Direktlänk till inlägg 9 augusti 2019

Kände mig rastlös

Av Sirpa - 9 augusti 2019 16:20

Efter en lång natt med god sömn och återhämtning efter den jobbiga värken jag drogs med i ryggen igår och dagen innan så vaknade jag ganska pigg och ryggen kändes så mycket bättre.

Gick upp redan vid 6 tiden fast det var ledig dag. Skönt att bara fixa kaffe, ge Nova frukost och krypa ner i bädden igen

Hade inga planer på att göra annat än att hämta ett paket som kom från Apotea.
Den hade av nån underlig anledning hamnat hos Gideonsbergs kiosken.
Fast jag valde vår Kvartersbutik.
Nåja, det gjorde mig inget. Blev bara förvånad.

Käkade frukost och åkte sedan iväg.
Hämtade paketet hos en mycket trevlig kioskägare. Vi pratade lite bussjobb och han var så faschinerad över alla bokstäver i mitt körkort.
Åkte sedan till Lidl och handlade lite.
Pratade med äldsta dottern i telefon.

Körde sesan via Skultuna till Ramnäs och fixade yngsta dotterns blommor och fiskar.
Köpte med lite mat dit då de snart kommer hem när lillan börjar skolan.
De ska inte komma till ett tomt kylskåp.

Åkte sedan bort till vägen mot Skinnskatteberg och in på den gamla vägen där barnen och jag ofta var och plockade svamp och bär, när de var små.
Nu är allt kalhygge och vägar igenvuxna så de inte ens syns.

Mycket gamla minnen kom till ytan där jag gick en stund i skogen. Så mycket nu min ryggmuskel klarade.
Barnen hade mycket skoj i skogen.
Busade och lekte och sedan hade vi picnic på en filt.
De lekte och jag plockade bär och svamp.
Vi fick mycket frisk luft det såg jag till.
Viktigt att vara ute i naturen.

Glömde mobilen i dotterns lägenhet så det var bara att åka tillbaka och hämta den.
Köpte några kilo kaffe på Netto innan jag åkte hemåt igen.
Var hungrig och trött vid det laget.

Hem, åt lite och sov en stund på soffan
Fortsatte sedan att plantera om Ormbunkar i större krukor.
Det regnade en stund.

Har inte mått så bra i själen idag.
Känner mig trött, rastlös och ganska uttråkad av körningarna jag nu har på Eckerö.
De kommer för ofta. Två tre gånger i veckan
Jag vill göra nåt annat också.

Dessutom känns det i min själ att det är dags för semester snart.
Ta med Nova och åka hemifrån ett tag.
Ännu är det en månad tills det är dags att fara ut med husbilen jag hyrt.

Slöar i soffan nu och äter onyttigt.
Upp tidigt imorgon för ännu mera Eckerökörning

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 27 mars 10:25


På Torsdag bär det iväg till Örebro. Dottern får köra mig dit då bilen behövs hemma. Hennes bil står där den står, helt opålitlig. Senast förra veckan vägrade den gå igång. Sen kan det gå nån timme och den startar utan problem. De tre verkstäde...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 08:57


Igår Måndag efter att jag kört båda mina barnbarn till skolan och handlat lite på Maxi så var det dags för den tredje behandlingen hos min Kiropraktor. Träffade på en kollega som går och tränar hos en annan Kiropraktor i samma hus. Vi gamla bussc...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 06:12

I Söndags hade jag en körning från Köping med Innebandygrabbar som skulle till Norberg och spela säsongens sista match. Småkillarna som var i 9 års ålder och även några föräldrar som var med var så imponerade av bussen. Tydligen hade det varit ön...

Av Sirpa - Måndag 25 mars 20:05

Idag blev det fest på eftermiddagen när jag hämtat barnbarnet från skolan. Jag fixade smet av Mandeldryck, smält veganskt margarin, vetemjöl, bakpulver, lite salt och vaniljsocker. Dessa blev till frasiga goda Wåfflor som sedan avnjöts med fär...

Av Sirpa - Lördag 23 mars 15:49

Igår hade jag en liten körning då jag utgick från Tuna Trafiks depå i Eskilstuna. Körde tom till Arlanda och väntade in ett plan från Frankfurt som landade 23.50. Hela dagen blev väldigt lång då jag gick upp tidigt i vanlig ordning och tänkte att...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards