Direktlänk till inlägg 9 april 2019

Fick vända om

Av Sirpa - 9 april 2019 04:29

Igår Måndag var jag inte pigg när det var dags att gå upp.
Den trista vetskapen om x ets lögner tog musten ur mig på söndag kväll och jag sov illa.

Masade mig ur sängen efter 3-4 timmars sönderhackad sömn med ledsna drömmar.
Kändes så himla orättvist att jag behövde få denna bekräftelse om mina aningar och misstankar.

Oärlighet är det värsta jag vet och det i detta fall från en människa jag älskade högt.
Den kärleken har han omsorgsfullt både dödat och kastat på tippen.

Jag klädde mig för jobb.
Tog med en stor kasse med ombyte för långpromenad i Grisslehamn.
Bar ner de väntande, färdiga smörgåstårtorna till bilen och åkte via macken till depå Hallstahammar.

Bar in smörgåstårtorna.
Där väntade en go kollega med stor kram.
Han förstår min känsla i det som hänt.
Han lever i något liknande.
Kändes skönt att få en bamsekram och prata lite kort.

Han åkte på sin körning och jag fixade klar min buss, som var otillräckligt städad.
Städade och fejade innan jag sedan åkte mot Köping där jag skulle ta upp första gästerna.
Det var en blåsig och småregning morgon.
Kallt och ruggigt Aprilväder.

Härliga gäster tog jag sedan med även från Hallstahammar, Västerås och Enköping.
Var ute i god tid och vi pausade 15 minuter vid macken utanför Uppsala.
Kände hur mina fina stammisar till gäster tillförde mig den energi jag behövde för denna dag.
Bästa gästerna, alla 17 jag hade med mig.

Träffade Lena, min kollega i andra bussen.
Det var vi som skulle ut och gå 12-15 km under tiden båten var över till Eckerö och vände.
Vi skulle vara kvar iland.
Träna och vila kort i våra bussar.

Vi körde vidare mot Grisslehamn.
Det blåste hård sidvind och det var tufft att hålla bussen.
Det slet och drog i den hela tiden.
Kastvindar som kändes som sidotacklingar.
Kände av detta i mina armar och handleder då jag hela tiden fick parera.
Gästerna pratade om hur det skulle vara på havet och båten.

Vi hann nästan till Hallstavik när jg fick telefonsamtalet.
Båten var inställd. Den vågade inte riskera att gå ut på det stormande havet.
Klokt beslut men jobbigt för oss
Stannade och väntade in Lena.
Vi tog beslutet att åka in i Hallstavik och leta reda på nåt fik eller matställe.
Inte lätt, klockan var ju inte ens 9 på morgon.

Lena och jag måste ha 45 minuters rast innan vi kunde köra hemåt igen.

Det fick bli cafe Blixten i Hallstavik.

Vi trillade in där två bussar.
Som tur var inte så många gäster.
Jag 17 och Lena färre än så.
Stannade där 1 timme så alla hann få sina beställda smörgåsar.
De stackarna som jobbade hann ju inte med då vi kom så många.

Men deras dagskassa lär ha fått ett uppsving den dagen.

Mysigt cafe med 354 stycken gamla kaffekvarnar utplacerade överallt.
Dit måste jag igen nångång.
Jättehärligt ställe. Jag köpte kaffe och morotskaka.

Sedan körde vi då hemåt igen.
Blåsten slet i bussen och jag började känna mig rejält trött
Släppte av mina gäster vartefter
De flesta hade redan bokat nya resor innan de ens gick av bussen.
Alla vid gott mod trots allt.

Åkte till depån.
Tankade, städade och tvättade bussen.
Fick frågan om jag kunde köra skolkörning idag tisdag. Tog det.
Åt av min smörgåstårta och åkte sedan hemåt.
Kände mig jättetrött.
Blev en konstig dag.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Fredag 19 april 16:38

Under vecka 15 blev det till att jobba med Tågpassning först åt Let's Go i Örebro under Onsdagen. Tog min husbil dit och installerade den utanför depån för att sedan köra tågersättning Örebro, Kumla Hallsberg på eftermiddagen. Var på väg tillbaks...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:08

Den 4/4 körde tjejerna mig till depå Håbo buss utanför Bålsta för min första körning för det bolaget. Tjejerna behövde bilen hemma och jag hade ju ingen nytta med den när jag skulle iväg i flera dagar i busskörning. Installerade mig först av al...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards