Alla inlägg den 13 augusti 2019

Av Sirpa - 13 augusti 2019 22:19

Har under en längre tid gjort tappra försök med att komma igång och träna.
Det har inte gått bra alls.
Håller i sig några dagar och sedan släpper jag in en massa andra måsten och plikter istället.

Har heller inte pallat att träna när det varit så varmt och tryckande kvavt.

Likaså kosten.
Slarvar och äter vad som helst.
Magen bara växer mer och mer och jag mår skit varje gång jag passerar en spegel.
Har aldrig varit så tjock som nu.
Alla kläder sitter illa på min kropp och detta tär på mig hela tiden.

Ändå har motivationen inte infunnit sig till att börja träna på allvar och lägga om kosten till vettigt ätande.
Det som jag är van vid, att äta nyttigt och rätt och lagom mängd.

Så idag tog jag det slutgiltiga steget för att få ett sätt som fungerar till mig.
Ett lopp att träna till helt enkelt.

Anmälde mig till Göteborgsvarvet i Maj 2020.
Nu har jag en bra morot för att verkligen få in träningen i min vardag.

21 km ska jag klara mig att ta mig runt imom en bestämd tid.
Så det är bara till att börja träna bort fläsk och bygga muskler istället.

Grunden finns ju därinne under fläsket.

Älskar Göteborgsvarvet och dess härliga atmosfär och den sköna laddade stämningen.

Nu vet jag vad jag ska göra och det var precis vad jag behöver för att komma i form.

Det blir då 5 år sedan jag genomförde Göteborgsvarvet.
Hög tid att uppleva det igen.

Ny börjar en ruff tid som jag kommer att skriva om i bloggen.

Av Sirpa - 13 augusti 2019 14:50

När min flytt till den här lägenheten kördes i Februari så råkade en glashylla till mitt vitrinskåp gå i kras.
Det blev riktigt fint glaskross av den och jag ville inte kasta bort det.

Hyllorna hade jag virat in i fleecefiltar så krosset fick vara kvar i filten.
Lade in den i en låda för att ta omhand senare.

Nu tyckte jag att det var dags för det.
Plockade fram filtknytet och plockade ner krosset i burkar för att använda till dekoration framöver.
Det går att göra så fina konstverk av isblått glaskross.

Se bara så fint det är.
Precis som is

Detta är återvinning av extra klass

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards