Direktlänk till inlägg 1 juni 2019

Vaknade tidigt i Halmstad

Av Sirpa - 1 juni 2019 07:02

Det är hopplöst för mig att sova länge om mornarna.
Borde sovit nån timme till denna regniga Lördagsmorgon i Halmstad.
Vaknade till och somnade om för att sedan vakna helt vid 6 tiden.

Kom ju isäng så sent igår efter vår färd hit från Västerås.
Nästan midnatt innan hjärnan kom till ro.

VSK Fotboll A laget kör jag denna helg.
Laget ligger i Superettan och gör bra ifrån sig tycker jag.
De matcher jag kört dem har de vunnit eller spelat oavgjort. Så det är dags för vinst idag tycker jag.

Igår var jag på jobbet ett par timmar tidigare för att få bussen redo för resan.
Jag gillar ju inga halvdana jobb utan det blev en del putsa och feja innan jag var nöjd.
Med min resväska instuvad i bagaget och nybakade äppelkakan uppdukad i köksdelen
for jag så till Solid Park för att lasta in laget.
Kramade om Kurre och gav honom en egen liten låda med äppelkaka då han inte skulle med denna resa.

Laget hade haft träning innan så det blev dusch och varm mat innan avfärd.
Vi rullade iväg vid 13 tiden.
Plockade upp M i Köping och for så vidare.
Ganska mycket trafik på vägen ner så jag hade fullt upp.
Grabbarna njöt av Äppelkaka och vaniljsås.
Det var en gemytlig stämning i bussen.

Tog oss in på A6 ett köpcentrum i Jönköping där det skulle ätas på Chili Wook.
Jag stannade vid bussen då det inte fanns nån bussparkering. Ville inte ha böter.
Åt en banan, en bit äppelkaka och drack kaffe. Fick räcka för mig.

For så vidare mot Halmstad.
Vid det laget då vi anlände dit straxt innan 20 så var jag ganska mör.
Det var en hel del mil bakom ratten i full solsken på förarplatsen.
Blir så varmt med svarta kläder.

Vi letade oss bort till hotell Clarion som ligger så fint intill en park och nära ån
Släppte ut laget och alla grejer.
Jag hade undersökt möjligheterna att parkera bussen tidigare under resan.
Åkte runt och letade plats men lyckades inte med de föreslagna.

Tog helt kallt och bara åkte in på en villagata
och se där fanns hur mycket platser som helst.
Gratis mellan 18 och 9 så jag ställde mig där. Kändes tryggt och bra.
Tog ner Vsk skylten så det inte skulle bli nåt med bussen för den skull.
Man vet aldrig, det finns udda individer överallt. Trist men sant.
Det har ju hänt förr att motståndarlagets buss slagits sönder, det ville jag inte råka ut för.

Gick till hotellet och checkade in.
Ledarna väntade på mig så jag skulle få mat i mig. Kändes bra att bli omhändetagen lite.
Åt inte så jättemycket. Hade ont i magen vid det laget då dagen hade varit lång.
Tog en promenad efter maten och köpte mig en påse lösgodis till rummet.
Kände att jag var värd det.

Det är en mycket vacker omgivning där hotellet ligger
Tog lite foton som jag lade ut igår kväll redan. Bra att det blev av då det regnar idag.

Drog mig tillbaka till mitt rum vid 22 tiden.
En snabb dusch och i nattlinnet.
Slötittade på tv.
Fixade kaffe då jag hade min lilla vattenkokare med och instantkaffe.
Det vill jag inte vara utan.

Helt annat stuk på detta hotel mot vad det var i Örebro.
Jättetrevlig personal och sött litet ombonat rum med stort fönster. Stort badrum och rent och fint.
En 1.20 bred säng fast det var ett singelrum
Skön att sova i och rummet hade bra luft.
Verkligen att rekommendera.

Clarion Collection Hotell Norre Park
Vi kom bra åt med bussen för att lasta av också. Det är värdefullt när man kommer med en sån bamsebuss som Nallen är, efter en lång resa.

Jag somnade tryggt då jag även varit bort till bussen och betalat en slant för parkering vidare efter 9 nästa dag.
Visste ju inte hur länge jag sover.
Behöver ju inte köra fram förrän vid 14 tiden då laget skall till Örjans Vall för att värma upp inför matchen.

Väntar nu på att det skall bli frukost.
Jag ska ta mig en god stund med tidig frukost och sedan traska bort till spelplanen som ligger väldigt nära.
Vill se hur jag tar mig dit och vart vi får stå med spelarbussen.
Bra att ha bilden klar.
Jag vill ju komma åt el då det är värmning av mat som gäller till matchen är slut.
Grabbarna ska ha varm mat klar innan vi så åker hemåt ikväll. Det värmer jag i ugnen i bussen.

En lång och bra dag väntar.
Gillar detta skarpt.
Även fast det tar på min ork så laddar jag batterierna när jag får bo bra och sova det som behövs.

Efter min promenad kommer jag sedan att städa ur Nallen och göra honom redo för dagen.





Det blommar jättestora rhododendronbuskar i parken utanför hotellet. Likaså borta där Nallen står parkerad.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 19 mars 02:39

Jag börjar bli såpass bra i högersidan efter låsningen att det nog är dags att försöka mig på övningar som stärker muskulaturen runtikring. Det behövs även i knät som jag känner av mera nu när den övriga smärtan klingar av mer och mer. Har ju in...

Av Sirpa - Måndag 18 mars 14:34

Jag började redan förra veckan att göra iordning Edde Husbil för att ha honom redo för eventuella jobbresor. Eller helt enkelt nån egen liten resa nånstans för att välkomna våren, när den nu har tänkt sig att komma på allvar. Knappast dags än på ...

Av Sirpa - Måndag 18 mars 10:50

Mitt bloggande har återigen hamnat på efterkälken. Tiden har gått åt till att jobba och sedan vila. Nu är det Måndag och ny vecka. Förra veckan försvann i ett nafs Torsdagen ägnade jag åt att köra ett härligt pensionärsgäng från Västerås till ...

Av Sirpa - Onsdag 13 mars 06:03

Gårdagen blev en kämpig historia verkligen med det galna bakslaget i måendet. Kände mig bättre i kroppen mot kvällen men istället fruktansvärt trött. Det var väl resultatet av kroppens kamp under dagen. Nu börjar jag verkligen bli less på det hä...

Av Sirpa - Tisdag 12 mars 16:45


Jag vet inte om det är en "baksmälla" efter gårdagens behandling hos Kiropraktorn eller vad det var men plötsligt vid lunchtid idag började jag må illa och det gjorde så ont överallt i kroppen där jag har haft låsningen/krampen. Hade jättejobbigt ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards