Alla inlägg den 4 maj 2019

Av Sirpa - 4 maj 2019 07:09

Den inleddes verkligen med aprilväder.
Just nu är det minus 2 grader ute visar mätaren.
Igår var det regn, sol, snöfall, hagel och blåst växelvis.
När väl solen var framme värmde det ordentligt men luften är kall och rå.

Idag är det 4:e Maj och min äldsta dotters födelsedag.
Hon tänkte inte fira det på något vis då hon har så mycket omkring sig just nu och känner att hon inte räcker till eller har ork till att ordna med något

Vi talades vid i telefon igår och kom fram till att jag åker dit nu på morgonen.
Vi äter frukost tillsammans och åker sedan till stallet och fixar med hennes häst
Det är något som får henne att koppla av.
Vara med hästen

Jag vill ju så gärna fira henne och så får det bli på det vis som hon trivs bäst med.
Frulle, pålle och sedan hämtar vi mat nånstans hem och bara är, där och just då, utan krav och plikter.

Så straxt ska jag ta på mig och åka till Maxi och inhandla det vi behöver till frukosten.

Kanske lite fika med till stallet och en påse morötter till pålle

Av Sirpa - 4 maj 2019 05:47

Jag har haft en vecka på mig snart att gå igenom i min hjärna, den senaste tidens händelser som jag tillåtit ta min energi.

Tre rejäla smällar som säkert skulle sänkt en svagare människa totalt. Som nog skulle tappat tron på sin egen existens.

Men för mig har det inneburit att jag vacklat till, känt efter och kavlat upp ärmarna för att sedan kämpa på vidare i det jag själv tror på och mår bra i.

Självklart har jag rannsakat mig själv och letat efter tänkbara fel hos mig själv, mitt beteende och mitt agerande inför det som hänt.
Ingen människa är ju felfri.

Det jag kommit fram till är att de människor som trampat på mig helt enkelt har tagit sig rätten till att göra det just på grund utav att jag är en stark människa.
Det verkar då vara helt ok att bara klampa på, såra, gå bakom ryggen på mig och sedan smälla till mig så jag går ner på knä en stund.
Det är då befogat att göra så mot mig.

I dessa stunder har de människor som gjort det säkert mått väldigt bra.
Se att de kan rubba min balans som jag själv byggt upp ända sedan barnsben.
De har i stunden känt att det är skönt se mig lida och må dåligt.

Jättebra! Då har jag givit dem någonting positivt med min styrka och framåtsträvan.
En tillfällig känsla av makt och övertag.
Det är det enda jag kommit fram till.
Att få krossa en stark, många gånger alltför snäll människa med självkänsla, som de fått rubba i detta de själva inte har inom sig.

Ingen av dessa personer vet hur jag har jobbat och slitit med mitt igenom åren.
Att bli den starke som bär mycket ständigt, åt andra.
Men jag tar mig friheten att Välja vilka människor jag bär idag.
Jag orkar inte med alla som Kräver det.
Jag har rätten att säga Nej.

Jag har rätten att välja det positiva i mitt liv.

Jag har rätten att LEVA jag också.
Att vara en egen individ och inte den ständiga hjälparen, stöttaren och omhändetagaren.

Jag är en människa jag med.
Med rätten att vara lycklig inombords utan att bära ett dåligt samvete för det.
De som tycker annat säger jag bara

Fuck off!!

Håll er milslångt borta ifrån mig och mitt liv.
Försök inte ens med att få mig bli nån annan än den jag är
Jag har inte gjort dig något ont
Bär DITT EGET LIV
Det är inte mitt jobb!
Har aldrig varit och kommer aldrig att bli.
Jag behöver inte din vänskap för att leva mitt liv.

Har aldrig gjort och kommer aldrig att göra.

Lägger till en skärmdump som passar fint just nu.
Så känner jag och så går jag vidare med mitt liv.

Gör du på samma sätt, det är bäst så

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards