Alla inlägg den 5 maj 2019

Av Sirpa - 5 maj 2019 18:58

När jag såg på tv för nån timme sen så kom Nova upp till mig och parkerade sig på min mage och bröstkorgen.
Hon riktigt sträckte ut sig och lade ner hakan mot filten och såg mig i ögonen.
Nära och länge.

Hon är en underbar livskamrat min lilla pälskling.
Hon blev kvar på soffan sovande när jag gick iväg sedan.
Hoprullad på mysfilten.
Snarkande lätt och tassen över ögonen.

Nu har hon kommit efter mig in i sovrummet.
Hon vet att jag behöver sova när det är uppstigning vid 3 tiden.
Hon vet också hur hon får mig lugn och sömnig.
Ligger och spinner varm och mjuk på min mage
När jag somnat flyttar hon sig och lägger sig bredvid tätt intill och somnar hon med.

Älskade katt.
Min lilla fina :)

Av Sirpa - 5 maj 2019 16:25

Nova, min fina sambo.
Hon är en bestämd dam som vet vad hon vill.

Av Sirpa - 5 maj 2019 16:16

Igår åkte dotter, lillkillen och jag till ett fantastiskt växthus med massor av blommor och grönt.
Hade inte tänkt handla så mycket som jag gjorde.
Svårt att låta bli när allt var så kraftfullt och vackert uppodlat.

Jag köpte pelargonier, murgröna, olika sorters örter som jag älskar doften av.
Små jordgubbsplantor och lite annat.

När jag kom hem igår kväll fanns inte orken till att plantera om allt. Ställde bara ut det på balkongen lite överallt.
Såg till att de inte vara torra bara.

Imorse dåjag kommit igång efter natten så var det dags att njuta av att pyssla och plocka med allt.
Plantera om till långkrukor och större krukor så allt får utrymme att växa och frodas.
Det blev jättebra.
Älskar att påta i jord och fixa med växter.

Min tanke är att balkongen skall vara en frodig grönskande oas där jag kan vila själen mellan varven.
Om sommaren blir lika varm som förra året så kommer det att vara toppen med denna balkong.
Den har morgonsol och lite på kvällen.

Förra lägenhetens balkong hade full sol hela dagen och blev olidlig i värmen.
Gick inte att vistas där när det var som varmast.

Blir det en dålig sommar såhar jag som plan att ordna med skydd så det inte regnar och blåser in så mycket.
Håller på och klurar ut lösningar på det.

Idag har jag grejat och småplockat hemma.
Trivs med min ljusa och fina, insynsskyddade lägenhet.
Städat lite, dammtorkat och duschat inneblommorna. Duschat mig själv och grejat till mat att ha med imorgon när det är första arbetsdagen efter ledighet.

Nova har sovit många timmar.
Det har varit tyst och skönt. Inget har stört mig idag utan det har varit balsam för själen hela min sista lediga dag.
Semesterveckan blev inte riktigt som jag tänkt mig.
Jättebra att dotterns husvagn är på plats och förtältet uppe.
Hon hade aldrig klarat det ensam, så orkeslös som hon är. Sjukdomen tar ut sin rätt i hela hennes tillvaro.

Jag är glad att jag kan hjälpa henne, så mycket jag bara hinner och förmår.
Längtar så efter att hon får rätt hjälp någon gång så hon får en chans att rehabiliteras och bli frisk. Börja leva igen som hon en gång gjorde, innan hon hamnade i klorna på narcissisten som förstörde hennes liv.
Kvinno, barn och djurmisshandlaren som bröt ner henne fullständigt.

Varje dag är en fruktansvärt jobbig kamp för henne. Orken finns inte, ångesten vrider sönder hennes själ och bryter ner henne helt stundtals.
Ekonomin i botten då Fkassan stryper åt mer och mer
Hon och dottern har inte många tusingar att leva utav i månaden.
Hon kämpar så hårt mitt barn, för sitt och dotterns liv.

Där behövs jag, mycket och ofta.
Mamma är alltid Mamma.

Nu är det eftermiddag.
Jag är trött och redo för att gå upp 3.15 imorgon bitti för att åka och jobba.
En tuff vecka ligger framför mig.








Jag hoppas på att det inte ska vara så kallt på nätterna.
Mina fina växter vill jag ha kvar.
De ska växa och bli riktigt stora och fina.

Av Sirpa - 5 maj 2019 14:11

Min dotters häst :)
Vacker och ståtlig.

Av Sirpa - 5 maj 2019 07:21

Igår fyllde min äldsta dotter år och hon skulle inte fira det på något vis då hon kände att hon inte hade ork, tid eller lust till det.
Ett klokt beslut tycker jag.
Man ska inte tvinga sig till något bara för att andra förväntar sig det.
Hon brukar annars jämt baka och fixa och bjuda över släkt och vänner, men nu hade hon valt bort det.

Vi talades vid i telefon dagen innan och kom till ett gemensamt beslut att jag åker över till henne och lillkillen den dagen.
Jag tog med mig det vi behövde för dagen och lite till så dottern inte behövde tänka på mat den dagen.
Frukost, lunch och middag inhandlades av mig innan jag rullade dit till straxt efter 9.

Intog först frukost med min trötta, överarbetade dotter samt lillkillen och sedan åkte vi tre tillsammans till stallet och hästen för att ta hand om honom och umgås samtidigt.
Det var trevliga timmar. Hon var tacksam över hjälpen. Fullt förståerligt då det är tufft med varje detalj när man själv är slutkörd.

Fyllde hökassar, mockade boxen, rengjorde vattenhinkar, dottern longerade pållen och fixade kraftfoderhinkarna, gjorde ren honom och när vi var klar med allt satte vi oss utanför stallet i solen och fikade.

Vi njöt av den lilla smörgåstårtan jag hade med mig. God bulle oxå.
Lillkillen var full av energi och bus. Det syns väl på fotot.

Efter detta åkte vi så vidare till Granerfeldts Trädgårdscenter och botaniserade bland blommor, kryddväxter och plantor av alla de slag.
Det var verkligen en helt fantastiskt grönskande oas därinne.
Mycket blev inhandlat och dessa lägger jag i ett eget blogginlägg för jag köpte en del härligheter.
Som det syns på vår kärra :) den var överfull.

Åkte vidare hem till deras hus.
Lastade över det jag köpt in i Cindy.
Några timmar senare blev det hamburgare som jag hade med.
Gott med Friscobröd och kryddig potatis till.

Vi hade som vanligt mycket att prata om jag och min älskade kloka dotter.
Känner bara en liten oro över att hon ger så oerhört mycket av sig själv i arbetet som chef att hon kör slut på sig.
Känner så väl igen detta från mig själv.
Vi är ju båda högpresterande personer och då blir det lätt för mycket.
Stora krav på sig själv och gärna full koll på allt.

Jag ser på henne att hon inte mår bra i detta som nu råder.
Det är ett märkligt land vi lever i.
Där inget får kosta pengar och få människor sliter livet ur sig medans andra lever på skattepengar och gör inget för att medverka till att bidra till samhällets funktioner.

Något är galet snett och detta kommer så småningom att leda till total kolaps.
Människor är sjukskrivna, utbrända.
Får inte den hjälp de behöver och till sist kastas de ut helt från skyddssnätet.
Det ser vi ju dagligen.
Försäkringskassan stänger dessa människor ute och allt havererar för dessa individer.

Så ser vårt samhälle ut idag.
Antingen så jobbar du röven av dig eller slängs ut i utsatthet.
Andra individer är viktigare.
Du som medborgare, skattebetalare duger bara om du högpresterar och bidrar till politikernas höga arvoden, bostäder och resor. Den katastrofala migrationspolitik vi har och utflödet av skattemedel till allt annat än där pengarna hör hemma.
I sjukvården, våra pensioner och kampen mot den allt mer ökande brottsligheten.

Detta tillåter vi korkade svenskar!!

Nu kom jag bort från dagens ämne, min dotters födelsedag.
Jag hamnar osökt där när jag ser vad som händer runt omkring mig.

Dotra min var vit i ansiktet av trötthet och hennes hjärna orkade inte mera denna dag när vi satt ner i soffan och drack kaffe, åt lite tårta och bara var i nån timme.
Jag var själv trött och förstod hur hon kände sig.
Önskar jag kunde hjälpa henne på nåt sätt.
Kände bara att just denna dag hade hon nog helst bara fått sova i timmar.
Samtidigt vet jag att hon vill ägna fritiden åt sin älskade son och hästen, hemmet och familjen
Det är många håll som kvinnor måste räcka till åt.

Jag är själv glad att jag lever ensam nu så jag kan finnas för min familj när det behövs.
Kommer aldrig mera att släppa in en karl i mitt liv.
Behöver inte nån att passa upp på.
Tycker att det är så skönt att bara sköta mitt, stänga min dörr och bara existera när jag känner att trycket utifrån blir för mycket.
Att jobba med människor är tufft och krävande.

Lämnade födelsedagsbarnet med familj vid 19 tiden på kvällen.
Åkte hem till Nova som sovit hela dagen.
Hon var full av energi och bus.
Gapade och skrek, bråkade med mig så hon skulle få all min uppmärksamhet.

Bar ut växterna till balkongen.
Bytte om, gjorde kväller, såg på tv.
Såg över kommande veckans jobb jag har framför mig.
Ska bli kul att börja jobba igen. Denna semestervecka blev inte riktigt som jag tänkt mig.

Nova la sig före mig så jag kom till sängen vid 21.30
Sov tungt hela natten, lite frusen.


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards