Alla inlägg den 5 juli 2019

Av Sirpa - 5 juli 2019 20:14

Foton från imorse

Av Sirpa - 5 juli 2019 03:42

Att försöka sova när det är Summermeet i stan är inte det lättaste.
Lyckades med det igår kväll då jag var trött efter dagen.

Hade först varit ut och gått ett par timmar på morgonen innan dusch och frukost.
Åkte sedan och handlade åt gamla mamma och var sedan hos henne i ca 4 timmar.
Kände hur tröttheten kom smygande så det var bara att packa ner mina blommor i kassar och bära ner till bilen i spöregnet.
Mamma har tagit hand om mina känsligaste balkongblommor medans jag var på jobb utanför landets gränser.

Jag är jättetacksam över att hon kunde göra det. Ville ju inte bli av med mina fina stora växter som jag drivit upp under försommaren.
Det var ju en hel del kvar ändå men de klarade sig med mindre omvårdnad.
Det räckte för min son och dotter att måst ta hand om Nova varje dag.
Min dotter och barnbarn var dessutom här i timmar med henne så hon fick sällskap.

Kramade om mamma och åkte sedan till min yngsta dotters bostad och vattnade hennes blommor och gav fiskarna mat.
Sedan bar det av hem till Västerås.
Det rullade omkring amerikanska bilar överallt redan fast det bara var torsdag.
Hade gjort i flera dagar.

Bar in mina blommor och installerade dem på den dyngsura balkongen där det var översvämmat i krukorna efter åskregnet som kommit ner även här.
Det vräkte ner regn mest hela eftermiddagen och även början av kvällen.

Värmde på mat som jag hade färdigt i frysen. Köttbullar och hemlagat mos som jag fryst in från Vsk körning då jag fått med överblivna lådor.
Smakade supergott. Var riktigt hungrig då klockan var 18.30 när jag kom hem.
Kände hur trött jag var fast jag inte gjort så mycket.

Det var ett himla liv ute på Cityringen från bilar som det var full fest i då de rullade förbi. Många risiga gamla häckar som såg bedrövliga ut. Skrålande musik och ännu värre var passagerarna. Fulla och gapande hängde de ut från bilarna.
Den äckliga svansen som hänger med Summermeet.
Individer som super skallen av sig flera dygn i sträck utan hämningar.

Dessa bilar med sitt innehåll väckte mig vid 2 tiden inatt. Hade då sovit tre timmar. Lyckats somna fast det var sånt oväsen.
Nu var det några bilar kvar ännu som dundrade omkring i stan.

Hade stängt sovrumsfönstret för att stänga ute ljudet men det hördes ju ändå då hela huset vibrerade i dunkandet från basen i ljudanläggningarna.

Provade förresten mitt löpband igår kväll. Gick på det i ca 7 minuter bara för att prova.
Den känns stark och stabil.
Min stegräknare i mobilen har lagt av så jag laddade hem en annan.
Den jag har visade imorse på 936 steg efter två timmars raskt promenerande.
Stämde ju inte riktigt.
Jag vill gärna se hur lång distans jag avverkar därute.
Provade den nya på löpbandet.
En enkel variant som bara räknar steg, distans och kalorier.
Behöver inget mera lullull då jag inte delar det på nätet eller nåt sånt.

Nu ska jag försöka sova.
Verkar ha tystnat till sist ute på gatan.
Klockan är straxt 4 och jag vill gå upp hyfsat tidigt för att ge mig ut på vandring igen.
Så skönt att röra på sig i vilan.
På söndag är det dags för jobb igen så jag passar på när möjlighet finns till lite motion.


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17
18
19 20 21
22
23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards