Alla inlägg den 12 juli 2019

Av Sirpa - 12 juli 2019 23:42

Min lilla fina Titti skulle fyllt 19 år idag.
Saknar henne för alltid.

Av Sirpa - 12 juli 2019 23:05

Igår blev jag avlöst av en kollega i Bålsta.
Han kom med en depåbil och tog över min buss och jag körde bilen till Västerås

Såg direkt jag tog bilen att det var nästan tom tank.
Körde på hemåt i hällregn och mycket trafik. Det var ju fredag och det märktes.

Blev orolig när reservlampan straxt tändes och det kändes inte bra när nålen på tankmätaren hastingt sjönk.

Rullade i depå och fram till pumpen med mätaren i botten
Riktig tur!
Något otacksamt av kollegan att göra så.
Han har väl kunnat tanka när han åkte. Hade inte kostat honom många minuter.

Jag var både lättad och irriterad över att behöva sluta min arbetadag så.
Aldrig att jag skulle göra så mot en kollega.

Av Sirpa - 12 juli 2019 19:42

Körde idag tågersättningsbuss mellan Stockholm Cityterminal och Bålsta.

Enformigt och trist men måste ju göras det också. Att harva samma sträcka flera gånger tråkar ut mig.

Imorgon Eckerö igen.
Lång och härlig dag väntar.
Jobb, träning och välmående över lag.

Av Sirpa - 12 juli 2019 19:39

Häromdagen då jag valde att gå så långt på Björnön i mina nyaste träningskor blev resultatet ett riktigt jobbigt skavsår på höger häl.

Plåstrade om det först med vanligt plåster och hoppades på att det skulle läka.
Så blev det nu inte.
Det var en rejäl blåsa som gick sönder och sedan var det illröt och svidande.

Har nu tagit det lugnt ett par dagar för att få det att läka.
Köpte igår läkande skavsårsplåster och det hjälper.
Tog bort plåstret idag och nu har jag tagit på Idominsalva och bara ett vanligt plåster till natten.

Ska ta på skavsårsplåster imorgon för det är dags för en rejäl promenad igen
Så skönt att vara igång.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17
18
19 20 21
22
23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards