Alla inlägg den 10 april 2019

Av Sirpa - 10 april 2019 19:24

Jag vet inte om det är såret där tanden satt som ställer till det att jag fryser så grymt.
Har tidigare tagit en lång, varm dusch och det hjälpte en stund.

Ligger nu nerkrupen i sängen med morgonrocken på mig under täcket.

Har ätit en del och det funkade om jag tuggade försiktigt på höger sida.
Bara små bitar så inget rymde över till såret.
Har sedan borstat tänderna och gurglat så ev matsmulor inte kvarligger inför natten.

Tre omgångar värktabletter tagna idag.
Det håller värken stången
Har ont nere i vänster halsmandel, eller straxt framför den.
Hela käken ömmar så det var tufft att tugga.
Små bitar och försiktigt.

Hoppas natten ger mig några timmar sömn inför den långa arbetsdagen imorgon

Av Sirpa - 10 april 2019 16:11

Efter att bedövningen släppte i käken har jag fått lov att ta värktabletter.
Alvedon fungerar bäst, snällt för magen.

Har druckit kaffe två gånger.
Blödningen har upphört från såret där tanden satt.
Har den öppen nu och noga med att inte peta med tungan, fast den dras dit hela tiden.

Meddelade jobbet att jag kör mitt pass som det var tänkt.
Det är ju bara att jag äter Alvedon, flytande mat och åker med båten för att vila under överfarten.
Ingen träning förrän om några dagar så jag ser att allt läker som det ska.

Kommer att ha ont i en veckas tid så det är bara att planera därefter
Aldrig att jag blir hemma från jobbet för en sån här sak.

Känner mig lite trasig just nu men det är bara att sätta igång och hela mig, bit för bit.

Människor försvinner ur mitt liv.
Individer som jag inte behöver.

Skulden från x:et kom in på kontot idag så den biten kan jag oxå lägga bakom mig.

Skönt när saker löser sig.

Av Sirpa - 10 april 2019 14:51

Hade tänkt att plantera de söta Penseerna jag köpte igår på Netto i Sura.
Ställde ut dem igår när jag kom hem.
Där får de stå kvar då det snöat och jorden i krukorna är frusen igen.
Snö på dem också.

Får fixa det i helgen då det lovas varmare väder.
På söndag isåfall.
Jobbar lördagen.

Av Sirpa - 10 april 2019 10:52

Sitter hemma i soffan och väntar på att bedövningen ska släppa i min vänstra ansiktshalva.

Jag är ledig idag för att kunna ta det lugnt efter tandläkarbesöket.
Hade tid 7.40 imorse. Gick dit då det inte var långt. Ner på stan och bort till Källgatan.

Var ute i god tid så jag tog det lugnt.
Tog lite foton och var sedan in på Hemköp och inhandlade färskt bröd.
Mat till Nova självklart.

Det kom ju ner snö igår och det ligger kvar.
Blåsigt och kallt.

Gick in till Smile, min tandläkarmottagning och satte mig i väntrummet.
Min telefon ringde och det var receptionisten.
Vi pratade över disk sedan och hon lät meddela att min tandläkare var försenad och måste avboka min tid idag.

Jag blev jättebesviken!
Hade ju planerat denna dag, tagit ledigt och valt en dag som fungerar bäst.
Dessutom skulle jag ju få en tand utdragen som jag hade besvär med.
Hon beklagade och föreslog ny bokning.
Jag sade sedan att Emma som är min tandläkare och jag hade planerat just denna dag så noga.

Då tittade hon på mig förvånat och utbrast att det gick bra för mig att sitta ner och vänta.
Det var inte min tandläkare som var försenad. Hon hade tittat fel på patient.
Emma var där och jag kunde vara lugn.

Hon bad så mycket om ursäkt och jag sa att det inte gjorde nåt. Jag hann få puls och bli besviken och sedan snabbt tillbaka i glädje igen.
Alla kan ju göra fel, vi är ju människor.

Emma hämtade mig efter en stund och vi satte igång.
Fick rejäl bedövning. Först lagades en tand och sedan var det dags för utdragning av visdomstanden bredvid.
Det tog en stund.
Emma gjorde det bra. Jag höll emot min käke med handen då det gjorde ont. Då fick hon bättre stöd att bända och dra i tanden.
Efter ett tag lossnade den.

In med tussar för stopp av blödning.
Väntade en stund. Tuss byttes och jag var klar.
Betalade 3040:- och traskade hemåt.
Bedövad i vänster halva av ansiktet, örat och halsen.

Har nu väntat på att bedövningen ska släppa. Tussen tog jag bort.
Det smakar blod i munnen.
Väntar på att bedövningen ska släppa.
Börjar få ont och behöver ta värktablett.

Har ännu inte ätit nåt idag.
Bara druckit kaffe.
Ska ta kaffe så fort jag vågar.
Såret är ju vidöppet.

Av Sirpa - 10 april 2019 06:20

Skulle egentligen varit ledig igår Tisdag men det behövdes en förare till Virsboturen tidigt på morgonen
Klart jag tog den.
Vi på Björks fungerar så att vi hjälper varann.
Jag får själv så mycket hjälp när något behöver ordnas så det blir en självklarhet för mig att återgälda.

Så jag var uppe vid 4 tiden.
Fixade klar mina tvättkassar, tog bort sänglinnet och bar allt till dörren, redo för tvättstugan efter lunch.
Tog med bara kaffethermos och vatten och for iväg till min depån och "min" gamla goding till skolbuss.

Det var en kylig och blåsig morgon.
Bussen blev snabbt varm och jag körde min runda med början i Surahammar.

Mina resenärer lite snopna då jag körde ändå fast jag berättat i fredags att jag kommer köra annat resten av april.
Många glada att se mig igen.

Körde klart svängen och for sedan åter till depån i Västerås.
Fixade bussen redo för eftermiddagen och åkte sedan men Cindy till Surahammar igen.
Gick in på Netto.
Handlade kaffe till bra pris och penseer som ska planteras på balkongen.
Lite bröd och ost för fika senare.

Åkte vidare till Däckservice där jag har mina sommardäck på hotellförvaring.
Kunde åka in direkt, hade tid en timme senare egentligen.
Däcken byttes snabbt av killarna.
De som minns att jag krockade med älgen och hur Cindy såg ut efteråt, var så faschinerade över hur fint lagad hon var.
Widells är duktiga.

Märktes att grabbarna var genuint intresserade av Cindy fast hon har så liten motor. Hon är ju så välhållen min gamla dam.
Betalade och tackade för mig.
500:- denna gång.
Då ingår däckskifte, balansering, tvätt och förvaring av de andra däcken.
Så himla smidigt.
Jag trivs så bra med just det stället
Blir alltid så välkomnande bemött.

Åkte sedan vidare och överraskade gamla mamma med ett besök.
Fikade och åt av det färska tunnbrödet jag hade med mig.
Det var då mamma berättade om det skitsnack som pågår bakom min rygg
Hon mår så dåligt av att få hela tiden ta emot det och bära det så hon orkade inte längre, utan berättade för mig.

Det är jag så tacksam för att hon gjorde.
Dels så ska hon inte belastas för andras tycke och tänk.
Men också bra för mig att få veta hur dålig jord allt hamnade i, det arbete som jag gjorde med min systers begravning och bouppteckningen
Likaså att jag var hos henne den sista natten på Gryta.
INGET har ett värde för några i släkten!

Jag har tydligen gjort detta för att döva mitt eget samvete för att jag inte fanns för min syster ständigt.
Att jag inte besökte henne mer än jag gjorde den sista tid hon levde

Varför skulle jag bära ett dåligt samvete...
Det förstår jag inte.
Jag är själv en levande människa med egen familj, eget liv, heltidsarbete och mina egna problem att tampas med

VARFÖR skulle jag lägga mitt liv på min syster som hennes problem, hennes familj och det som skedde ikring henne i alla de 40 åren hon mådde dåligt.
Det jag mäktade med är alldeles tillräckligt.

Jag har rätten till ett eget liv precis som alla andra. Det är inte första gången jag får sådant här kastat på mig
Den starke i familjen/släkten ska tydligen bära mer än alla andra.

VARFÖR???

Jag fick skit för att jag byggde en liten snögubbe i vintras vid min systers viloplats.
VARFÖR??
Vad var problemet med denna handling?
Syrran och jag byggde snögubbar som barn och detta gjorde vi igen där och då
Hur jag minns henne och sörjer henne är MIN sak.
Jag väljer att minnas det roliga vi hade.
Vi är systrar, som växt upp tillsammans.
Jag lägger mig inte i hur andra gör.

Detta småaktiga skitsnack som pågår får jag känslan av att den bottnar i deras eget dåliga samvete

Detta tänker inte jag bära!!
Det är inte mitt fel att min syster var sjuk, inte mitt fel att de som levde ikring henne mådde så dåligt.
Det är inte mitt fel att hon fick cancer och lämnade det jordiska.

Låt min mamma få slippa höra detta hackande på det som ni anser att jag inte gjort rätt eller tillräckligt.

Jag gjorde mitt bästa och har INGENTING att ångra
Jag är också en människa med ett eget liv
Egen familj och egna problem.
Hata mig för detta om det får er att må bättre. Gör det!
Det finns inget jag mäktat med att göra bättre, utan att gå under själv.
Jag är ingen supermänniska utan en helt vanlig individ.

Hur jag lever är helt min ensak
Inte eran!!!

Det är ju tur att ni själva är så fantastiska och ofelbara.
Tyvärr är jag inte det.
Jag är bara jag och gör mitt bästa.

Nu går jag vidare från denna energisugande händelse och berättar om resten av dagen.

Efter besöket hos mor satte jag mig i bilen och ringde upp en av de som har detta otrevliga bemötande mot gamla mamma.
Det samtalet slutade i att ett släktband klipptes av helt

Kom hem, parkerade och rusade upp för att hämta tvätten.
Ner i tvättstugan och laddade maskinerna.
Gav Nova mat och for sedan till jobbet för att köra den sista skolturen för dagen.
Funderade på allt jag fått hällt över mig de senaste dagarna.
På hur oärliga människor är och hur de tagit sig friheten att behandla mig.

Kändes bedrövligt en stund men sedan efter hemkomst så fick jag möjligheten att prata med en älskad vän som finns för mig, har funnits i många år.

Hängde tvätt och laddade nytt.
Åt kvällsmat och unnade mig gottis också.
Kände att jag behöve socker efter detta så mina energier fylldes på lite på konstgjord väg.
Såg på tv, diskade, kramades med Nova som kände hur jag mådde.
Vi lade oss redan vid 20 tiden.
En dag med full fart och återigen hade jag fått veta att jag inte duger, eller är tillräcklig ständigt för allt och alla.

Hur man än vänder röven så är den alltid bakåt.
Jag fixar detta med. Bearbetar och kommer över det.
Mitt liv går vidare och jag fortsätter göra mitt bästa.

Vägrar bli någon bitter, destruktiv offerkofta som så många är som inte har något liv som tillför dem energi och glädje.
Jag skapar mitt eget liv, även fast det finns individer som ständigt vill fälla mig, sätta krokben och nita mig i den livsvilja jag bär.

Som man bäddar får man ligga

Gå i mina skor du som har åsikter om mig, i de 60 år jag snart levt.
Gör det och kom sedan och berätta hur du tycker att jag ska leva mitt liv.



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards