Direktlänk till inlägg 25 juni 2019

Första dagen

Av Sirpa - 25 juni 2019 17:56

Den första dagen på min resa började tidigt.
Midsommardagen. Steg upp 5 och gjorde klart det sista inför min 11 dagarsresa.

Pussade Nova hejdå och det kändes jobbigt att åka ifrån henne och inte få krama på henne alla dessa dagar.
Det får mina barn och barnbarn göra istället.

Åkte till jobbet.
Lastade in mitt bagage och gjorde bussen redo för avfärd. Tvättade den noga sist av allt. Hade kollat alla vätskor innan och fyllt på Ad blue.

Lämnade Västerås 7.10
Det första jag skulle göra var att hämta gästernas bagage på hotel Clarion Sign i Stockholm.
Krångligt värre då de bygger om utanför.
Tog ett foto på ingången och gatan där jag skulle fram med buss.
Omöjligt!
Fick parkera några gator bort.

Fick ingen hjälp från hotellet fast jag blev lovad det.
Släpade iväg med stor bagagevagn till bussen. Stressad personal.
Vi tog diskussion om antalet bagage och jag fick lov att ge mig.
Tiden gick och jag började få bråttom fast jag var där 25 minuter för avsedd tid.
Kändes inte bra
Drog tillbaka vagnen till hotellet och snabbade mig iväg för att hinna till Värtahamnen där gästerna och reseledaren skulle komma med båt från Helsingfors.

Fullt med bussar där. Fick lasta mitt i smeten utan plats att stå på.
Det visade sig att två väskor saknades, så jag hade rätt vid hotellet.
Blev sur på mig själv för att jag inte stått på mig och antalet.
Trodde att hotellet gick att lita på, men icke.
Det var bara att åka tillbaka och hämta det som saknades.

Vilken dålig början på min resa!!
Det tog av min körtid då den redan var knapp utan den extra svängen.
Körde så snabbt jag kunde ut ur stan och nedåt landet.

Vi fick lov att ta ett toastopp nedanför Norrköping och för mig blev det 30 minuter i färdskrivaren. Så rasten var klar där.
4.30 i ny körtid.
Vi skulle på det ta oss ända till Köpenhamn.
Stressigt värre och jag mådde inte bra!

Matstopp vid Motell Vätternleden.
Vi låg 30 minuter efter schemat.
Fick min andra rast där och det gjorde att det kom till en timme till med körtid för mig att utnyttja.
Kändes bra men fortfarande knappt med tid.

Vi körde på och tog ett kiss och tankstopp nedanför Jönköping.
Körde vidare och jag kände hur trött jag började bli.
Kämpade vidare och när vi åkte ut på Öresundsbron så kändes det bättre.
Såg att vi skulle klara tiden.
Lotsades av reseledaren Heidi till hotellet i Köpenhamn.

Riktigt trångt och krångligt.
Lastade ur gäster och bagage för att jag sedan skulle hitta parkering för natten
Hade då 17 minuter kvar.
Kände mig uppgiven när jag till sist hittade en gata som hade några platser för buss.
Vilken lättnad!

Med 4 minuter körtid kvar så tog jag ut kortet ur färdskrivaren.
Kände att orken rann ur mig helt så jag fick lov att bara sitta en stund.
Drack vatten och tog en banan
Genomsvettig och helt färdig gjorde jag bussen klar för att lämnas till nästa dag.

Hade som tur lämnat väskan på hotellet redan då det var 2 km bort jag kunde parkera bussen.
Hade fått rumsnyckeln också så allt var klart.



Gick i sakta mak till hotellet.
Missade middagen då allt tog sån tid.
Tog mig upp till rummet.
Åt av den frukt jag hade med och slocknade av ren utmattning i det lilla varma rummet.
Ett himla oväsen utanför då hotellet låg i Nyhavn.
Jag sov som en stock.

Denna dag var riktigt, riktigt jobbig.

Från Västerås 7.10 via Stockholm till Köpenhamn.
Framme 19.30 vid hotellet. Parkera buss, gå till hotellet, ingen middag utan det var bara att lägga sig hungrig.
Orkade inte jaga reda på mat på kvällen, dödstrött
22.15 isäng

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 27 mars 10:25


På Torsdag bär det iväg till Örebro. Dottern får köra mig dit då bilen behövs hemma. Hennes bil står där den står, helt opålitlig. Senast förra veckan vägrade den gå igång. Sen kan det gå nån timme och den startar utan problem. De tre verkstäde...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 08:57


Igår Måndag efter att jag kört båda mina barnbarn till skolan och handlat lite på Maxi så var det dags för den tredje behandlingen hos min Kiropraktor. Träffade på en kollega som går och tränar hos en annan Kiropraktor i samma hus. Vi gamla bussc...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 06:12

I Söndags hade jag en körning från Köping med Innebandygrabbar som skulle till Norberg och spela säsongens sista match. Småkillarna som var i 9 års ålder och även några föräldrar som var med var så imponerade av bussen. Tydligen hade det varit ön...

Av Sirpa - Måndag 25 mars 20:05

Idag blev det fest på eftermiddagen när jag hämtat barnbarnet från skolan. Jag fixade smet av Mandeldryck, smält veganskt margarin, vetemjöl, bakpulver, lite salt och vaniljsocker. Dessa blev till frasiga goda Wåfflor som sedan avnjöts med fär...

Av Sirpa - Lördag 23 mars 15:49

Igår hade jag en liten körning då jag utgick från Tuna Trafiks depå i Eskilstuna. Körde tom till Arlanda och väntade in ett plan från Frankfurt som landade 23.50. Hela dagen blev väldigt lång då jag gick upp tidigt i vanlig ordning och tänkte att...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards