Alla inlägg den 10 augusti 2019

Av Sirpa - 10 augusti 2019 13:49

Idag i Grisslehamn när jag gick omkring och skrotade under den långa väntan på mina gäster som var ombord på Ms Eckerö så gick jag in på en liten butik.

Det visade sig vara ett konstcafe som drivs av en driftig, härlig och levnadsglad kvinna som liksom jag var ursprungligen från Finland.

Hennes egna skapelser hängde lite överallt inne i det lilla söta cafet.

Hon tillverkade måsar, trollsländor och lite annat av fiskben.
Hennes man är fiskare så iden till detta fick hon i början på 90 talet då hon kände att något nytt måste till i livet.

Jättefina är de måsarna.
Köpte två stycken av henne som packades in noga i papper och kartong så de inte skulle fara illa under bussfärden hem.

Svårt att få med dess naturliga skönhet på foto.
Bästa är att besöka henne och se själv

När vi pratade så visade det sig också att vi var födda i samma trakt i Finland.

Sådana här möten med människor tycker jag är så fantastiska.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards