Direktlänk till inlägg 15 juli 2019

Krokodilklippan

Av Sirpa - 15 juli 2019 06:52

Lägger upp mina inlägg i lite kortare och flera delar från händelserika dagar då jag förra veckan tappade två långa inlägg.
De bara försvannnär jag skulle ladda upp ett foto

Det är jobbigt tycker jag när inläggen jag gör har den känsla jag sjäkv bär i stunden för upplevelsen jag skriver om
Sedan bara försvinner allt.
Ja jag vet att jag skulle spara hela tiden men det gör jag inte då jag skriver allt med min mobil. Det är nog så plottrigt bara det.

Nåja, nog om det. Jag garderar mig såhär med flera och kortare inlägg istället.

I lördags efter min powerwalk i skogen och fyndet av kramhunden på loppis så gick jag bort till badklippan som jag döpt till Krokodilklippan då där är den skojiga skylten vid bryggan.

Jag var jättevarm och hungrig då jag väl var framme. Bredde ut mitt badlakan på klippan, bytte om och satte mig för att få i mig lite kaffe och medhavd smörgås.
Hade ett bröd som jag hittade på Lidl med fikon och nötter som var så grymt god.
Satt och njöt i solen och såg ut över det glittrande havet.

Måsföräldrarna matade sin ungar som nu var lika stora som de själva.
Gråspräckliga sötnäbbar med korta stjärtfjädrar. Så grymt söta!


Ovanför for det omkring en helikopter som störde friden.
Den flög över och kom tillbaka och försvann ett tag och återkom. Vet inte om det var nåt som hörde till festdagen i byn
Kanske en rundtur i helikopter

Sedan var det dags för ett bad.
Tänkte gå ner för klippan bara och ner i havet men det brukar vara så halt och jag vågade inte riskera att skada mig då jag om några timmar skulle köra hem mina gäster i bussen. De var ju ute på havet med Ms Eckerö, till Åland och vände.

Valde Krokodilbryggan.

Tittade nedanför stegen och där kryllade det av småfiskar.
Jag vet inte vilken sorts fisk det var men de var hundratals som klumpade ihop sig vid stegens kant och runtom.

Stoppade ner foten i vattnet och trodde att de skulle bli skrämda av min fot men icke heller.
De blev nyfikna istället och kom fram för att peta på min fot

Inte det minsta rädda för mig.
Jag ville ju bada så det blev till att försiktigt fösa bort dem så jag inte klämde någon på trappsteget.
Simtur bland fiskyngel blev ju en upplevelse i sig.
Bara att checka så ingen följde med upp i bikini bh:n
Simmade två korta svängar en bit ut bara då vattnet var ordentligt kallr.
Men så himla skönt och svalkande.
Rörde mig försiktigt så inte de nyfikna firrarna tog skada.
Jag var ju inkräktaren i deras hemmiljö och ville dem bara väl.

Föste undan dem från stegen igen för att inre trampa på någon


Låg sedan på klippan en stund innan jag var tvungen att byta bort den kalla bikinin.
Skönt att bara slappa en stund i solen.
Det har ju inte riktigt varit tillfällen för mig att sola denna sommar.
Mycket jobb och en hel del regn.

Bytte om och traskade tillbaka till bussen.
Så i mobilen att jag hade gått 11 tusen steg den dagens motionspass så det kändes bra.
Bad på detta var en härlig bonus.

Väl vid bussen blev det ombyte till uniformen igen och en kort vila i bussen innan en promenad till fiskebåtarna.
Köpte mig glass och kaffe i väntan på mina gäster som skulle komma med båten 14.30

Vovven fick sitta en stund vid ratten igen innan han stuvades upp på hatthyllan för hemfärd.

Båten anlände. Bussen lastades och sedan var det full fart hemåt.
Avaläpp vartefter och sist busstäd, tvätt och toatömning på depån innan hemfärd.

Dagen hade varit så lång och fylld av händelser och sysslor så jag var jättetrött.
Lite bråttom isäng då det dagen efter var lika tidigt upp igen för samma resa, men då tänkte jag åka med båten.
Vilodag från min ännu väldigt lätta träning.

Fantastisk dag på jobbet måste jag säga.
Långa dagar men himla kul.
Jag ser till att de blir kul

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Söndag 7 april 13:09

Fast jag var bortrest i jobb hela Påskhelgen så jag missade allt påskfirande hemma med allt vad det brukar vara. Äggletning, påskbuffe och påskgodis. Nu hade tjejerna en överraskning åt mig när jag kom hem. Dem hade sparat mat åt mig från buffen...

Av Sirpa - Söndag 7 april 07:43

Påskafton och Påskdagen ramlade på i samma anda fast med lite annorlunda körtider. Hade dessutom en extra körning för Vy Värmlandstrafiken från Kristinehamn till Kil med mellanstationer. Helt nya färdvägar igen. Sov natten mellan Påskdagen och ...

Av Sirpa - Söndag 7 april 06:45


Det heter ju Långfredag och det blev det verkligen för mig. Gick upp 7.00 och unnade mig en lång dusch innan frukost för att vakna till. Hade lite svårt att varva ner efter gårdagen så det tog tid innan sömnen infann sig. Åkte i god tid efter ...

Av Sirpa - Lördag 6 april 11:42


Scandicfrukostarna brukar ju vara goda och fräscha. Även denna gång. Scandic Holberg i Oslo. Efter en alldeles för kort natts sömn så måste jag ju fylla på energi för att dra igång den nya dagen. Kollegan och jag frullade tillsammans och had...

Av Sirpa - Lördag 6 april 07:46

Skärtorsdag morgon fick jag skjuts av mina tjejer till Örebro och Let's Go's depå. Fixade med bussen jag skulle i helgen och rullade sedan iväg för avgångstid från Karlstad. Mötte där upp en kollega från Vikmans buss Arvika som jag skulle jobba t...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17
18
19 20 21
22
23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards