Alla inlägg den 10 juli 2019

Av Sirpa - 10 juli 2019 20:22

Ska ju snart till Öland och det blev lite bråttom att fixa olje och filterbyte innan den totalt 100 mil långa resan.
Oljan var inte bytt sen förra ägaren.

Nu är ju inte bilen körd så mycket av mig men det var hög tid för byte av oljan.

Ringde en verkstad i stan och fick komma tid ett par timmar senare.
Jättebra!
De fixade också påfyllning av AC som behövdes också.
Har ju varken haft tid eller tagit mig råd att fixa det.
Nu blev det av.
Självklart blev det ett hål i min ekonomi men det måste ju göras.

Nu är hon redo för resan på tisdag.

Av Sirpa - 10 juli 2019 06:50

Det blev en väldigt tidig början för mig och Nallen igår. Redan vid 3.15 var jag på depån och började förbereda dagen.
Ville se hur dagens körningar var upplagda och bussens skick.
Fick städa en del innan jag var nöjd.

Rullade mot Stockholm 4.10 för att vara redo på Cityterminalen med första tågersättningsturen till Bålsta 5.40
Lugnt och stilla överallt. Märktes att det är semestertid då pendlartrafiken knappt finns.

Körde sedan tre vändor från Stockholm mot Bålsta innan jag blev avlöst av kollega.
Hade med mig sista vändan en nybliven kollega som ville se turen som hon ska köra själv på fredag.
Visade henne Cityterminalen.

Åkte bil till Västerås och kände då hur trött jag var efter att ha sovit så lite natten innan.

Kände mig också lite äcklad då jag sista vändan från Bålsta, nör jag lastade folks bagage, tog tag i ett hjul på en jättetung resväska och fick hundbajs smetat på hela vänsterhanden.
Höll på att kräkas!!
Jag brukar inte vara känslig men detta var så äckligt.

En snäll resenär gav mig en våtservett och som tur var hade jag egna och likaså spritservetter som jag under lång stund, medans bussen fylldes med tågresenärer, stod och rengjorde min hand.
Mådde så illa!!

Nu efteråt har jag sån klåda i händerna efter den noggranna remgöringen
Alkoholen torkade säkert ur händerna.

Nästa lastning hade jag handskar och kommer att ha det hädanefter i sådana körningar.
Förbaskade hundägare som inte plockar upp skiten efter sina hundar.
Ser ju hundskit överallt på trottoarer och gångbanor.
Inte konstigt att folk får det med sig på skor och väskors hjul.

Kom hem rätt sent på eftermiddagen efter att ha pratat vidare jobb med min goa chef och lika goa höggravida Trafikledare.
Det ser ut som jag ska köra Festivalbuss i slutet av Juli.
Spännande!
Gillar ju att testa alla möjliga sorters körningar så varför inte detta också.

Njuter nu utav ledig dag innan flera Eckerödagar innan hag ska till Öland nästa vecka och fira min yngsta dotters 30 årsdag.

Först många dagar fyllda med kul jobb, varvat med träning och vila

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17
18
19 20 21
22
23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards