Direktlänk till inlägg 3 juni 2019

Matchdag och hemfärd

Av Sirpa - 3 juni 2019 07:53

Lördagen bjöd på skapligt väder om än blåsigt.
Jag checkade ut från mitt hotellrum 11 och gick till bussen.
Där fanns en del att göra efter vår resa till Halmstad dagen innan.

Städade undan och putsade upp det som blivit nedstökat. Samlade sopor i säck bak i bagaget.
Tog en liten promenad i omgivningarna. En kort liten powernap i bussen innan det sedan var dags att köra fram till hotellet vid 14 tiden och plocka upp laget.
Avfärd 14.15 till Örjans Vall.

Jag hade ju redan rekat färdvägen som gick längs med en cykel och gångbana.
Lågt hängande trädgrenar och smalt men det fungerade när jag fick låna lite gräsmatta för att passera hindren.
In på Örjans Vall för avsläpp av laget och det som skulle med in.

Backade sedan in på inhängnat område tillsammans med Tv bussen.

Där fick Nallen sedan stå instängd och beskyddad så ingen skulle få för sig att göra något dumt med motståndarlagets buss.
Såg till att ha tillgång till eluttag för att kunna köra ugnen när det var dags att värma maten.

Jag höll till mycket vid Nallen.
Blev också inbjuden på kaffe samt korv och bröd på mediaavdelningen.
Det kändes bra då jag inkluderades i gänget som jobbade på plats.
Såg delar av matchen.
Hade till uppgift att få maten varm och det tar jag på största allvar.
Maten var riktigt genomvarm när det gått en bit in i andra halvlek.

Matchen slutade 0-0 och när allt var över och publiken lämnat området så körde jag fram bussen till huvudentren som jag blivit tillsagd att göra.

Klockan var då ganska mycket för mig som gått upp redan vid 6 tiden på morgonen.
Kändes lite ovant att jag då hade 47 mil kvar att köra innan vi var hemma.

Grabbarna kom ut vartefter, tog sin varma Currykyckling med ris och intog sina platser.
Vi kunde så småningom rulla iväg och vinka hejdå till de goa och hjälpsamma funktionärer som fanns tillgängliga hela tiden.
Mycket bra arrangerat, tydliga regler och lätt att följa just denna anläggningens bestämmelser. Tryggt och säkert allting.
Sånt är viktigt för mig som förare och ansvar för spelarbussen
Vi fick ju mejl i förväg för att kunna ta in allt och göra rätt
Toppen Halmstad!
Det tackar jag för.

Vi åkte till ett köpcentrum vid Mjölby där grabbarna fick handla gottis och sånt de behövde för timmarna i bussen hem.
Det blev City Gross med stor och rymlig parkering. Jag fick choklad till mig från M som överraskade med det.
Rart och omtänksamt.

Jag hade ju äppelkaka kvar som jag sparat till efter match och det försvann i ett nafs.
Städade undan det skräp som blivit efter maten och äppelkakan medans alla var in på City Gross.
Blev en halv sopsäck som kom undan från bussen. Rent och fräscht igen.
Viktigt för mig. Inga matrester ska ligga kvar och lukta nånstans.

Åkte sedan med full rulle och bra flyt mot Ödeshög som var vårt matstopp och mina 45 minuters rast.
Vacker solnedgång fick vi.
Grabbarna var in och åt hamburgare. Jag stannade vid bussen och åt lite av Currykyckling som blev över.

Kände att det var skönt med en stund för mig själv och kaffe i magen.
Ville inte äta mycket så sent. Blir lätt trött efter maten.
Bättre med bara lite energiintag och kaffe.

Det blev en lång färd hem i natten.
Jag fick anstränga ögon och sinnen enormt då himlen var ljus och marken kolmörk.
Kontrasten var riktigt jobbig.
Bussens ljus åts upp av mörkret liksom.
Inte förrän vi passerat Örebro blev himlen mörk och ljuset från bussen kunde göra nytta.

Släppte av M i Köping där vi hade plockat med honom under fredagen.
Sedan hela laget på Solid Park hemma i Västerås. Alla trötta med hemlängtan.
Bussen fick jag ta hand om då den bara lämnades med allt skräp i, inget var tillrättalagt utan bara lämndes till mig.
Talade om det för lagledarna att det inte var ok.
Dubbeldäckaren är ju så mycket jobbigare att städa ur än den buss de brukar ha

Åkte till depån.
Bara urplock av skräp, pant och annat som lämnats, samt upprätning av stolsryggar, gardiner och fotstöd tog mig 30 minuter.
Detta är något som spelarna kan hjälpa mig med och som de brukar göra, men inte idag av nån anledning.

Sedan hade jag tvätt av bussen och toatömning.
Extra skrubbning med långborste av vindrutan som var täckt av döda insekter. Vissa satt som limmade mot glaset. Rengöring av toan invändigt och dammsugning av hela bussen.
Jag var jättetrött och kände hur orken sinade. Då var klockan efter 3 på morron.
Tankade Nallen och parkerade honom.
Putsade lite rutor som det lutats huvuden emot som lämnat fläckar.

Hängde in bussnycklarna 3.30 och pratade en stund med 24-7 innan jag dödstrött och yr gick ut till min bil och soluppgång som var bedårande vacker.

En bra resa, lång och på slutet lite jobbig.
När jag gick och lade mig hemma hade jag varit uppe i 23 timmar det arbetsdygnet.
Inte konstigt att jag var trött.

Tycker mycket om att köra mitt Vsk och gör det så gärna ofta.
Lär mig något nytt varje gång och från denna resa tar jag med mig att jag själv behöver be om hjälp att få bussen lämnad till mig i något bättre städat och iordningställt skick.
Om varje spelare reser upp sin egen stolsrygg, samlar in gardinen och sätter fast den, petar upp fotstöd och lägger sitt skräp i en påse så får jag också komma hem ca 30 minuter tidigare, vilket är guld värt efter 47 mil under gasfoten.
Jag är också människa och trött efter en lång arbetsdag.

En bra helg och min tredje resa med laget utan förlustsiffror.
Bra :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 19 mars 02:39

Jag börjar bli såpass bra i högersidan efter låsningen att det nog är dags att försöka mig på övningar som stärker muskulaturen runtikring. Det behövs även i knät som jag känner av mera nu när den övriga smärtan klingar av mer och mer. Har ju in...

Av Sirpa - Måndag 18 mars 14:34

Jag började redan förra veckan att göra iordning Edde Husbil för att ha honom redo för eventuella jobbresor. Eller helt enkelt nån egen liten resa nånstans för att välkomna våren, när den nu har tänkt sig att komma på allvar. Knappast dags än på ...

Av Sirpa - Måndag 18 mars 10:50

Mitt bloggande har återigen hamnat på efterkälken. Tiden har gått åt till att jobba och sedan vila. Nu är det Måndag och ny vecka. Förra veckan försvann i ett nafs Torsdagen ägnade jag åt att köra ett härligt pensionärsgäng från Västerås till ...

Av Sirpa - Onsdag 13 mars 06:03

Gårdagen blev en kämpig historia verkligen med det galna bakslaget i måendet. Kände mig bättre i kroppen mot kvällen men istället fruktansvärt trött. Det var väl resultatet av kroppens kamp under dagen. Nu börjar jag verkligen bli less på det hä...

Av Sirpa - Tisdag 12 mars 16:45


Jag vet inte om det är en "baksmälla" efter gårdagens behandling hos Kiropraktorn eller vad det var men plötsligt vid lunchtid idag började jag må illa och det gjorde så ont överallt i kroppen där jag har haft låsningen/krampen. Hade jättejobbigt ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards