Direktlänk till inlägg 15 juni 2019

Morgonpromenad

Av Sirpa - 15 juni 2019 11:37

Kunde sova natten till Lördagen riktigt bra.
Fick ordentlig djupsömn.

Förstår nu efteråt att de dagar jag körde till Stockholm med allt vad det innebar, tog hårt på mina krafter.
Det låg nån gnagande oro inför varje dag, huruvida trafik och framkomlighet skulle vara. Tider att passa varje dag och tajt uträknade givetvis.
Likaså detta letande av parkering att stå på med bussen i ett knökafullt Stockholm.

Nu när detta är över lägger sig lugnet inom mig igen och jag sover ordentligt.
Förkylningen som legat och grott några dagar har stannat upp och förhoppningsvis blir det inte mera än de nysningar och hostan som retar emellanåt.

Tog en kopp kaffe i sängen imorse, gav Nova frukost och sedan blev det träningskläder på och ut i den soliga morgonen.
Det var skönt i skuggan och jättevarmt i solen
Gick igenom centrum, ner till Mälaren.

En hel del människor var ute och rörde på sig innan dagen blev för varm
Mysig syn över vattnet där andmammor simmade med sina små duniga ungar i en rad efter sig.

Gick vidare bort till Stora Coop och handlade hem vattenmelon och gott bröd samt lite annat som behövdes hem.
Lite för tungt att bära så jag styrde stegen hemåt.
Det landade på 6000 steg iallafall som kändes lagom med mina otränade ben.

Duschade innan gofrukost på balkongen i den blomstrande grönskan.

Diskade medans jag funderade över dagen som väntade.
Jobbar eftermiddag/kväll.
Vsk fotboll herrar A laget hade match i Degerfors och jag ska köra dem dit och hem.
Gillar Vsk körningarna.

Grejade med balkongens växtlighet.
Måste köra iväg en del av blommorna hem till mamma då jag ska jobba utomlands i 10 dagar snart.
Nova kommer att tas omhand av mina barn.
Hon kommer ha det jättebra.
Men jag kan inte begära att blommor som behöver mycket vatten ska tas omhand av någon som inte ens är intresserad av växter.

Mamma tar gärna emot dem.
Då blir det blomsterfägring på hennes balkong också.
Likaså kommer hon att kunna äta av jordgubbarna som snart mognar.

Resten av växterna får vara hemma oxh vattnas av Novas skötare.
Min son kommer även att bo här en del av tiden så det blir jättebra.

Planerar min resa med omsorg så inget förfars. Kommer lägga in räkningar för betalning då jag blir borta över månadaskifte.

Behöver tvätta alldeles dagarna innan så jag får med nog med kläder för de dagarna.
Jobbkläder självklart.

Nu vila en kort stund innan det bär iväg för iordningställning av bussen inför avfärd till Degerfors.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 27 mars 10:25


På Torsdag bär det iväg till Örebro. Dottern får köra mig dit då bilen behövs hemma. Hennes bil står där den står, helt opålitlig. Senast förra veckan vägrade den gå igång. Sen kan det gå nån timme och den startar utan problem. De tre verkstäde...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 08:57


Igår Måndag efter att jag kört båda mina barnbarn till skolan och handlat lite på Maxi så var det dags för den tredje behandlingen hos min Kiropraktor. Träffade på en kollega som går och tränar hos en annan Kiropraktor i samma hus. Vi gamla bussc...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 06:12

I Söndags hade jag en körning från Köping med Innebandygrabbar som skulle till Norberg och spela säsongens sista match. Småkillarna som var i 9 års ålder och även några föräldrar som var med var så imponerade av bussen. Tydligen hade det varit ön...

Av Sirpa - Måndag 25 mars 20:05

Idag blev det fest på eftermiddagen när jag hämtat barnbarnet från skolan. Jag fixade smet av Mandeldryck, smält veganskt margarin, vetemjöl, bakpulver, lite salt och vaniljsocker. Dessa blev till frasiga goda Wåfflor som sedan avnjöts med fär...

Av Sirpa - Lördag 23 mars 15:49

Igår hade jag en liten körning då jag utgick från Tuna Trafiks depå i Eskilstuna. Körde tom till Arlanda och väntade in ett plan från Frankfurt som landade 23.50. Hela dagen blev väldigt lång då jag gick upp tidigt i vanlig ordning och tänkte att...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards