Alla inlägg den 12 april 2019

Av Sirpa - 12 april 2019 20:38

Idag fick Nova en hylla som jag hängde på ett element.
Riktigt varmt och gosigt.
Självklart på ett vattenburet element som inte är farligt.
Dessutom är tyget inte tätt heller som sitter vid upphängningen

Hon nosade på den först när jag satte den på plats.
Tre timmar senare kröp hon upp i den.
Satte sig tillrätta och tvättade sig.
Sedan stökade hon runt en stund för att hitta en skön plats och lade sig.
Hon sov där en timme ungefär.

Blev en omtyckt plats för fröken.
Vi fick den av min yngsta dotter.

Det sista fotot är lite matt och suddigt.
Tog den i motljus.

Av Sirpa - 12 april 2019 05:21

Igår var jag ju så tveksam till om jag skulle åka med på Eckeröbåten och vila ombord, eller ta det på land i bussen.

Det blev båten.
Hämtade bussen i Västerås på depån.
Körde den varm till Eskilstuna och tog på första gästerna där.
Vidare Strängnäs och två stopp i Enköping
Det var en kall morgon.
Stannade vid Örsundsbro innan vi for vidare till macken i utkanten av Uppsala där vi pausade 15 minuter.

Ett välkommet stopp då jag kört i 3 timmar vid det laget och gästerna suttit ombord två timmar.

Vi låg lite försenade då det pågår renovering av Hjulstabron. Då endast enfilig framkomlighet med ljussignaler.
Stod där säkert 5 minuter i kö.

Lite kaffe och toabesök vid macken
Några åt sin frukost där.
For sedan vidare i äkta Aprilväder.
Sol, snöfall, vind, molnigt och väldigt varierat hela tiden.
Ju närmare Grisslehamn desto vitare på marken.

Ställde bussen och mina goa 28 gäster gick ombord på båten. Jag också.
Åt faktiskt lax med potatismos. Det gick bra.
Sedan kaffemugg med till hytten.
Hade sån tur att jag fick den tysta hytten.
På med nattlinne, öronproppar, mysfilt och täcke, sedan sov jag.
Ända till Trafikledningen ringde och väckte.

Fick frågan om jobb fredag.
Pusslade in det i det övriga jag skulle försöka hinna med.
Fridagarna mina blir lite få just nu. Lite svårt att hinna med mina privata göromål
Med smärtan inbakad i detta känns det lite tufft
Dags att dra i handbromsen straxt.

Kaffe med kollegor innan hamngång.
Lastade mina gäster igen med allt de handlat ombord.
En gäst hade ramlat på båten, blodtrycksfall.
Fick med mig denne fast jag helst sett att personen kom till läkare. Denne var så ostadig och yr.

Körde hemåt. Fint väder och bra trafik.
Släppte av vartefter och alla var så nöjda och tacksamma.
Sista stoppet blev det problem.
Den yra personen rasade omkull i bussen, slog i pannan och blödde.
Några gäster hjälpte mig så vi fick iväg denne med taxi till Akuten
Vägrade låta personen bara vingla iväg som denne själv propsade på att göra.

Lite turbolent en stund där. Gästen i trygghet och jag försenad.
Kom till depå.
Tömde toan, tvätta och dammsög bussen.
Tankade och fixade
Hann inom min ramtid tack vare att bussen inte var så nedstökad.

Åkte sedan hemåt efter att ha checkat av nästa dags jobb.
En taxikörning med liten buss.
Kom hem helt slut efter alla timmar och kroppen gick på smärtstillande.

Hämtade paket från kvartersbutiken från Apotea.
Kom isäng vid 22 tiden.
Uppe 4 nu på morgonen, straxt iväg till dagens körning och allt annat som väntar



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards