Direktlänk till inlägg 18 maj 2019

Att leva som singel

Av Sirpa - 18 maj 2019 03:15

Sedan en tid tillbaka har jag levt som singel igen. Det var inte självvalt direkt men för mig innebär det en frihet som jag trivs väldigt bra med.

Jag gör ju precis vad jag vill med min tid och mitt liv.
Jobbar, äter, sover, tränar, umgås med barn och barnbarn och åker precis vart jag vill när jag själv känner för det.
Eller är bara hemma och degar precis så mycket jag själv känner för. Äter vad jag är sugen på och går och lägger mig när jag är trött.

Jag kan sova borta i jobbet utan att ta hänsyn till annat än att min lilla sambo Nova får den tillsyn hon behöver
Det ordnar mina barn så fort det behövs.

Så mig går det verkligen ingen nöd på :)

Jag kommer aldrig mera att flytta ihop med en man igen. Kanske inte ens bli tillsammans med någon. Varför skulle jag?
Singellivet är behagligt.

Jag sköter mig själv i det mesta.
Det jag behöver hjälp med fixar jag och det är inte mycket som jag inte klarar själv.
Är så himla van vid att fixa allt.

Nyss fyllda 60 år gör också att jag känner mig stabilt förankrad på egna ben.
Tryggt, intressant och stimulerande arbete.
Mina vuxna barn behöver mig en hel del just nu och jag finns för dem utan att behöva ta hänsyn till någon mera människa.

Efter att ganska snabbt ha kommit över den senaste, som jag trodde var mitt livs kärlek så är inte singellivet något annat än en befrielse.

Insikt i sin egen tillvaro är toppen.
Jag trivs med mig själv och mitt liv.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Söndag 7 april 13:09

Fast jag var bortrest i jobb hela Påskhelgen så jag missade allt påskfirande hemma med allt vad det brukar vara. Äggletning, påskbuffe och påskgodis. Nu hade tjejerna en överraskning åt mig när jag kom hem. Dem hade sparat mat åt mig från buffen...

Av Sirpa - Söndag 7 april 07:43

Påskafton och Påskdagen ramlade på i samma anda fast med lite annorlunda körtider. Hade dessutom en extra körning för Vy Värmlandstrafiken från Kristinehamn till Kil med mellanstationer. Helt nya färdvägar igen. Sov natten mellan Påskdagen och ...

Av Sirpa - Söndag 7 april 06:45


Det heter ju Långfredag och det blev det verkligen för mig. Gick upp 7.00 och unnade mig en lång dusch innan frukost för att vakna till. Hade lite svårt att varva ner efter gårdagen så det tog tid innan sömnen infann sig. Åkte i god tid efter ...

Av Sirpa - Lördag 6 april 11:42


Scandicfrukostarna brukar ju vara goda och fräscha. Även denna gång. Scandic Holberg i Oslo. Efter en alldeles för kort natts sömn så måste jag ju fylla på energi för att dra igång den nya dagen. Kollegan och jag frullade tillsammans och had...

Av Sirpa - Lördag 6 april 07:46

Skärtorsdag morgon fick jag skjuts av mina tjejer till Örebro och Let's Go's depå. Fixade med bussen jag skulle i helgen och rullade sedan iväg för avgångstid från Karlstad. Mötte där upp en kollega från Vikmans buss Arvika som jag skulle jobba t...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards