Direktlänk till inlägg 8 augusti 2019

Smärta och stelhet

Av Sirpa - 8 augusti 2019 12:26

Fick ju igår en sträckning i en ryggmuskel när jag klädde på mig på morgonen.
Ryggen har ju varit bråkig och konstig ända sesan jag fick lov att slita med alla resenärers bagage då vi körde tågersättning mellan Bålsta och Cityterminalen.

Blytunga väskor som jag ensam fick lasta in och ur för 75 resenärer i dubbeldäckaren.
Sedan dess har ryggen betett sig märkligt och igår skedde då detta till sist.

Har haft rejält ont sedan dess och gått helt på värktabletter för att kunna existera.

Sov bra hela natten dåjag tog en rejäl dos smärtlindring innan läggdags.
Vaknade stel som en pinne i ryggen.
Fick sakta fart på den och kpm igång bra.
Men det går inte att lyfta nåt tyngre eller vrida ryggen.

Har dubbleringstur på Eckerökörning idag.
Började i Västerås att plocka och vidare sedan Enköping och Örsundsbro.
Typiskt nog just idag var det med rullstol och rollator.
Turligt nog hade de båda med hjälpredor som lyfte och fixade då jag inte klarade det.

Hade 47 i resenärer i min buss.
Jag förklarade i micken att jag har ont i ryggen så jag inte fixar att röra mig så snabbt och inte kan lyfta tungt.
Många tackade för att jag informerade.

Hann ju uppfatta i Enköping hur irriterade ett par blev då jag inte kom ut snabbt nog för att öppna bagageluckan, enligt deras tycke.
Det är så uppstressat allt i dagens liv att inget får komma i vägen.

Jag vill jobba för det är heller inte bra att bli helt stilla. Det behöver röras på muskeln så blodflödet hålls igång och det läker.

Känns knäppt då jag inte brukar ha ryggproblem men den fick väl nog av allt slit den tvingades utstå under 14 dagar.

Nu under väntetiden i Grisslehamn är jag i stugan vi förare får vara i när vi inte får hytt på båten.
Bytte om och kröp ner under varm filt och sov en stund.
Blir trött av värken och pareringen för att skydda ryggen

Bestämde mig också igår kväll att jag ska lyssna bättre på min kropp.
Öka på träningen för att få mina muskler starkare så jag inte åker på skador i jobbet.
Dra in på onyttig mat och få bättre ordning på min vikt och aktivera musklererna så de pallar bättre.

Allt hänger ju ihop.
Mat, träning och den viktiga sömnen och återhämtningen

Känner också nu när det börjar bli rårare och svalare att mina leder smärtar.
Bara det är en signal att jag måste göra något.
Vet att för mycket sockerintag förstör ledernas funktion.

Ryggen behöver först läka i den skadade muskeln och sedan måste jag köra de övningar som jag alltid har gjort.
Fullt medveten om detta.
Jag blir ju inte yngre och tror knappast att jobbet blir lättare.

Folk kräver mer och mer att vi förare tar hand om deras tunga bagage.
Just för att de själva tycker att den är för tung att hantera.






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:08

Den 4/4 körde tjejerna mig till depå Håbo buss utanför Bålsta för min första körning för det bolaget. Tjejerna behövde bilen hemma och jag hade ju ingen nytta med den när jag skulle iväg i flera dagar i busskörning. Installerade mig först av al...

Av Sirpa - Söndag 7 april 13:09

Fast jag var bortrest i jobb hela Påskhelgen så jag missade allt påskfirande hemma med allt vad det brukar vara. Äggletning, påskbuffe och påskgodis. Nu hade tjejerna en överraskning åt mig när jag kom hem. Dem hade sparat mat åt mig från buffen...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards