Alla inlägg den 30 maj 2019

Av Sirpa - 30 maj 2019 20:13

Halluuu!!
Där sitter ni och äter och jag får ingenting

Av Sirpa - 30 maj 2019 18:54

Lägger ut lite foton från senaste veckan

Av Sirpa - 30 maj 2019 17:10

Gick upp tidigt även denna morgon fast jag har ledig dag.
Redan innan 5 vaknade både Nova och jag.
Gick upp och fixade hennes frukost och sedan kaffe till mig.
Denna dag ville jag använda väl så det var bara att sätta igång.

Låg en stund först och bloggade om dagen på Grönan med goa Gästerna samt fina kollegan C.
En dag som berörde.

Sedan blev det ihopplock av all tvätt som jag behövde få ren.
Alla jobbskjortor har gått åt.
Bäddade rent i sängen.
Tog en lång skön dusch. Toppade håret litegrann. Luggen hängde i ögonen och det går inte ha så när jag jobbar.

Klädde mig och släpade ner tvätten till tvättstugan. Laddade första maskinerna och åkte sedan ut till Hälla och Maxi.
Handlade ingredienser till Äppelkaka.
Nova behövde mat och gottis.
Bytte ut kolsyrepatronen till Soda Streamern.

Kom hem med varorna.
Ner och hämtade tvätten och laddade nytt.
På med kaffe medans jag hängde tvätten.
Fixade mackor till frukost.
Hade då varit vaken i nästan 4 timmar och inget ätit.
Satte mig i lugn och ro och åt.

Sedan blev det Äppelkaksbak i mängd och parti.
Gjorde på sammanlagt 20 ägg så det blev två långpannor, en liten ugnspanna samt en pajform med riktigt god Äppelkaka.

Medans kakor gräddades så städade jag badrummet och balkongen.
Tog reda på blommor som farit illa av allt regn som kommit ner.
Det blåste hårt hela denna dag.

Skar upp kaka i bitar och lade i plastlådor att ta med till jobbet och de övriga skall med på resan till Halmstad imorgon
Jag ska köra A lagsgrabbarna till deras bortamatch mot Halmstad på Lördag.
Vi åker imorgon och bor på hotell.
Vill bjuda på hembakt i bussen på vägen ner.

Började packa min resväska.
Hade inte ens packat upp den helt efter jobb i Örebro som jag hade måndag tisdag.
Bloggar om detta senare.
Det var en väldigt speciell uppgift jag hade de två dagarna.

Nova gick och lade sig i en korg på hyllan i sovrummet.
Hon var jättetrött.

Min dag var fylld av uppgifter.
En helt normal ledig dag

Av Sirpa - 30 maj 2019 05:51

Som beställningsförare brukar jag möta oerhört mycket människor och i mina ögon har precis alla samma värde.
Jag behandlar alla lika oavsett hur jag blir bemött.
Varje resa är ju självklart inte en resa på moln utan det händer saker som gör att just den resan blir unik på sitt sätt.

Men de uppdrag jag blir tilldelad av min trafikledare utför jag på allra bästa tänkbara vis.
Mina dagar är brokiga och väldigt spännande. Stundtals nästan lite för mycket för mitt sinne att ta in.
Min själ hinner inte riktigt med i det tempo som råder, utan det behövs lite dagar då jag kan landa i allt som kommit till mig och bearbeta de möten och händelser som berört mig på olika vis.

Just nu är jag ledig denna Torsdag och bara tar in de senaste dagarna som gått i ett rasande tempo.

I Lördags hade jag och en go kollega körning som vi båda fullkomligt slöt in i våra hjärtan.
Barncancerfonden hade sin årliga resa till Gröna Lund i Stockholm med familjer som lever med barn som drabbats av cancer.
Denna dag på Grönan var ett välkommet avbrott i ett annars så grymt tufft liv.

För mig blev detta en resa som jag bär med mig i hjärtat för resten av mitt liv.
Fick dessutom en ny vän i U som hade hand om hela resan med bokningar och allt.
Helt underbar, positiv och glad människa med ett så stort hjärta att jag fullkomligt tappade andan när jag studerade henne tillsammans med alla som åkte med i bussen.
Denna värme och omtanke. Kramar i mängd och ord som lyfte till alla och envar.
Helt otrolig människa.
Hon hade själv gått igenom det som alla nu var inne i och hon hade mist sitt barn i cancer.
Så hon om någon visste hur dessa familjer hade det, vad de genomgick och kände.

Vi samlades på morgonen ute på Hälla och lastade våra två bussar.
Jag berättade i microfonen vid avfärd att just min buss hette Nallen och att han skulle ta dem alla tryggt och varsamt till Gröna Lund.
Det var uppskattat.
Nallar är ju tröstande och trygga.

Resan gick bra och vi fick komma nära ingången för att släppa av våra gäster.
Sedan åkte C och jag vidare för att hitta parkering för våra bussar.
Vi ville ju också in på Grönan och dessutom var vi jättehungriga då klockan snart var lunchdags.
Jag hade inte ens ätit frukost.
Hade inte hunnit med det.

Vi hittade en bra plats en bit bort och ställde oss där för att sedan promenera tillbaka en dryg kilometer.
Skönt med luft och promenad.


Lite omständigt att komma in då det var mycket folk den dagen.
Hittade därinne sedan ett matställe som serverade hamburgare.
Gott och välbehövligt
Satt vid fönsterbord vid infravärme då det var kyligt och blåsigt

En mås ville smaka av vår mat och satt utanför fönstret med vickande huvud och tiggde.
Tyvärr kunde vi inte ge honom något då hela släkten hade kommit flygande för att ha.
Söt liten rackare

Vi traskade omkring och köpte lotter, pratade och lät tiden bara gå.
Lite stressigt med så mycket människor.
Gick ut utanför och där pågick en marknad som vi traskade förbi och njöt av att titta på det som såldes.
Bland annat Stekt strömming.
Köpte inget då vi var mätta efter lunchen.

Vackert ut över vattmet och stan.
Besökte Estonia monumentet. Läste namn på dem som gick ner med båten i djupet.
Kändes sorgligt i själen.
Så många människoöden. Mängder med namn på de stora stenblocken som var minnesplats efter den hemska händelsen.

Vi gick sedan tillbaka till bussarna.
Skönt med tystnad och ro.
Väntade in min hemfärdstid som var tre timmar före C.
Solen hade brytit igenom molnen och det var varmt och skönt.

Jag körde fram i god tid.
Mina gäster kom till Nallen, trötta och nöjda med dagen.
Vi åkte hemåt och lastade så av på Hälla igen.
Lite knöligt då det var bilar parkerade överallt och svårt för Nallen att komma fram.
Det är ju inte gjort för bussar.


Hade med mig foton från resan som jag nu lägger ut.

En resa som berörde mitt innersta och som kändes så värdefull.
Jag kände att jag gjorde något gott med körningen till glädje.

Med mig från dagen har jag en ny vän i U.
Vi kommer att hålla kontakt hon och jag.
Hoppas jag får denna fina körning nästa år också.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards