Alla inlägg den 19 augusti 2019

Av Sirpa - 19 augusti 2019 16:04

Denna lediga dag kommer jag nog att tillbringa på soffan, dåsande, slötittande på tv och kanske prata med någon på messenger, blogga lite och bara vara.

Förmiddagens träning tog all min energi för denna dag och jag kommer inte att tillföra något extra.

Nu är det upp till min kropp att suga i sig av det fett som finns i cellerna som omger mina höfter, mage och andra delar på kroppen.
Jag vet att den stretar emot och ska till varje pris behålla det som lagrats.
Men jag ger mig inte.

Ju äldre jag blir desto svårare blir det att göra av med överflöd.

Idag är jag ledig och har inga som helst måsten. Till och med Nova softar helt.
Hon ligger och sover sen ett par timmar tillbaka.

Efter träningspasset som var riktigt svettigt har jag fått lov att tillföra extra vätska.
Ett spring på toa som resultat.
Jag har nog med salter och mineraler i mig, det vet jag

Tomatsoppan till lunch smakade jättegott men gav ingen energi.

Kroppen tycker att den ska ha socker.
Suget har annars avtagit mentalt och det som nu pågår är en kamp i kroppen.

Depåerna är till för att användas och det är bara att vänta in.
Jag ger mig inte.

Väljer vila då det är totalt tömt på energi.

Av Sirpa - 19 augusti 2019 13:52

Det blev ju inte så många timmars sömn efter kvällsjobbet.
Kom hem vid 2 tiden och unnade magen mild sparrissoppa innan sova.
Det lugnade min upprörda mage som inte gillar att jobba till sent.

Då dagen blev så lång (vaken 21 timmar) så fick jag lov att intaga lite extra dryck i form av en Mangosmothie.
Det räckte för att jag skulle orka.

Gick upp 7.30 imorse och efter kaffet blev det hopp i träningskläderna och ut till Björnön
Följde spåret åt andra hållet och på så vis fick jag ihop 8 km.
Orken tröt ordentligt och de sista 3 km var en viljans kamp
Kroppen skrek om nåd och jag var alldeles darrig när jag kom till bilen.

Hade frukostdrycken väntande där så jag satt bara stilla i ca 15 minuter i bilen
Drack upp frukosten och väntade in orken som till slut infann sig.

Inget bad idag då det blåste så hårt från sjön. Dessutom behövde jag komma hem till dusch och vila snarast.

Dag 6 i min fasta idag och det känns helt ok.

Orken får ta slut, det är helt ok.
Det är en bra anledning till att bara ta det lugnt och vila, de dagar som det känns på det viset.

Vackra Björnön som ger mig möjligheten till den träning jag behöver.


Av Sirpa - 19 augusti 2019 12:49

Sällskap i spåret idag vid träning.
Jättefin!

Av Sirpa - 19 augusti 2019 08:11

Sitter och skriver ett långt inlägg igen och laddar ner ett fint foto till det.

Sedan kraschar allt!
Inlägget försvinner.

Detta händer allt för ofta så jag avväger att byta plats för mitt bloggande.
Lägger ner känsla, tid och kraft på bra inlägg med inlevelse och sedan bara försvinner det.

Så enerverande!!!

Fler som upplever detta???

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards