Alla inlägg den 7 april 2019

Av Sirpa - 7 april 2019 06:33

Gick upp för en timme sedan och plockade undan kojan i köket där barnbarnen hade planerat sova natten.
De boade in sig där vid 20 tiden igår kväll och kunde inte riktigt bestämma sig för hur och vilken sida de skulle sova på.

En ville ha nattlampa och den andre inte.

Jag skulle ha sovit med dem där om bara min kropp klarat det.
Vet med mig att om jag sovit på det hårda underlaget så hade jag inte kunnat gå idag.
Höfterna hade låst sig.

Visste redan sen deras plan om att sova i kojan, att det inte skulle bli av, så båda hade mysbädd med kudde och påslakan i min stora säng.
Det hade jag ordnat redan på eftermiddagen.
Mormor känner sina små busungar.



Båda kom traskande över en knapp halvtimme efter sovdags.
Kröp ner bredvid mig och somnade bums efter dagens bus.

Sedan sov de tungt, tyst och lugnt hela natten.
Båda mina döttrars småttingar som denna helg var här hos mig.

Kojan i köket hade fått flera besök under dagen och Nova sov därinne vid flera tillfällen.
Bygga kojor gjorde vi mycket när jag hade mina barn små.
Det hände också att vi sov där och det var väldigt uppskattat av mina.

Vi byggde iordning och lekte mataffär.
Sparade en massa tomma förpackningar.
Hade Monopolpengar i kassan och sedan var leken i full gång.
Den affären var igång under lång tid då vi i det huset hade matrum och stort bord där som kunde vara koja länge.
Bordet användes ju sällan.

Koja på altanen var också en av sommarlekarna. Likaså ute på gräsmattan vid fint väder.
Minns inte om vi sov där.

Barnens pappa byggde en lekstuga åt dem på tomten.
Den inredde vi fint sedan.

Nu sover de små ännu denna tidiga Söndagsmorgon.
Jag har lovat dem pannkakor till frukost sedan när de vaknat till.
Kojan är nedplockad och bordet står redo för frukost istället.

Nova verkade bli besviken när hon inte längre kunde krypa in i kojan och sova.
Hon tycker väldigt mycket om att ha barnen här.
Båda leker med henne och kelar.
Nova sov inte långa stunder under gårdagen då hon ville vara med.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards