Direktlänk till inlägg 15 maj 2019

Söndagens festligheter fortsatte

Av Sirpa - 15 maj 2019 17:57

Vid 14 tiden kom så de gäster som jag bjudit in för att fira min 60 årsdag som var på måndagen den 13/5.

Min dotter hade ordnat med alkoholfritt bubbel som vi skålade in dagen med.
Ingen av oss dricker ju alkohol så det blev samma bubbel till barnen som oss vuxna.
Barnbarnen var ivriga och nyfikna på de presenter som låg och väntade på att öppnas av mig senare.

Sedan var det bara att hugga in på alla läckerheter.
4 personer saknades av dem jag bjudit så det blev mångder med mat till dem som kommit.
Kändes tråkigt att alla inte kunde komma.
Hade så gärna viljat fira med alla mina närmaste.

Vi åt och drack och mådde gott.
Nova tyckte att det var jobbigt med så mycket ståhej i vårt hem så hon drog sig undan.

Mycket vackra blombuketter fick jag och en fin orkide av min mamma.

Efter kaffet till maten var det presentöppning.
Fantastiska gåvor fick jag.
Presentkort, barnbarnen hade målat tavlor, lillkillen gav en kaffemugg han själv målat, foto på mina tre jag är farmor till, pengar, choklad,flera paket gott kaffe och mat som jag tycker om, en resa till Turkiet med äldsta dottern och barnbarnet 2020.
Det var så mycket att jag kanske glömmer skriva med allt.

Hade redan dagen innan fått en stor flaska bubbel från dem jag jobbade med på resan vi gjorde.

Kände mig så grymt bortskämd och älskad.
Min mamma höll ett gripande tal som tog bort en del av det som smärtade i min själ efter de obehagliga anklagelserna från släkten tidigare som jag skrev om förut.

Efter presentöppning blev det kaffe och min äldsta dotters underbara tårta.
Se bara så fin den är

Dagen gick väldigt fort och mot kvällningen åkte alla hemåt och jag satte igång att plocka undan.
Diskade allt som belamrade köket.
Hade skickat med av maten till alla som ville ha.

Det var behaglig terapi att diska fast jag var så himla trött.

Hade sedan en del att planera inför nästa dag. Festandet var ju inte slut med denna dag :)
En helt fantastisk dag hade det varit och jag gick och lade mig glad och lycklig
Förväntansfull inför min 60 årsdag som var nästa dag.

Det doftade av blommor när jag somnade från de vackra buketterna som jag kommer att vårda med kärlek så de håller sig länge

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:08

Den 4/4 körde tjejerna mig till depå Håbo buss utanför Bålsta för min första körning för det bolaget. Tjejerna behövde bilen hemma och jag hade ju ingen nytta med den när jag skulle iväg i flera dagar i busskörning. Installerade mig först av al...

Av Sirpa - Söndag 7 april 13:09

Fast jag var bortrest i jobb hela Påskhelgen så jag missade allt påskfirande hemma med allt vad det brukar vara. Äggletning, påskbuffe och påskgodis. Nu hade tjejerna en överraskning åt mig när jag kom hem. Dem hade sparat mat åt mig från buffen...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards