Alla inlägg den 3 juli 2019

Av Sirpa - 3 juli 2019 15:34

Kom hem igår kväll vid 21.30 efter 11 dagars körningar i Danmark och Norge med start och slut i Stockholm.

Städade, tvättade, tömde toa och fixade med bussen innan hemfärd.
Hann inte med dammsugning då arbetstiden tog slut och jag inte kom åt dammsugaren.

Var jättetrött då jag anlände hem till Nova.
Hon kom rusande alldeles till sig av glädje över att jag kom hem.
Sedan vek hon inte ifrån min sida på hela kvällen. Följde precis allt jag gjorde.

Packade upp det mesta innan det var så tröttsamt att vara uppe så jag var tvungen att lägga mig till slut.
Somnade bums.
Sov tungt hela natten och vaknade tidigt i vanlig ordning.
Kändes bra att vara hemma och se Nova först av allt då jag slog upp ögonen.

Hela dagen har jag segat mig fram.
Hade tvättstugan bokad redan 7 på morgonen så det var snabbt avklarat.
Två fyllda maskiner med tvätt från resan.
Hade ju mest gått i jobbkläder.

Frukost och gos med Nova.
Fixade med blommorna och Nova hängde på. Hon var med mig på toa och satt i knät.
Ville inte släppa mig med blicken förrän hon själv var så trött att hon somnade i sängen.
Kurrade tyst när jag pussade henne på huvudet.

Efter lunch låg jag och dåsade i soffan då hon kom springande från sovrummet, mjauande hoppade hon upp och lade sig på mig som för att hålla mig kvar.

Hon borrade in klorna i mitt lår och höll fast.

Ute har det varit varierat väder hela dagen.
Full sol ena stunden för att snart övergå i ösregn
Mig gjorde det inget då jag häckade hemma hela dagen och bara slöade.

Packade upp det sista från resan.
Diskade och småplockade härhemma.
Annars har det varit soffhäng, mycket jäspande och slumrande.
Tv:n har stått på som sällskap hela dagen.

Skönt med en softardag efter intensiv period. Känns att kropp och knopp behöver återhämtning.

Av Sirpa - 3 juli 2019 10:57

Jag älskar detta ställe med sina höjder, dalar och forsar överallt.
Vi hade lite otur denna gång bara då det regnade hela tiden.

Mycket fint boende med utsikt mot berget och en liten fors.

Middag på kvällen.
Jättegod buffe.
Tog en promenad längs forsen som var mäktig. Sådan kraft.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17
18
19 20 21
22
23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards