Alla inlägg den 21 augusti 2019

Av Sirpa - 21 augusti 2019 05:54

Solen går upp medans jag gör mig redo för dagens körning.
Grisslehamn och Ms Eckerö.
Jag kommer stanna iland för träningspass och vila.

Av Sirpa - 21 augusti 2019 03:52

Denna morgon vaknade jag grymt tidigt.
Helt onödigt tidigt egentligen då jag så väl behövt sova ett par timmar till.
Såg på klockan 2.25, gick på toa och kunde inte somna om.

Gårdagen var fylld av aktiviteter och jag kom isäng i senaste laget för att gå upp 4.15 egentligen.

Först igår åkte jag med yngsta dotterns till hennes besök inom vården.
Jag tog hand om Ludde basset medans hon var in.
Ludde och jag passade på att tvätta hennes bil då den inte blivit rengjord på hela sommaren.
Hon har fullt upp att orka med allt i livet ändå då hon är sänkt i sin utmattning.
Jag hjälper henne så gott jag bara hinner och orkar.

Efter besöket åkte vi till Hälla så jag fick handla det jag behövde.
Bytte ut kolsyrepatroner till min sodastream.
Båda var tomma så det var hög tid.
Kom sedan hem till min och dottern fick sen frukost och jag tog min flytande frulle.
Yokebe med jordgubbsmak.
Satt och pratade en stund och åkte sedan med två bilar till lilla barnbarnets skola och hämtade henne.

Ställde min bil hemma hos dem och for bort till badet. Där var det helt tomt.
Jätteskönt med en simtur och barnbarnet tränade sin simning som snart kommer att fungera utan simdyna.

Vi åkte hem till dem efter badet och fikade.
Jag tog mig en kopp kaffe och har nu lagt till en burk tonfisk i olja varje dag för att få i mig lite mera energi.

Känner att det börjar försvinna fett från depåerna på kroppen och det är toppen.

Nu idag är det dag 8 sedan jag lade bort vanlig mat och bara intagit flytande.
Måltidsersättningar helt och hållet.
Samtidigt som jag lagt in motion.

Gårdagen lät jag kroppen vila från powerwalk men idag i Grisslehamn är det dags för rediga kilometrar igen.

Efter fikat körde jag mot Kolbäck och ett kort möte med min nya kompis som skulle visa sin gamla husbil till mig.
Skulle ha den att jämföra mot den jag ska hyra.
Kramade om kompisen och vi satt sedan i hans husbil och pratade med en annan bekant som är intresserad av att se min husvagn och eventuellt köpa den för att renovera.

Det vore toppen om min Alfred Sävsjö kan komma till användning för någon.

Jag har ingen som helst ambition att låta renovera honom för att använda framöver.
Har varken råd, tid eller lust.

Den tiden är över nu då jag vill ligga stilla på nån camping över säsong med vagn.
Husbil lockar så mycket mera nu.
Se mig omkring i vårt vackra land.

Vi ska åka på söndag till vagnen så får han se den.
Granska fuktskadan och bedöma omfattningen och vagnens övriga skick som ju är bra.
Alfred är fin.
Vi har haft fina 5 år han och jag men det är nu dags att våra vägar skils åt.

Just den kortsidan som man ser på bild är nu uppriven och fuktskadan blottad.

Alla dynorna har jag hos äldsta dottern i torrt och fint förvar.

Vi får se vad som händer.
Hoppas han vill åta sig jobbet att fixa skadan och sedan ge Alfred ett nytt liv hos honom.

Jag kom hem efter att ha tittat på husbilen jag ska hyra och kände hur det blev för mycket för min hjärna denna dag.
Fick dessutom besked från min gamla mamma att den badrumsrenovering som skulle ske nästa vecka nu skjutits fram en eller två veckor till.
Så hela planen med att ha henne bo hos mig gick i stöpet.
Det hamnar mitt i min semester och jag kan inte börja ändra den igen.
Har redan gjort det en gång för att anpassa efter renoveringen.

Ibland blir det inte bra bra hur jag än försöker fixa och anpassa efter andra.
Nu måste jag ge upp för jag behöver min ledighet, annars kraschar jag i vinter.
Jag måste ha semester precis som andra människor

Avbokade fåtöljen jag skulle lånat och fraktat hem hit till mamma så hon hade en bekväm sittplats vid tv:n.
Skulle hämtat den på fredag och henne med packning på måndag.
Hade sökt ledigt måndag för att hinna hämta och installera henne hos mig.

Nu blir då inget av.
Den hjälp jag hade att ge gick i stöpet helt
Hon få bo kvar med en extra portabel toalett inne.
Det är ju badrummet som renoveras så i övrigt är ju lägenheten intakt.

Känns snopet att inte kunna hjälpa som jag tänkt och planerat.

Nåja, så ser ju livet ut.
Ständiga förändringar.

Nu ska jag hoppa i duschen och snart åka iväg för att köra Eckerö idag.
Blir borta hela dagen hemifrån.

Av Sirpa - 21 augusti 2019 03:08

Igår var det då dags för mig att åka till den husbil jag ska hyra och titta på den ordentligt.

Ville se ytorna och vad som fanns i den i inredning för att fylla på sedan med det som Nova och jag behöver för att bo i den i en vecka.

Den är jättefin!
Lagom stor och helt underbart inredd med en planlösnkng som är perfekt för mig.
Stor säng längst bak, badrum och sittdel med köket intill.
Allt så fint hållet.
Jag blev helförälskad i den direkt.

Vem vet, kanske blir jag så biten att jag köper en egen med tiden.
De kostar ju en hel del men jag skulle garanterat använda den mycket.
Året runt, för att komma nära naturen.

Tänk att bara kvista iväg under en veckovila och bara ställa sig någonstans där det är rofyllt för själen.
Plocka svamp och bär om höstarna.
Åka skidor på vintern och sommaren vart som helst vid vatten.

Ställplatser finns ju överallt nuförtiden.

Ser verkligen fram emot ledigheten jag så väl kommer att behöva efter sommarens jobb.
Så välbehövlig för att jag ska orka vintern som kommer.
Den är ju så mycket mera krävande i körningen.

Tackade för titten och åkte hemåt jätteglad och förväntansfull.
Har ingen bild på den.
Det får bli vid senare tillfälle

Fick bli färgglada rönnbär istället

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards