Alla inlägg den 24 maj 2019

Av Sirpa - 24 maj 2019 05:40

Det var skönt att vara ledig en dag efter den långa resan till och från Göteborg.

Dagen ägnade jag åt att vila i första hand.
Låg och dåsade på soffan ett par timmar och det behövdes.
Somnade till en timme där också.
Kände att batterierna i mig återladdades.

Men innan soffhänget så gick jag upp tidigt på morgonen.
Åkte via Lidl och lite gott bröd till min chef och vi satt i ett möte i nästan två timmar.
Det var värdefullt.
Få ventilera allt som behövs och genom detta också skapa vidare förutsättningar för jobbet jag utför inför framtiden.

Att vara beställningsförare är ingen dans på rosor utan kräver oerhört mycket av mig som person och tar mycket tid i anspråk.
Därför är det av yttersta vikt att kontakten med alla berörda inom företaget är god och ärlig.
Vi har ju ett enormt ansvar gentemot både kund och företag.
Att genomföra ett beställt uppdrag på ett effektivt, tryggt och igenomtänkt och välplanerat sätt.
Säkerhet och trygghet är A och O.
Kör och vilotidslagarna är stenhårda och överträdelser får inte förekomma.

Jag älskar att leva som beställningsförare.
Flexibiliteten är för mig enormt givande och varje dag ett äventyr, oavsett vad jag har för uppdrag.
I detta behöver jag en trygg och lika flexibel ledning för att kunna verka till fullo.
Jag behöver få känna att jag gjort ett bra jobb, annars mår inte jag bra i min roll.

Därför är det också viktigt med uppföljningsmöten med jämna mellanrum där vi förare får säga vårt och lyssna av vad företaget vill ha av oss
Det måste fungera åt båda hållen.
Lyhördhet är viktigt

Kändes bra efter vårt långa samtal och jag åkte vidare på min lediga dag
For vidare till en butik i Kopparlunden och inhandlade två nya laddsladdar till min mobil.
En lång att ha hemma och en kort till bussen. Den jag hade började glappa i kontakten.

Kom sedan hem och tog hand om disken.
Fixade mat och dammsög.
Kände hur trött jag var efter det och dusch så då var soffan bästa alternativet.

Blev inget mera gjort den dagen.
Min goa trafikledare ringde och vi lade in planerna för nästa veckas arbete.
Kommer att ha två hotellövernattningar
Först i Örebro måndag till tisdag då jag kommer att utföra en körning för Lindbergs buss i dagarna två.

Sedan blir det Vsk A laget igen :) som jag kommer att köra ner till Halmstad på fredagen och där blir vi kvar då matchen mot Halmstad är på Lördagen.
Så jag har en spännande vecka framför mig.

Nu är det fredag morgon tidigt och jag har fixat kaffe och macka med till jobbet.
Ska köra min älskade dubbeldäckare Nallen till Naturhistoriska i Stockholm med skolbarn från Västerås
Blir där sedan kvar tills det är dags att köra hem barnen igen i eftermiddag.

Imorgon bär det iväg med ett stort gäng i samma buss till Gröna Lund och samma sak igen att jag är kvar i Stockholm.
Får se vad jag hittar på under tiden.

Söndag är också fylld med jobb.
Kör då ett stort gäng, återigen med Nallen från Stockholm till Grisslehamn och Eckeröbåten.

Så helgen är fullbokad :)

Nallen och jag på äventyr.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards