Direktlänk till inlägg 2 april 2019

Trillade dit

Av Sirpa - 2 april 2019 04:38

Igår bjöd jag ju på smörgåstårtor på jobbet som jag garnerade och gjorde klara påmin långrast mellan körningarna.

Det bar sig inte bättre än att jag glömde bort min egen mat under mitt jobbande med tårtorna, disk och leverans av dem till jobbet.
Fick inte i mig av min egen dryck.
Glömde allt hemma.

Så när det blev dags för jobb för mig igen mot eftermiddan försökte jag kompensera en måltid med kaffe.
Det hjälpte sålänge att jag hann köra mitt kvarvarande pass för dagen.

Men när jag klev ur bussen efter att ha städat ur det lilla som blev efter skolbarnen, så bar benen knappt.
Jag var helt slut i orken.
Tog mig in på depån och såg genast till att få i mig en liten bit av smörgåstårtan.
Var bara tvungen att stoppa i mig något.

Hade då druckit min frukost vid 7 tiden och klockan var då 14.15
Helt galet fel.

Satt med tårtbiten och kaffekopp och väntade in energierna, pratade med kollegor och kände efter en stund att livet återvände.
Det var verkligen ett ordentligt blodsockerfall.
Otäckt och skoningslöst.

Jag var arg på mig själv för att jag slarvat så.
Måste lägga en reservförpackning nånstans på jobbet så det inte händer igen.

Var sedan på mammografin så det dröjde till efter 16 innan jag kom hem.
Kokade på Gulaschsoppa.
Åt senare också rå morot och bagel med bregott.
Så det blev en syndardag av denna måndag.
Detta innebär att jag åt vanlig mat i tre dagar.

Idag Tisdag plockar jag noga med mig av fastedryckerna så jag sköter det jag bestämt mig för.
Inte bra om kroppen ställer om sig igen och slutar ta av fettdepåerna.
Då blir det bara en jobbig kamp tillbaka till fasta igen.

Vill ner några kilon till innan jag sedan går över till periodisk fasta.

Känns i kroppen idag att jag fick i mig kolhydrater igår.
Magen knorrar och vill ha mera men den kommer bara få vätska och måltidsersättning

Jag vill nå mitt mål som jag lagt upp till min födelsedag 13/5.
Finklänningen ska sitta löst på min då 60 åriga kropp.

Tån läker bra tycker jag
Visst har jag ont men jag härdar ut smärtan.
Tog en Alvedon igår och det var allt.
Svullnaden har minskat nu under natten.

Nova och jag hade en dust imorse.
Hon skrek och jamade så högt och trotsade rejält när jag sade ifrån.
Klockan var tidigt och hon ska inte väcka grannar med sitt ofog
Vi hade en diskussion och nu surar hon i vardagsrummet.

Maten hon fick dög inte åt damen denna morgon. Därav den högljudda protesten.
Har ingen aning om vad hon hade förväntat sig.
Bästa maten får hon och med bra variation.

Kan hon vara lite bortskämd, eller??
Det är ju mitt eget fel
Älskar ju min lilla sambo och gör allt för henne och det utnyttjar hon ju självklart.
Hon är ju inte dum.
Det är mitt jobb att sätta gränserna och det gör jag med stor kärlek.

Nu upp och iväg till jobbet.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Söndag 7 april 13:09

Fast jag var bortrest i jobb hela Påskhelgen så jag missade allt påskfirande hemma med allt vad det brukar vara. Äggletning, påskbuffe och påskgodis. Nu hade tjejerna en överraskning åt mig när jag kom hem. Dem hade sparat mat åt mig från buffen...

Av Sirpa - Söndag 7 april 07:43

Påskafton och Påskdagen ramlade på i samma anda fast med lite annorlunda körtider. Hade dessutom en extra körning för Vy Värmlandstrafiken från Kristinehamn till Kil med mellanstationer. Helt nya färdvägar igen. Sov natten mellan Påskdagen och ...

Av Sirpa - Söndag 7 april 06:45


Det heter ju Långfredag och det blev det verkligen för mig. Gick upp 7.00 och unnade mig en lång dusch innan frukost för att vakna till. Hade lite svårt att varva ner efter gårdagen så det tog tid innan sömnen infann sig. Åkte i god tid efter ...

Av Sirpa - Lördag 6 april 11:42


Scandicfrukostarna brukar ju vara goda och fräscha. Även denna gång. Scandic Holberg i Oslo. Efter en alldeles för kort natts sömn så måste jag ju fylla på energi för att dra igång den nya dagen. Kollegan och jag frullade tillsammans och had...

Av Sirpa - Lördag 6 april 07:46

Skärtorsdag morgon fick jag skjuts av mina tjejer till Örebro och Let's Go's depå. Fixade med bussen jag skulle i helgen och rullade sedan iväg för avgångstid från Karlstad. Mötte där upp en kollega från Vikmans buss Arvika som jag skulle jobba t...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards