Alla inlägg den 1 augusti 2019

Av Sirpa - 1 augusti 2019 22:15

Så trött

Av Sirpa - 1 augusti 2019 09:18

Vaknade vid 8.40 av att jag var invirad i täcket med Nova katt tätt intill, där hon sovit bästan hela natten för att ge mig energi.

Kom isäng 2 inatt efter en lång och fantastiskt rolig dag, kväll med mina goa Eckerögäster.
Hade med mig gäster från Köping, Hallstahammar och Enköpings resecentrum.
Sedan gick det två bussar till med gästerna från Västerås och Enköping gamla busstation.
Så vi var 3 bussar där det brukar vara 1, så mycket resande med Eckerölinjen
Jätteskoj!

Det som blir jobbigt för mig är att jobba så sent. Var klar med tvätt, städ, tank och toatömning och allt annat vid 00.40 inatt.
Körde sen trött hem min bil och hade svårt att varva ner.

Jag är ju morgonpigg och kvällstrött
Så när jag gick upp för att ge Nova frukost var jag seg som en degklump.
Såg mig i spegeln och ögonen hängde som på en bulldog :)

På med kaffe och ut på balkongen för att andas frisk luft.
Himla tur att jag är ledig idag.
Det har varit en intensiv period.
Dessa tvära omkast från att gå upp 1.45 på natten för jobb till att nästa dygn gå och lägga mig vid den tiden.
Kroppen tar stryk.

Förser mig nu med kaffe i sängen.
Livsandarna börjar vakna.

När jag väl kommit igång så ska jag iväg och handla åt min mamma och hälsa på henne några timmar.
Behöver sedan komma hem för att städa här.
Balkongen är full med småskräp då det blåst ett par dagar rejält.

Ledig idag och sedan sen Eckerö igen
Ser fram emot mina goa gäster.
Trivs med dessa körningar.
Fast helst den som börjar 5 på morgon och slutar 19.40
Har den på Söndag.







Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards