Alla inlägg den 4 juli 2019

Av Sirpa - 4 juli 2019 22:28

Det blev en ordentlig promenad i stan i det alldeles lagom vädret för att vara ute och motionera.
Sol och moln om vartannat.

Väldigt fint nere vid Mälaren.
Inget jämfört med de vyer jag haft den senaste veckan men för att vara Västerås så var det fint.

På hemvägen gick jag in på Coop nere på stan och handlade hem lite sånt jag ville ha till frukost.
Gott bröd och blåbär, laktosfri yoghurt och färskgurka.

Traskade hem och duschade och åt sedan en sen frukost.

Fick nog ca 5 km i benen iallafall.


Av Sirpa - 4 juli 2019 07:50

Denna natt blev en äterhämtningsnatt.
Sov riktigt djupt hela långa natten, ända till klockan 7 och det hör inte till vanligheterna direkt.

Somnade vid 21.30 tiden till ljudet av hög musik från de raggarbilar som börjar inta staden inför Summermeet som är kommande helg.
Det är så varje år att de som har värsta dräggbilarna och som festar som svin kommer först och förbereder stan inför det som komma skall.
Jag bor ju vid cityringen så det kommer att bli en ljudfylld helg.

Får se hur jag fixar det då jag måste upp klockan 3.30 på söndagsmorgonen för att jobba.
Har då en tidig Eckerö.

Gårdagen gick i ett enda trött töcken.
Hade känslan av tomhet och ensamhet då det varit en så intensiv arbetsperiod med ständigt nya platser och människor omkring mig. Nya hotell och sömnen bristfällig på en del av dem.
Nu var det bara jag och Nova, soffan, tv:n och bara vila, vila för hela slanten.
Kände mig stundtals febrig och yr.

Försökte blogga om resan men det gick liksom inte. Orkade helt enkelt inte.
Förstår ju att min hjärna behöver sortera alla de intryck som matats in i den under de 11 dagar jag var ute på turne med mina fantastiska gäster.
Härliga människor från USA, Australien, Malta, Canada och Malaysia.

Ett gäng klev av resan i Oslo och skulle flyga hem eller vidare till annat land.
11 gäster hade jag med i bussen till Stockholm och det blev ett himla kramkalas när vi skildes åt utanför hotellet i centala Stockholm.
Fick även via dem ännu mera hälsningar från dem som gick av i Oslo.
Kändes riktigt vemodigt att skiljas ifrån dessa goa, rara, sociala och oerhört tacksamma gäster som jag haft med mig i så många dagar

Då jag körde hemåt trött och ensam så var det som korken gick ur mig.
Satt och irrade runt i Stockholm, körde fel och fick köra lite omväg för att komma hem.
Strunt samma. Stockholmstrafiken är en baggis mot den i Oslo och Bergen tex
Stockholm är ju hemma.

Pratade med trafikledningen igår som hade ordnat så det sista i bussen blev fixat.
Hann ju inte dammsuga.
Allt annat fixade jag trött och slutkörd.

Skönt att vara hemma och idag har jag planer på att sakta köra igång livet härhemma. Är ju ledig tre dagar till innan jag ens enligt lag får köra igen.
Det blir så efter långresor och reducerade dygnsvilor.

Ligger nu och dricker kaffe i sängen.
Nova har varit in ett par gånger och skrikit åt mig att jag måste gå upp.
Det måste jag inte alls det.
Hon har fått sin frukost och kramar i mängd.
Gokissen som sovit intill mig hela natten.

Jag tänkte ge mig ut och röra på mig innan dusch och frukost.
Titta på stan innan den är fylld av bilar, folk och ölburkar överallt.

Välkomna till Summermeet i Västerås 2019.

Fotot är från gränsen mellan Norge och Sverige

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17
18
19 20 21
22
23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards