Alla inlägg den 9 juni 2019

Av Sirpa - 9 juni 2019 18:26

Finns det något somrigare

Av Sirpa - 9 juni 2019 17:17

Härom dagen fick jag en förfrågan på Instagram. Det var en man som ville följa min sida och det tyckte jag var helt ok.

Brukar inte släppa fram vem som helst då det finns så grymt mycket skojare därute som vill komma åt ens uppgifter

Den här mannen kändes ok.
Efter några timmar sökte han kontakt och vi började prata.
Genast kom dravlet om hur bra jag såg ut osv bla bla bla....

Jag lät det passera och så kom då frågan om jag var singel.
Svarade att jag var en lycklig singel och skulle så också förbli.
Berättade att jag var färdig med män och deras löften och styrandefasoner.

Han var minsann inte sådan utan ville gärna bli min vän.
Bodde och jobbade i Liverpool så vi skrev på Engelska.
Jag tyckte det var lite kul att skriva på Engelska så vi pratade på.

Frågor haglade och jag svarade så långt jag själv ville.
Vi pratade i tre dagar och under de dagarna så insåg tydligt att denna människa var ute efter en person som skulle passa hans framtidsplaner.
Det var bara den lilla detaljen att allt han skrev om inte passade in på mig för fem öre.

Jag lade fram det flera gånger att jag inte var den lilla sockersöta kvinna han ville leva och bli gammal med.
Han ville stadga sig och ha sin kvinna nära, skämma bort henne och ge henne ett behagligt liv vid hans sida.

För min del inte ett dugg intressant.
Den kvinnan var inte jag förklarade jag för honom.
Jag är självständig, trivs med att leva själv med min katt och hade inga som helst planer på att plocka in en man i mitt liv.

Jo men det ville han ändra på.
Han var den jag väntade på enligt honom.
Han hade arbetat bort sitt liv och ville nu binda sig.

Jag var det vackraste han kunde tänka sig och min styrka var så tilltalande.

Jag skrattade gott många gånger under vårt skrivande åt hans fantasier och drömmar som inte var i närheten av mina ens.
Bara vi träffades så skulle han visa hur bra han var för mig.

En typisk man som inte brydde sig ett dugg om annat än det han skulle ha till varje pris.

Nätet är otroligt.
Vad som helst dyker upp där.
Kul att prata om man tar allt med en klackspark.

Av Sirpa - 9 juni 2019 16:28

Har idag Söndag haft en ledig dag efter väldigt långa arbetsdagar.
Den var välkommen.

Tvättade tre maskiner i tvättstugan.
Alla mina jobbarskjortor var i tvätten då varje arbetsdag gav en genomsvettig skjorta i värmen.
Så klibbig och äcklig varje kväll/natt som jag kom hem och kunde äntligen ta en dusch.

Satt på förarplatsen i gassande solsken i timmar. Urlakande rejält.
Kom inte undan värmen någonstans.

I fredags hade jag en liten buss igen till Stockholm.
Väntade på klassen jag körde i 6 timmar utanför Skansen då de var på Gröna Lund.
Det var +28 i skuggan.
Hade med mig Brassestol som jag satt i under träden i skuggan.

Lördagen var lika varm och jag valde att åka med Eckeröbåten och fick en hytt som tur var. Det gick inte att vara kvar på land då jag inte kunde få sova någonstans.
Hytten gav lite sömn iallafall fast det var ett himla oväsen ikring hela tiden.
Hytten var sval och skön.
Jag kröp in där direkt efter att jag ätit i kafeterian.
Fick en tvåbäddshytt med fönster.
Enda kvinnliga föraren så jag behövde inte dela.

Efter ankomst till depå efter att ha släppt av alla mina härliga gäster blev det toatömning och busstvätt.
Var jättetrött och det var skönt att komma hem och veta att jag inte måste iväg idag.

Sov ända till 6.50
Dammsög härhemma noga.
Balkongen fick en genomstädning och jag kunde nöjd ta en dusch sedan.
Plockade med lite sånt jag inte hunnit under arbetsdagar.
Nova jättenöjd över att jag var hemma med henne hela tiden.

Nu har jag sovit en stund på soffan med pälsgumman tätt intill.
Åt mat innan och det gjorde mig trött.
Unnade mig den extra vilan.

Tvätten doftar gott och rent överallt i lägenheten. Jag lufttorkar ju alltid det som tvättats.
Bra energibesparing. Ingen extra el och kläderna håller längre.
Dessutom fukt och väldoft i lägenheten.

Imorgon är det dags för jobb igen.
Det har varit flera förkortade dygnsvilan och nu även förkortad veckovila.
Så mycket att göra på beställningssidan att vi jobbar i mängd.
Tydligen ska det lätta när skolorna får sommarlov.

Njuter av min lediga dag och stillheten.
Imorgon blir det Stockholm igen

Av Sirpa - 9 juni 2019 12:15

Jag har ett par krukor med Jordgubbar på balkongen och det ser ut att bli lite snart.
Några är mogna i början på nästa vecka och de som är i blom nu lär bli lagom till Midsommar.

Älskar min härliga balkong

Satt imorse och njöt av frukost därute.
Värmen har gett sig för stunden och det var alldeles lagom temperatur.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards