Alla inlägg den 15 maj 2019

Av Sirpa - 15 maj 2019 20:28

Min älskade balkong

Av Sirpa - 15 maj 2019 17:57

Vid 14 tiden kom så de gäster som jag bjudit in för att fira min 60 årsdag som var på måndagen den 13/5.

Min dotter hade ordnat med alkoholfritt bubbel som vi skålade in dagen med.
Ingen av oss dricker ju alkohol så det blev samma bubbel till barnen som oss vuxna.
Barnbarnen var ivriga och nyfikna på de presenter som låg och väntade på att öppnas av mig senare.

Sedan var det bara att hugga in på alla läckerheter.
4 personer saknades av dem jag bjudit så det blev mångder med mat till dem som kommit.
Kändes tråkigt att alla inte kunde komma.
Hade så gärna viljat fira med alla mina närmaste.

Vi åt och drack och mådde gott.
Nova tyckte att det var jobbigt med så mycket ståhej i vårt hem så hon drog sig undan.

Mycket vackra blombuketter fick jag och en fin orkide av min mamma.

Efter kaffet till maten var det presentöppning.
Fantastiska gåvor fick jag.
Presentkort, barnbarnen hade målat tavlor, lillkillen gav en kaffemugg han själv målat, foto på mina tre jag är farmor till, pengar, choklad,flera paket gott kaffe och mat som jag tycker om, en resa till Turkiet med äldsta dottern och barnbarnet 2020.
Det var så mycket att jag kanske glömmer skriva med allt.

Hade redan dagen innan fått en stor flaska bubbel från dem jag jobbade med på resan vi gjorde.

Kände mig så grymt bortskämd och älskad.
Min mamma höll ett gripande tal som tog bort en del av det som smärtade i min själ efter de obehagliga anklagelserna från släkten tidigare som jag skrev om förut.

Efter presentöppning blev det kaffe och min äldsta dotters underbara tårta.
Se bara så fin den är

Dagen gick väldigt fort och mot kvällningen åkte alla hemåt och jag satte igång att plocka undan.
Diskade allt som belamrade köket.
Hade skickat med av maten till alla som ville ha.

Det var behaglig terapi att diska fast jag var så himla trött.

Hade sedan en del att planera inför nästa dag. Festandet var ju inte slut med denna dag :)
En helt fantastisk dag hade det varit och jag gick och lade mig glad och lycklig
Förväntansfull inför min 60 årsdag som var nästa dag.

Det doftade av blommor när jag somnade från de vackra buketterna som jag kommer att vårda med kärlek så de håller sig länge

Av Sirpa - 15 maj 2019 07:42

I Söndags morse, väldigt tidigt, kom jag hem igenomtrött efter två grymt intensiva arbetsdagar.
Träffade härliga människor och jobbade på ett sätt jag inte riktigt är van vid

Efter däckhaveri var vi kraftigt försenade in och det resulterade i att min söndag blev ganska tuff orkesmässigt då jag inte hann sova mer än några få timmar innan det var full fart igen.

Denna söndag hade jag fest för mina barn, barnbarn, svärson och min gamla mamma, hemma i min och Novas lägenhet.

Nu hade jag sådan tur att mina barn kunde hjälpa mig med städning och förberedelser innan jag ens var hemma.
Hade meddelat dem om förseningen.

Åkte ut till Maxi Hälla och handlade det sista.
Hämtade ut Nibblefatet för 10 personer som jag beställt till mat åt oss.
För en gångs skull stod jag inte själv vid spisen i dagar utan köpte catering.
Fantastiskt, ekologiskt underbart köttfat som dignade av läckerheter.

Inhandlade mer än som behövdes men jag vill inte att något tar slut när jag förbereder fest, det ska räcka gott åt alla.

Nu lägger jag ut lite bilder på det som bjöds på och skriver mera om dagen senare.
Det är mycket att skriva om kan jag lova.

Titta och njut !

Allting ekologiskt :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards