg jag mig inte för.
Trött och slutkörd efter dagen, gick jag med vänster fot rakt in i en dörrstopp jag har till badrummet.
Det är en sköldpadda av sten som jag har där så inte dörren går igen, då Nova har sin toalåda därinne.

Den drog jag i med tre tår på vänster fot så det riktigt knakade i en av tårna.
Himmel vad ont det gjorde!

Satte mig på toalocket och svor ramsor.
Tårarna trängde fram i ögonen, så ont gjorde det.
Såg hur en av tårna blödde vid nageln och den andra började svullna och se jättekonstig ut.
Nog för att jag redan har fula och deformerade tår efter mina marathonlopp men nu såg de två hemska ut

Tre tår såg ut som prinskorvar.
Den tredje, minsta gjorde inte så ont.
Provade vicka på tårna och det gick fast det gjorde bedrövligt ont.
Då var de inte av iallafall.

Blev riktigt rädd först då jag defininitivt inre får bli skadad nu.
Har en jätteviktig körning under Lördagen som inte vem som helst kan ersätta.

Tänkte att det är bra att det var vänster fot.
Inte höger som jag använder i bussen för gas och broms
Smärta går att stå ut med
Dessutom finns Voltaren och det smorde jag på efter en stund.
Det bultade i två av tårna.

Kontaktade min yngsta dotter som ville att jag åker till sjukhus.
Det vägrade jag då det inte finns nåt att göra med tår ändå.
Då gav hon rådet att binda ihop dem så de inte skulle bära av åt alla håll.
Gjorde det efter en stund och det var som att det hjälpte något mot smärtan.
Båda skadade fick stöd från stortån.

Med det smärtande lilla tåpaketet under täcket somnade jag en dryg timme senare.
Sov gott hela natten.
Var så fruktansvärt trött och behövde vilan och återhämtningen.

Väcktes av Nova vid 4 tiden imorse.
Kände att det smärtade i tårna när jag rörde mig men det var inte så alarmerande.

Gick upp och fixade Novas frukost, kaffe till mig själv och tog av bandaget.
Såg bättre ut.
Svullnaden hade lagt sig på den tån med såret.
Nageln har fått stryk på den tån så den kommer jag säkert tappa.
Den andra ser inte lika go ut.
Ännu svullen och där har jag nog fått nån liten spricka.

Trots allt gick det ju bra.
Vänster fot och inte värre än såhär.
Detta fixar jag själv.
Tur att mina skor är ganska rymliga vid tårna.
Börjar köra vid 9 idag Lördag.
Ska köra Vsk fotboll A laget till Vällingby till deras premiärmatch för säsongen.
De spelar mot Brommapojkarna.

En stor dag för mig
Den vill jag inte missa för allt i världen.
Inga krossade tår hindrar mig från en körning som denna :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:08

Den 4/4 körde tjejerna mig till depå Håbo buss utanför Bålsta för min första körning för det bolaget. Tjejerna behövde bilen hemma och jag hade ju ingen nytta med den när jag skulle iväg i flera dagar i busskörning. Installerade mig först av al...

Av Sirpa - Söndag 7 april 13:09

Fast jag var bortrest i jobb hela Påskhelgen så jag missade allt påskfirande hemma med allt vad det brukar vara. Äggletning, påskbuffe och påskgodis. Nu hade tjejerna en överraskning åt mig när jag kom hem. Dem hade sparat mat åt mig från buffen...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards