Alla inlägg under april 2019

Av Sirpa - 25 april 2019 20:05

Har massor att blogga om så det bubblar i mig men tid och ork räcker inte just nu.
Jobbar mängder, äter och sover.
Inget annat hinns med.

Lägger ut foto på fina trädet utanför min balkong sålänge.
Hav tålamod, jag kommer att skriva massor med inlägg snart.

Av Sirpa - 23 april 2019 02:47

En självklarhet att vi hjälper till.

Med mig vid ratten

Av Sirpa - 22 april 2019 21:35

Tänkte här lägga ut lite bilder från Påskafton på landet hos min äldsta dotter och hennes familj.

Åt hos dem en god påskmiddag och sedan var vi ute i hästhagen och letade påskägg som påskharen hade gömt där.

Det växte Vitsippor där som jag bara måste ta bild på

Påskfjädrar i buskarna och träden.

Senare var det dags för efterätt och kaffe.
Jättegott som alltid.

Av Sirpa - 21 april 2019 21:27

Upp 2.45
Samma uppgifter som dagen innan.
Skura ur buss först innan full fart mot Cityterminalen i Stockholm.

Soligt och vackert vårväder med sommartemperatur på +20 grader.
Fullastade bussar med tågresenärer.
Vi hade verkligen fullt upp hela tiden.
Alla standbybussarna rullade mest hela tiden.

Sista vändan var jag jättetrött och hade riktigt jobbigt på vägen hem.
Gäspade och mådde dåligt.
Penicillinet knäcker mig orkesmässigt.

Tog bilen hem och hämtade de grejer som skulle med till Eskilstuna.
Hade köpt tulpaner från CT:s Pressbyrå.
Jättefina buketter som jag gav till min äldsta dotter då jag anlände dit.
Hon höll den traditionella påskmiddagen som hon har varje år.

Hade med mig godis till påskgottisbordet också.
Satte mig till bords då jag anlände sist av alla. De andra var redan mätta och belåtna.
Jättegott med sill, potatis, köttbullar, ostpaj och en massa annat gott.
Jag var jättehungrig.
Skriver mera imorgon om vårt påskfirande
Nu är jag jättetrött och behöver sova.

Av Sirpa - 19 april 2019 19:24

Gick upp redan vid 2 tiden inatt.
Kunde inte sova när jag visste att jag behöver städa buss innan jag kan rulla iväg på jobb.
Kollegan hade gjort sin del och sedan var mitt kvar till morgonen.
Vi hade kommit överens om att dela på allt så han inte hade rubbet på natten när han kom åter från Stockholm, trött efter en lång eftermiddag och kväll.

Jag fixade till tunnbrödmackor med åt mig.
Kaffethermos självklart.
Tog med en påse kakor att bjuda kollegor på till kaffet.

Åkte till jobbet vid 3.20
Körde in Nallen i servicehallen och dammsög ur honom noga.
Två våningar, så det tog en stund.
Fyllde vattenkokarna så vi skulle få kaffe under alla timmar vi körde tågresenärer.

Lämnade Västerås vid 4.10 och styrde mot Stockholm.
Anlände till Cityterminalen 5.30
Kordinatorn på plats redan.
Lastade in 18 resenärer och åkte till Bålsta.
Lugn och fin morgon.
Ungefär lika många tillbaka till CT.

Sedan var det bara att lasta fulla bussar och köra på.
Nästa vända jag kom åter CT så blev det direkt att lasta fullt och ösa på till Bålsta där ett tåg stod och väntade.
Mycket nöjda resenärer över att jag gjorde en spetsvändning och såg till att de kom fram.

Jag hade jätteroligt idag också.
Så mycket nya människor att lära känna.
Informerade noga i microfonen och tillönskade alla en Glad och go Påsk :)

Trött och slut fick jag förarbyte vid 14.30 tiden. Vi var tre morgonförare som åkte hemåt i samma bil.

Nu orkar jag inget mera idag.
Har lagt mig och ska sova.
Upp 3.00 imorgon och iväg.
Samma tider gäller även den dagen.

Av Sirpa - 19 april 2019 03:06

Upp 3.15 på Skärtorsdags morgon.
Var trött och seg efter att ha sovit tungt.
Hade jag inte fått hotellnatten av jobbet hade jag fått gå upp 1.30 på natten.

På med kaffevatten. Kaffe med i thermos.
Bredde mackor jag haft med.
Packade ihop och klädde mig, sminkade och ut igenom dörren 4.10
Checkade ut, fick min frukostpåse.
Ut till Nallen och startade igång honom.
Kylig morgon med några minusgrader.

Rullade sedan till Cityterminalen på lugna vägar och gator.
Underhållsarbete pågick längs Norra länken som var avstängd på natten.
Kom till CT vid 4.40
Hade första avgångstid 5.10

Kodinatorerna kom vid 5 tiden.
Fick med mig endast 5 tågresenärer och rullade med dem till Bålsta.
Trafiken hade kommit igång då lite mera.

I Bålsta mötte kordinatorn och den andra dubbeldäckaren som jag skulle jobba ihop med hela helgen.
Vi stod redan flera bussar på rad vid det laget.
Standbybussar i rader.
Det var planerat tågstopp hela påskhelgen och då har vi bussar mycket jobb

Sedan var det full rulle hela dagen.
Fyra hela vändor hann jag köra innan det var dags för förarbyte.
Två av vändorna var det knökafullt med tågresenärer.
De flesta vid gott mod
Några sura och vresiga bara för att deras resa inte gick på räls.
Det får vi förare som hjälper dem lida av.
Det blir liksom vårt fel att inte tågen går.sj personalen lyste med sin frånvaro självklart.

Där kan vi aldrig förvänta oss någon hjälp ifrån. Vi bär allt själva.

Det var en tung och svettig dag.
Grymt med trafik då Stockholmarna var på rull inför helgen.
Köer överallt, olyckor och stopp.
Sista turen till Bålsta blev sen.
Vi skulle ha fyra förarbyten med bil och den sista föraren kom in en timme sen efter att ha suttit i köer efter en trafikolycka.

Mängder med olyckor överallt och vi såg blåljusfordon på rull hela tiden längs våran färdväg.
Jag var helt slut när vi äntligen anlände till Västerås med bil.
Kom hem klockan 17.
Hade då varit igång och jobbat i 11 timmar utan att komma ifrån nånting.

Direkt i duschen och varm mat i magen.
Det jag hunnit plocka i mig under dagen var penicillintabletter, kaffe och den torra mackan som var med i frukostpåsen från Scandic.

Tacka vet jag den fina frukostpåse som Scandic Övik skickade med mig i vintras.
Den var rena lyxen mot det som Järva skickade med.

Skillnad på Stockholm och norra Sverige, som natt och dag

Av Sirpa - 19 april 2019 02:42

En påskhelg fylld med jobb.
Började redan på onsdagen som var ledig dag egentligen.

Ville vara säker på att min Nallen, dubbeldäckaren jag skulle köra hela påskhelgen, var fräsch och fin.
Fyllde på resekataloger i 4 av de bussar som skall gå i helgen på tågersättning.
Vi har 7 bussar som kommer gå på det.
Några från Cityterminalen till Bålsta och sedan några Sundbyberg Bålsta.

Vi är två dubbeldäckare som går ordinare buss mellan CT och Bålsta med en tajt tidtabell.

Efter att sedan ha varit ut och shoppat med dotter och barnbarn, ätit lunch på Ikea, så blev det snabbt hem.
Packa väskan och göra allt klart hemma för avfärd till Scandic Järva.
Pussade Nova och for uniformsklädd till jobbet.

Lastade in mitt i Nallen.
Såg till att han var redo med allt invändigt och åkte sedan ut i rusningstrafiken mot Stockholm.
Parkerade utanför Audihuset och checkade in på hotellet. Inte det lättaste att veta vart jag fick stå med min stora fina buss.
Då var klockan 19 redan.

Nallen stod och snackade med en annan buss ifrån Polen. De pratade inte riktigt samma språk.
Han var dessutom sur över att måst stå mot en vägg och inte se nånting.

Jag var hungrig så det fick bli en bagge från Circle K bredvid hotellet.
Hade med instantkaffe och vattenkokare så jag kunde njuta av mackan och kaffe.
Såg lite på tv och utsikten från fönstret på 7:e våningen innan det var dags att sova.

Ett mycket bra rum hade jag och somnade gott vid 21 tiden.
Var jättetrött efter en aktiv dag.
Dessutom blir jag extra trött av den tuffa penicillinkur jag nu har mot infektionen i käken.
Tog smärtlindring under dagen.
Får bara ta tre tabletter mot smärtan.
6 tabletter antibiotika.
Tufft läge för kroppen.

Bra att jag kunde få hotellnatt så jag inte måste upp mitt i natten för att åka iväg torsdag

Tacksam för den omtanken.

Av Sirpa - 17 april 2019 04:52

Vaknade ur en natt med drömmar av olika slag.
Känns att min kropp kämpar med infektionen i käken nu.
Orken är nere för stunden och jag hoppas att denna påskhelgs arbete inte blir stressfylld.
Som tur är har jag blivit tilldelad de tidigaste körpassen så jag är hemma till kvällen och kan lägga mig tidigt

Vill få detta med käken undanstökad så fort som möjligt. Har inte tid med sånt här nu.
Jag vill leva och må bra.
Det är ju snart semestervecka också och den är fylld till bredden med sånt som kräver ork och kraft.

Kör ner dotterns husvagn till Öland
Förhoppningsvis får vi upp förtältet också så det blir klart.
Kommer inte att ha tid att åka ner igen för att fixa det senare. Jobbar ju för fullt hela sommaren.
Vi tar ner två bilar nu då hon och lillan måste åka hem före mig.
Lillan har ju skolan.
Dessutom behöver jag några dagar för mig själv på Öland innan sommarens jobb.

Så jag sköter noga intaget av antibiotikan nu för att snabbt bli frisk igen.
Tog en dos 4 imorse.
Ligger nu i sängen och har druckit dagens första kopp kaffe.
Ska inte gå upp ännu. Tänkte sova nån timme till.

Senare mot förmiddagen ska jag iväg och handla skor och byxor.
Behöver nya jobbarskor. Bekväma och snygga.
Kommer att titta till min buss som jag ska ha med mig ikväll till Scandic Järva krog ikväll. Den vill jag ha tipp topp inför jobbhelgen.
Sover på hotell inatt och börjar köra straxt efter 4 imorgon.
Enda sättet att få min kör och vilotid att räcka för den vecka som följer.
Skönt när det finns lösningar.

Jag är så nöjd över att inte ha den tryckande smärtan i käken längre.
Visst gör det ont men inte på långa vägar så hemskt som de senaste dagarna, innan tandläkaren gjorde rent såret och skrev ut antibiotikan.
Trycket och bultandet är borta.
Känns mera som ett svidande och då och då hygger det till som en nål sticks in i käken.
Det är ingenting mot tidigare.

Nova har lagt sig i min resväska som ligger på sovrumsgolvet.
Började packa igår det jag behöver för en natt på hotell.
Hon känner på sig att jag ska iväg.
Kommer ju hem imorgon så henne går det ingen nöd på.

Jag kommer att gå som förstabuss så jag kommer att köra hela tiden.
Vill inte stå som standbybuss och vänta, jag vill jobba.

Nu nanna en stund till.
Ser att solen är på väg upp.



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards