Direktlänk till inlägg 13 juni 2019

Pustar ut

Av Sirpa - 13 juni 2019 06:38

Nu har jag haft tre dagar med bara Stockholmskörningar.
Skolor som jag kört till Cosmonova, Gamla stan och Djurgården.

Nallen har fått jobba hårt i Stockholmstrafiken. Inne på små gator, trånga hörn och mängder med trafik.
Bussar överallt från världens alla hörn och så begränsat med parkeringar så vi har fått åka iväg en bra bit från våra mål för att kunna parkera för rast.

Vi chaffisar jobbade på för att hjälpa varann så gott det bara gick.

Stod i förrgår samlade en hel hög och där träffade jag en kollega som körde Blåklint buss till Italien för tre år sedan och vi hann prata en hel del på det resemålet.
Jättekul att ses igen efter såpass lång tid.
Han var lika knäpp som alltid F :)

Vi satt ett helt gäng chaffisar i deras buss och käkade mat och pratade tokigheter.

Under dessa tre Stockholmsdagar hade jag med mig Rondellnallen som fick sitta längst fram i bussen.

Idag är jag ledig så han har fått komma hem igen.
Vet ju inte vem som har bussen idag.

Det var tuffa och långa dagar och två av dagarna riktigt jobbiga skolklasser.
Ett oväsen utan dess like och lärare som inte brydde sig ett dugg om att hålla ordning utan jag fick lov att säga till när ljudnivån blev olidlig för mig att jobba i.

Igår hade jag ett gäng ovanför mitt huvud i bussen som mitt i Stockholmstrafiken valde att sitta och stampa med fötterna två decimeter från mitt huvud.
Jag fick lov att stanna och säga ifrån på skarpen innan någon lärare brydde sig.

Riktigt jobbigt där jag sitter med över 65 människor på under mitt ansvar, mitt i Stockholms trängsel, med en dubbeldäckare och det bara nonchaleras när jag säger att jag inte klarar jobba i det oväsen som pågick. Det dunkades, slogs på fönsterrutor, skreks åt människor utanför bussen. Varför??!!
Detta var inte ett normalt beteende.

Förstår inte vart mänskligt beteende, empati, vett och etikett tagit vägen i vårt land.
Det blir mer och mer som ett egovansinne och ett hysteriskt tempo som alla mår pyton i men ändå fortsätter det.
Ett hårt språk med ord som gör ont i själen och ett klimat som bara förgör och förstör.

Dessa ungdomar ska ta över världen snart när de blir vuxna.
Det skrämmer mig oerhört!!
Det gäller inte alla men jag ser ju hur grupptrycket är hårt.
Fruktansvärt hårt!!

Varje dag var jag helt slut när jag kom hem.
Mentalt utmattad helt enkelt.

Så det är skönt att vara ledig idag.
Skolorna går på sommarlov denna vecka och jag hoppas det dröjer länge innan jag behöver köra dessa ungdomar igen.

En av dagarna hade jag bredvid mig en fantastisk lärare som hade ordning på sitt gäng. Vi satt och pratade hela resan till och från Stockholm.
Han går snart i pension. Har varit med länge och sett den utveckling som skett med tid.
Han sade också att det var skrämmande så hårt allt blivit.
Ett tempo som ingen orkar med.
Ett ekorrhjul som kommer att krascha så småningom
Det svenska lugnet är borta.

Hans gäng gav jag mycket beröm och de var toppen jämfört med de andra.

Det är ju klart att ungdomarna måste få leva ut och ha kul men det finns gränser.
En bussförare är också en människa.
Med allas liv i sina händer.
Undrar hur många som tänkte så ??!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 19 mars 02:39

Jag börjar bli såpass bra i högersidan efter låsningen att det nog är dags att försöka mig på övningar som stärker muskulaturen runtikring. Det behövs även i knät som jag känner av mera nu när den övriga smärtan klingar av mer och mer. Har ju in...

Av Sirpa - Måndag 18 mars 14:34

Jag började redan förra veckan att göra iordning Edde Husbil för att ha honom redo för eventuella jobbresor. Eller helt enkelt nån egen liten resa nånstans för att välkomna våren, när den nu har tänkt sig att komma på allvar. Knappast dags än på ...

Av Sirpa - Måndag 18 mars 10:50

Mitt bloggande har återigen hamnat på efterkälken. Tiden har gått åt till att jobba och sedan vila. Nu är det Måndag och ny vecka. Förra veckan försvann i ett nafs Torsdagen ägnade jag åt att köra ett härligt pensionärsgäng från Västerås till ...

Av Sirpa - Onsdag 13 mars 06:03

Gårdagen blev en kämpig historia verkligen med det galna bakslaget i måendet. Kände mig bättre i kroppen mot kvällen men istället fruktansvärt trött. Det var väl resultatet av kroppens kamp under dagen. Nu börjar jag verkligen bli less på det hä...

Av Sirpa - Tisdag 12 mars 16:45


Jag vet inte om det är en "baksmälla" efter gårdagens behandling hos Kiropraktorn eller vad det var men plötsligt vid lunchtid idag började jag må illa och det gjorde så ont överallt i kroppen där jag har haft låsningen/krampen. Hade jättejobbigt ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards