Direktlänk till inlägg 9 juni 2019

Ledig dag

Av Sirpa - 9 juni 2019 16:28

Har idag Söndag haft en ledig dag efter väldigt långa arbetsdagar.
Den var välkommen.

Tvättade tre maskiner i tvättstugan.
Alla mina jobbarskjortor var i tvätten då varje arbetsdag gav en genomsvettig skjorta i värmen.
Så klibbig och äcklig varje kväll/natt som jag kom hem och kunde äntligen ta en dusch.

Satt på förarplatsen i gassande solsken i timmar. Urlakande rejält.
Kom inte undan värmen någonstans.

I fredags hade jag en liten buss igen till Stockholm.
Väntade på klassen jag körde i 6 timmar utanför Skansen då de var på Gröna Lund.
Det var +28 i skuggan.
Hade med mig Brassestol som jag satt i under träden i skuggan.

Lördagen var lika varm och jag valde att åka med Eckeröbåten och fick en hytt som tur var. Det gick inte att vara kvar på land då jag inte kunde få sova någonstans.
Hytten gav lite sömn iallafall fast det var ett himla oväsen ikring hela tiden.
Hytten var sval och skön.
Jag kröp in där direkt efter att jag ätit i kafeterian.
Fick en tvåbäddshytt med fönster.
Enda kvinnliga föraren så jag behövde inte dela.

Efter ankomst till depå efter att ha släppt av alla mina härliga gäster blev det toatömning och busstvätt.
Var jättetrött och det var skönt att komma hem och veta att jag inte måste iväg idag.

Sov ända till 6.50
Dammsög härhemma noga.
Balkongen fick en genomstädning och jag kunde nöjd ta en dusch sedan.
Plockade med lite sånt jag inte hunnit under arbetsdagar.
Nova jättenöjd över att jag var hemma med henne hela tiden.

Nu har jag sovit en stund på soffan med pälsgumman tätt intill.
Åt mat innan och det gjorde mig trött.
Unnade mig den extra vilan.

Tvätten doftar gott och rent överallt i lägenheten. Jag lufttorkar ju alltid det som tvättats.
Bra energibesparing. Ingen extra el och kläderna håller längre.
Dessutom fukt och väldoft i lägenheten.

Imorgon är det dags för jobb igen.
Det har varit flera förkortade dygnsvilan och nu även förkortad veckovila.
Så mycket att göra på beställningssidan att vi jobbar i mängd.
Tydligen ska det lätta när skolorna får sommarlov.

Njuter av min lediga dag och stillheten.
Imorgon blir det Stockholm igen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 19 mars 02:39

Jag börjar bli såpass bra i högersidan efter låsningen att det nog är dags att försöka mig på övningar som stärker muskulaturen runtikring. Det behövs även i knät som jag känner av mera nu när den övriga smärtan klingar av mer och mer. Har ju in...

Av Sirpa - Måndag 18 mars 14:34

Jag började redan förra veckan att göra iordning Edde Husbil för att ha honom redo för eventuella jobbresor. Eller helt enkelt nån egen liten resa nånstans för att välkomna våren, när den nu har tänkt sig att komma på allvar. Knappast dags än på ...

Av Sirpa - Måndag 18 mars 10:50

Mitt bloggande har återigen hamnat på efterkälken. Tiden har gått åt till att jobba och sedan vila. Nu är det Måndag och ny vecka. Förra veckan försvann i ett nafs Torsdagen ägnade jag åt att köra ett härligt pensionärsgäng från Västerås till ...

Av Sirpa - Onsdag 13 mars 06:03

Gårdagen blev en kämpig historia verkligen med det galna bakslaget i måendet. Kände mig bättre i kroppen mot kvällen men istället fruktansvärt trött. Det var väl resultatet av kroppens kamp under dagen. Nu börjar jag verkligen bli less på det hä...

Av Sirpa - Tisdag 12 mars 16:45


Jag vet inte om det är en "baksmälla" efter gårdagens behandling hos Kiropraktorn eller vad det var men plötsligt vid lunchtid idag började jag må illa och det gjorde så ont överallt i kroppen där jag har haft låsningen/krampen. Hade jättejobbigt ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards