Direktlänk till inlägg 29 juni 2019

Bussen och jag vilar idag

Av Sirpa - 29 juni 2019 15:16

Igår anlände vi till Balestrand och hotel Kviknes som ligger så oerhört vackert vid fjordarna och bergen.

Vi åkte från Gudvangen längs smala serpentinvägar och gudomliga vyer, vattenfall och färjeturer.

Tyvärr har jag ju bara foton från när bussen stod stilla då det var jag som rattade fram bussen på den spännande färden.
Serpentinvägen var extra häftig då det var omöjligt att mötas på vissa ställen.

Hörde hur gästernas kameror jobbade på under färden och de var alldeles hänförda över att det gick att få upp våran 14 meter långa buss uppför denna väg.
Rungande applåder då möten gick bra och när jag även backade undan bussen vid möte av lastbil på den smala vägen.

Jag själv tyckte att det var jättespännande och kunde verkligen visa vart jag har bussen. Så kul!
Det är ju första gången för mig med buss på sådana vägar.

Färja sedan från Vangsnes till Hella där vi fick åka av för att åka på igen så nosen kom åt rätt håll för Djupvik där vi skulle av.
Det tyckte gästerna om då de kunde få foton på mig och bussen i rullning :)
Kul grej!

Inte ofta vi förare kommer åt att se busstaket som jag nu fick på färjan.

Körde sedan den sista milen till Balestrand och Kviknes hotel.
Backade upp till hotellet, det var lättast så för att smidigt kunna åka och parkera bussen sedan en bit bort.

Jag var något trött när det var gjort.
Klockan var då 19.20 och hela dagen hade gått. Min arbetstid räckte precis till.
Intog rummet, ställde in bagaget bara och ner till middagsbuffen.

Kände mig yr och matt efter körningen på de smala vägarna som kräver oerhörd koncentration. Bättre nästa gång då jag kommer att minnas vägen. Nu var ja allt nytt.

Reseledaren och jag åt och satte oss sedan och pratade en bra stund om livet och allt vad det givit oss.
Hon har själv överlevt cancer och är en oerhört energisk, positiv och glad människa.

In på rummet sedan vid 21.30
Packade upp ordentligt då det blir två nätter här.
Somnade ovaggad till måsarnas skrik utanför. Fönstren öppna och en skön trygg känsla i själen.
Här var det lugn och harmoni.
Ingen stress och oro, fylla eller oväsen.

Somnade ovaggad

Två sista bilderna är vyn från mitt fönster.
Jättemysigt gammalt hotell.
Kommer skriva mera om min lediga dag senare

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 23 april 04:50


Nu är det tidig Tisdag morgon och jag vaknade efter en natt med djup, nästan medvetslös sömn. Natten innan var det svårt att komma till ro då jag anlände rätt sent och skulle upp tidigt. Det blev slarv med matintaget också igår och det gjorde nog...

Av Sirpa - Måndag 22 april 05:06

Söndagen bjöd på jättefint somigt väder, men hu så kyligt. Men kylan märkte jag inte av där vid bussratten. Hann äta frukost denna morgon innan det bar iväg till Kristinehamn för lastning av tågresenärer till Karlstad och Oslo. Jag fick med mång...

Av Sirpa - Söndag 21 april 06:41

Kände mig trött och hungrig när jag gick ut till bussen och hämtade laddsladden till min mobil. Passerade receptionen på hotellet och kunde inte motstå att köpa mig en Linssallad med handskalade räkor och kokt ägg som kostade 89:- Har köpt nåt...

Av Sirpa - Lördag 20 april 17:33

Vaknade jättetidigt i husbilen. Det bar minusgrader ute och det kändes inne hos mig där i bilen. Pannan gick igång ofta. Bryggde på gott starkt kaffe och låg sedan kvar i söngvärnen en stund. Hörde hur kollegor hämtade sina bussar. Jag fick ...

Av Sirpa - Lördag 20 april 05:45

Måndagen började jag med att haltande av smärta kliva upp tidigt och få igång kroppen innan det var dags att köra barnbarnet till skolan och direkt därefter åka och besiktiga min lilla bil. Jättetrevlig besiktning. Dekra i Svista hemma i Eskilstun...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards