Direktlänk till inlägg 11 april 2019

Jag gör egna val

Av Sirpa - 11 april 2019 01:48

Ligger vaken i natten.
Vaknade ur en hemsk dröm där Nova hade blivit biten av en jättegiftig huggorm.
Jag var i full panik när jag äntligen vaknade och förstod att det var en dröm bara.
Nova sov djupt intill mig och kurrade till när jag rörde på mig.

Hade svårt att somna om efter det så jag gick upp, bryggde mig kaffe och tog värktabletter.
Käken värkte intensivt.
Har svårt att svälja då det gör ont i halsen på vänster sida också.

Vet inte riktigt hur jag ska göra med båten idag. Om jag ska åka med och försöka få min vila i hytten.
Det kommer att blåsa en hel del och då gungar det.
Det gör mig inget men denna enorma ljudvolym i högtalaren i hytten slår sönder sömnen helt. Skapar bara stress.
Stannar jag vid bussen kan jag ju sova längst bak nån timme.
Men då måste dieselvärmaren fungera i bussen, är ju så frusen nu med smärtan.
Vi får se vad jag bestämmer mig för.
Äta kan jag ju inte på båten.
Det gör alldeles för ont i käken.
Kommer bli flytande ett par dagar igen.
Tur jag har fastedrycker kvar.

Ligger och tänker på den senaste tidens händelser.
Det är så faschinerande att det kommer händelser i skov som gör att orken äts upp rejält.
Det tar sådan plats i ens medvetenhet i tillvaron.

Betar nu av bit för bit av allt och lägger det bakom mig
Känns bra att kunna lägga x et och det vi hade bakom mig
Trist att det behövde sluta så fyllt av ilska och känslan av svek och lögner.
Men nu är det så.
Det viktiga är att komma vidare.

Så är livet. Det kommer och går människor och det hör till naturens gång.
Bara att acceptera.
Ingen ide att bita sig fast i nåt som inte längre finns.
Vänner kommer nya och släkten är nåt man fått, vare sig man vill eller inte.
Samma där, låt dem gå som inte fungerar i ditt liv

Mitt liv är ett hel motorväg fylld av val och möjligheter
Jag väljer att leva, på mitt sätt.
Kommer inte att dansa efter andras pipa eller följa de val som gjorts av andra för mig.
Ingen bestämmer över mig eller har mandat att styra mina steg.
Endast jag själv.

De människor som accepterar detta blir kvar.
Resten kan dra dit där de hör hemma och det är inte vid min sida i mitt liv.
Inse det!
Låt mig vara ifred!
Radera mig från er lista av människor ni måste prata illa om eller såra.
Det biter inte på mig mer än en kort stund och den stunden är passerad.
Ni finns inte längre i mitt liv.
Bästföre datum har gått ut

Jag ska se till att läka bort smärtan och det som gör ont efter tanden som bråkade.
Sedan drar min träning igång på allvar.
Cykeln ska fram och jag skall cykla till jobbet.
Sparar bensinpengar, miljö och får träning samtidigt.
Toppen helt enkelt.

Nu har jag kommit över på plussidan ekonomiskt så jag kommer att köpa en tvättmaskin hithem.
Det är nödvändigt så jag kan jobba som det faller sig och inte behöva jaga tvättider och ändra ständigt.

Jag ska kolla med mina vänner vem som kan tänkas hjälpa mig att passa Nova när jag sover borta i jobb.
Någon son känns trygg och som älskar katter.
Min dotter finns ju såklart men hon har ju fullt upp med sitt liv.
Kan inte belasta henne ständigt.
På så vis kan jag jobba precis hur som helst och vart som helst.

Har även kontaktat Lindbergs buss i Örebro att jag kan tänka mig köra till Ullared
Så småningom kanske jag tar körningar utomlands.
Vidgar mina vyer så jag får uppleva mera.

Nu ska jag försöka sova lite till innan det är dags att åka till jobbet.
Värktabletten har gjort sitt jobb och det känns lättare i käken.



Glimten i ögat väcks till liv igen straxt, det ser jag till.
Finns inget annat i min värld.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 23 april 04:50


Nu är det tidig Tisdag morgon och jag vaknade efter en natt med djup, nästan medvetslös sömn. Natten innan var det svårt att komma till ro då jag anlände rätt sent och skulle upp tidigt. Det blev slarv med matintaget också igår och det gjorde nog...

Av Sirpa - Måndag 22 april 05:06

Söndagen bjöd på jättefint somigt väder, men hu så kyligt. Men kylan märkte jag inte av där vid bussratten. Hann äta frukost denna morgon innan det bar iväg till Kristinehamn för lastning av tågresenärer till Karlstad och Oslo. Jag fick med mång...

Av Sirpa - Söndag 21 april 06:41

Kände mig trött och hungrig när jag gick ut till bussen och hämtade laddsladden till min mobil. Passerade receptionen på hotellet och kunde inte motstå att köpa mig en Linssallad med handskalade räkor och kokt ägg som kostade 89:- Har köpt nåt...

Av Sirpa - Lördag 20 april 17:33

Vaknade jättetidigt i husbilen. Det bar minusgrader ute och det kändes inne hos mig där i bilen. Pannan gick igång ofta. Bryggde på gott starkt kaffe och låg sedan kvar i söngvärnen en stund. Hörde hur kollegor hämtade sina bussar. Jag fick ...

Av Sirpa - Lördag 20 april 05:45

Måndagen började jag med att haltande av smärta kliva upp tidigt och få igång kroppen innan det var dags att köra barnbarnet till skolan och direkt därefter åka och besiktiga min lilla bil. Jättetrevlig besiktning. Dekra i Svista hemma i Eskilstun...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards