Direktlänk till inlägg 3 april 2019

Inför tidigare

Av Sirpa - 3 april 2019 04:51

Orken är inte tillräcklig för mina långa arbetsdagar.
Hela gårdagen var jag jättetrött och fick lov att kämpa som sjutton med allt jag hade att göra.

Kroppen suger i sig av fettdepåerna och kilorna rasar. Ser resultat överallt.
Höfter, mage, hals, armar, låren ja precis överallt.
Processen är i full gång.

Jobbade som vanligt igår på morgonen.
Blev kvar extra på jobbet då en kollega och jag hjälptes åt med en krånglande busstoa i min Nallen, dubbeldäckaren.
Den ville inte tömmas och vi kämpade på.
Fick den tom till sist och spolade ur så den skulle bli helt ren, om det var nåt som fastnat i spjället.

Tankade, sopade ur och skurade min skolbuss. Så dammig då det är dammigt som sjutton längs vägarna.
Kommunerna sopar gatorna utan att blöta ner först. Så det står som ett moln ikring alla fordon.
Surahammar värst. Där låg det som en dimma av partiklar och det knastrade i tänderna när man andades in detta.
Alla hostade i bussen.
Hur mycket hemskheter får alla i sig från det otäcka dammet.
Usch!!

Stack sedan hemåt.
Först till CircleK och tvättade Cindy som var jättedammig.
Sedan till gamla förrådet och fyllde bilen med grejer.
Åt min potatissoppa och lade mig att vila, somnade i soffan.
Jättetrött!
Vaknade piggare, åkte och körde min sista tur för dagen.

Efter den svängen full fart hem och tömde bilen på allt som jag lastat tidigare.
Sedan var jag jättetrött.
Helt färdig!

Kände att en måltidsersättning hade golvat mig så det blev en burk tonfisk i olja och resterna av gulaschsoppan från dagen innan.
En bagel, en rå morot.
Efter en stunds vila återvände krafterna såpass att jag fortsatte röja på balkongen.
Kastade gamla växter i kompostpåsar.
De var sen förra hösten.
Satte upp krukhållare och fixade medans Nova tittade på.

Känner nu att om jag ska orka livet och alkt jag har att göra så måste jag få i mig vanlig mat.
Det får bli så.
Ingen vits med att knäcka mig totalt.

Ska äta riktigt till middag och se om krafterna återvänder.
13 dagars fasta med endast 600-700 kalorier får nog räcka ett tag.
Kilorna rasar och det ska ju inte ske för fort för då är risken att de snart är tillbaka.

Orken är viktig för mig.
Tån läker fint och träning blir nästa steg.
Sakta igång på löpband och cykeln fram nästa vecka.

Nu iväg och jobba.
En riktig slitdag väntar.
Det ska köras möbler, berättar sedan.
En kul dag väntar.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:08

Den 4/4 körde tjejerna mig till depå Håbo buss utanför Bålsta för min första körning för det bolaget. Tjejerna behövde bilen hemma och jag hade ju ingen nytta med den när jag skulle iväg i flera dagar i busskörning. Installerade mig först av al...

Av Sirpa - Söndag 7 april 13:09

Fast jag var bortrest i jobb hela Påskhelgen så jag missade allt påskfirande hemma med allt vad det brukar vara. Äggletning, påskbuffe och påskgodis. Nu hade tjejerna en överraskning åt mig när jag kom hem. Dem hade sparat mat åt mig från buffen...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards