Alla inlägg den 21 maj 2019

Av Sirpa - 21 maj 2019 06:10

Igår blev det en ganska kämpig dag mentalt.
Att se min egen dotter må så dåligt är rejält tärande.
Det går inte att komma ifrån, hur stark jag än står bredvid och stöttar.
Det gör ont i själen.

Gick upp vid 5.30 efter att ha sovit för få timmar. Det var svårt att koppla ner på kvällen även fast jag var trött.
Hjärnan levde sitt eget liv.

Så när det var dags att gå upp sov jag som bäst, väcktes ur djupsömnen jag befann mig i.
Kände mig som en mossig gammal sten när jag kämpade med att vakna till och komma igång.

Lämnade hemmet vid 6.30 och körde till dotter och barnbarn.
Fixade hemma hos dem med det som behövdes. Borsta hår på Lillan och såg till att allt flöt på som det skulle.
Dottern var i ett tillstånd av halvt panik inför det som väntade henne.
Psyktest som Försäkringskassan kräver i sin utredning över om hon är arbetsför det minsta i sin sjukdom.

Min hjälp var nödvändig, annars har hon inte ens tagit sig dit.
Hon var darrig, matt och yr av den stress och ångest som höll henne i sitt grepp.
En elefants tyngd över bröstkorgen och hon andades med stor möda.
På gränsen till att svimma av helt.

Körde Lillan till skolan och sedan for vi vidare till stan.
Testet skulle genomföras på Hässlö.
Vi parkerade och gick in.
Kom in i en lokal som var allt annat än inbjudande.
Dottern hämtades till ett rum av en genomförkyld person.

Det skulle ta två timmar men allt var klart på en timme. Märkligt...

Hämtade upp en helt svimfärdig dotter och vi åkte hem till mig.
Såg till att få i oss frukost och sedan kollapsade dottern i min soffa.

Så såg våran förmiddag ut.

Vid halv 1 åkte vi till Lillans skola och hämtade henne.
Körde hem dem båda till sitt innan jag for hemåt.
Väl hemma igen var det dags för mig att förbereda nästa dags arbete.
Sökte information om dagen.
En lång resa låg framför mig och en kollega och jag pratade ihop oss om dagen.

Somnade sittande i soffan en timme efter att ha färgat utväxten i mitt långa hår.
Kände mig allt annat än pigg kan jag lova.
Sedan var det bara att se till att komma isäng tidigt.
Checkade av först hur dotter och barnbarn mådde. De vilade båda.
Lillan hade haft en tuff dag i skolan och var också trött.
Mor och dotter tog hand om varandra.

Inte den bästa av dagar men det är så.
Livet har ju många nyanser.
Igår var den djupt grå.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards